کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

اندر احوالات مقایسه ویندوز و لینوکس و مکینتاش

Elceroditto | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴ ق.ظ

سلام به همه مخاطبین محترم کالی یوزر و سلام ویژه به مخاطب گرانقدرمان "حوا" که فرمودند :
نه نه نه !
از اونجایی که همه با ویندوز و خوبی های اون به اندازه کافی آشنایی دارن اما اطلاعاتشون در مورد گنو/لینوکس پایین تر از ویندوزه من تو اون پستی که شما زیر اون کامنت بالا رو گذاشتید، در مورد خوبی های ویندوز صحبت خاصی نکردم.
به خاطر همین شاید این طور برداشت بشه که من دارم جانبداری لینوکس رو میکنم؛ نه اینطور نیست. من سعی کردم از چیزی صحبت کنم که خیلیا حتی یک دفعه هم اون رو ندیدن، یعنی گنو/لینوکس.
ویندوز اگه خوب نبود اینقدر طرفدار نداشت؛ ویندوز خیلی هم خوبه و لزومی نداره که من بخوام خوبی های اون رو بیان کنم چرا که هممون باهاش آشنا هستیم.
و البته اون افکاری هم که در اوایل اون پست ازش صحبت کردم ماله دورانی بود که فقط ویندوز رو بلد بودم و وقتی ویندوز به یه کاری میگفت "نه" دیگه من باید قید اون کار رو میزدم.
 واسه ما ایرانی ها اوضاع یکم متفاوته...
  • Elceroditto

اگه میخواید مثل کشاورزی که محصولاتش رو با ماشین دروگر درو میکنه، اطلاعات یک سایت رو درو کنید. پس توصیه میکنم کار با ابزار The Harvester در کالی لینوکس را یاد بگیرید. این ابزار برای جمع آوری اطلاعات در مراحل اولیه عملیات تست نفوذ استفاده میشه.

مثلا آدرس ایمیل اساتید دانشگاه تون رو میتونید با اسکن کردن دامنه دانشگاه بدست بیارید و بهشون عرض ادب کنید :))) 😈 و یا ساب دامین های دانشگاه رو بدست بیارید و بخش مربوط به یک دانشکده یا رشته خاص رو دیفیس کنید و یکم خوشگل ترش کنید :LOL:

  • Black Riders

سلام به همگی و سلام به دوست عزیزمون armanangle که فرمودند :

این سوال خیلی ازمون پرسیده میشه; به خاطر همین جواب رو به صورت یک پست انتشار میدم تا دیگران هم استفاده کنند...

  • Elceroditto

سلام به مخاطبین گرانقدر کالی یوزر، خصوصا اون دوستمون که فرمودند :

نصب این نسخه (یعنی رولینگ) مثل کالی لینوکس های قبلی هست و هیچ تفاوتی نکرده. آموزش های بسیار خوبی برای نصب کالی لینوکس در کنار ویندوز در سایت های فارسی زبان وجود داره. من اینجا فقط میخوام یه کلیاتی رو از نصب لینوکس بگم...

  • Hackim

جون دلم ! ، هک شدیم رفت :)

سلام به همه؛ خصوصا اون دوستی که سعی در نفوذ به پنل مدیریت کالی یوزر رو داره :)

این صدا رو (با عشق) تقدیم میکنیم به ایشون :

 

  • Elceroditto

آپدیت کردن مخازن نرم افزاری (Repositories) در کالی لینوکس + فیلم

Elceroditto | يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ب.ظ

خودم به شخصه پس از نصب کالی لینوکس اولین کاری که میکنم درست کردن یه کاربر جدیده (به دلایل بسیار زیاد مثلا صدا نداشتن در حالت روت) و پس از اون مخازن نرم افزاری رو آپدیت میکنم چون اگه این کار رو نکنم خیلی از نرم افزار ها رو نمیشه نصب کرد و ابزار apt-get  و Packages کاملا بلا استفاده میشن.

برای دسترسی به نرم‌افزار هایی که در مخازن کالی لینوکس قرار می‌گیرند لازم است که مخازن سیستم به روز باشند
وگرنه شما قادر به نصب هیچ برنامه ای از مخازن کالی نخواهید بود. برای آپدیت کردن مخازن باید ...

  • Elceroditto
یه مشکله کوچیکی که پس از نصب کالی ممکنه اذیتتون کنه اینه که نمیتونید با قسمت لمسی تاچ پد کلیک کنید و مجبورید که با دکمه های زیر قسمت لمسی کلیک کنید. برای اینکه این مشکل را رفع کنید قدم های زیر را دنبال کنید ...
  • Elceroditto

کالی رولینگ 2017.1 با نسخه آپدیت کرنل لینوکس و پشتیبانی قوی تر از گذشته از سخت افزار های سیستم از جمله وایرلس و کارت گرافیک های جدید در روز سه شنبه 5 اردیبهشت 96 (25 آوریل2017) منتشر شد.

-تو این آپدیت OpenVAS 9 رو هم تو مخازن کالی داریم که قبلا باید از اینترنت پیداش می‌کردیم.
-اول که نصبش کردم یکم تو نصب کردن نرم افزار ها از مخازن رولینگ مشکل داشتم اما راه حل فعلیش رو پیدا کردم، تو سیناپتیک یه بار نصب کنید اگه ارور داد از منوی edit برید Fix broken رو بزنید و دوباره Apply کنید تا نصب تکمیل شه.(اگه مشکل حاد تر از این حرفا بود برید اینجا)

-دیگه خبری از پکیج منیجر سابق یعنی packages نیست و به جای اون نرم افزار Softwares نصب هست که یه چیزی شبیه Ubuntu Software Center هست. و البته یکم نوپا و خام به نظر میاد.(توصیه میکنم پکیج منیجر synaptic را با دستور sudo apt-get install synaptic نصب کنید)

-گراب یکم خوشگل تر شده و در کل یه گوشه موشه هایی از سیستم عامل خوشگل تر و گرافیکی تر از گذشته شده.

  • Elceroditto


سلام به همه مخاطبین عزیز کالی یوزر خصوصا اون دوستی که فرمودند :

اولین بار که لینوکس رو دیدم تو کتاب مبانی کامپیوتر سال سوم دبیرستان بود (یه عکس از دسکتاپ Redhat Linux بود)...

  • Elceroditto

نوشتن اولین برنامه به زبان روبی (Ruby) در کالی لینوکس + فیلم

Hackim | شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۲۸ ق.ظ

روبی از جمله زبان های برنامه نویسی اسکریپتی محبوب هکر هاست طوری که تعداد زیادی از ابزار ها و اسکریپت های تست نفوذ با این زبان نوشته شدن و تو لینوکس هم حضور پر رنگی داره طوری که اگه تو فایل های سیستمی بگردید کلی از برنامه ها رو می‌بینید که آیکون روبی رو دارن.

می‌دونید که Metasploit Framework (یا به اختصار MSF) رو با زبان روبی نوشتن. و خبر خوب اینه که روبی از قبل روی کالی نصب هست و نیازی به دانلود و نصب و این حرف ها نداریم (بر خلاف ویندوز و اوبونتو و فدورا و ...)

 امروز میخوایم یه برنامه خیلی ساده به این زبان محبوب بنویسیم...

  • Hackim
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان