کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۲۹ مطلب توسط «Elceroditto» ثبت شده است

آشنایی با تعدادی از توزیع های محبوب لینوکس

Elceroditto | دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ

Image By: opensource.com

سلام به دوستان بلاگر و غیر بلاگر و سلامی ویژه دارم  به جناب "Amir" که فرمودند:


عرض کنم خدمت شما که :

منم واقعا ویندوز 10 رو خیلی دوست دارم، اما این ارور های ناشناخته که گاها باعث از کار افتادن ویندوز میشن دیگه برام چاره ای نمیزارن بجز اینکه همیشه یه لینوکس هم کنار ویندوز نصب داشته باشم تا اگه ویندوز از کار افتاد از کار و زندگیم نیفتم.
  • Elceroditto

سلام و درود به همگی.

چند روز پیش باز هوس کردم یه توزیع جدید امتحان کنم :) و رفتم سایت دیسترو-واچ ، مانجارو رو دانلود و نصب کردم که با کارت گرافیک من مچ نشد و اوضاع اصلا خوب پیش نرفت. بعد رفتم دنبال فرزند های دیگه آرچ گشتم و Antergos و  Arco و SwangArch رو دانلود کردم...

آنترگوس نصاب خوشگل-موشگل و نه چندان مشهور Cnchi.py beta 0.16.21 رو استفاده میکرد که نمیدونم چرا تو مرحله انتخاب زبان هنگ کرد و دیگه جلو نرفت! بعد رفتم تو دیسترو-واچ نگا کردم دیدم خیلی های دیگه هم از Cnchi گلایه داشتن و خلاصه منم حوصله ام نکشید و خداحافظی کردم با آنترگوس

آرکو کلا از رو فلش بالا نیومد...

سوونگ هم تا مرحله آخر نصب رفتم و سر ۹۹ درصد گفت نصب ناموفق بود.

آرچ هم که اگه بخوام نصبش کنم باید یه آخر هفته ام رو واسه یادگیری نصبش کنار بذارم که تا به امروز مجال اش نشده.

و یه مشکل دیگه هم اینه که من به توزیع های out-of-the-box یا آماده-برای-استفاده عادت کردم و دوست دارم از قبل تیم توسعه دهنده زحمت پیکربندی رو به خودش داده باشه. مثل کالی یا ام ایکس که کلی ابزار از قبل توشون براتون از قبل نصب هست(گر چه اینا اهدافشون کاملا متفاوته و کالی برای تست نفوذ پیکربندی شده نه برای کاربری روزانه). و شما همین که سیستم رو نصب کردید میتونید شروع به استفاده از امکاناتش بکنید.

یکی از نقاط قوت MX-Linux همین ابزار از قبل نصب شده اش هستن. مثلا همین ابزار Boot Repair خودش یه شکلات-با-طعم-پرتغال ای یه واسه خودش(کاش مانجارو هم یه زحمتی به خودش میداد واسه نصب چنین ابزاری). یا Grub Customizer که تو مانجارو هم بود اما مشکل این بود که اصلا نصاب مانجارو برای من گرابی نصب نکرده بود که این بخواد کاستمایزش بکنه.

  • Elceroditto

این اواخر کالی یوزر بر خلاف ظاهر اسمش که بنظر میاد فقط راجع به توزیع کالی لینوکس باشه، یکم ترکیبی شده و بنظرم اینطوری بهتره. 

من تو این مورد که از کدوم توزیع لینوکس استفاده کنم، بسیار تنوع طلب تشریف دارم و هر چند مدت یه توزیع جدید مهمون لپ تاپم میشه. و عجیب نیست که یه مدتیه از MX Linux بعنوان توزیع منتخبم استفاده میکنم. ام ایکس خوبی های زیادی داره و خیلی یوزر فرندلی(user friendly) تر از خیلی توزیع های دیگه است. اما بعید میدونم بتونم از کالی دل بکنم و یحتمل در آینده بازم میرم کالی و مثل قدیما پست های قطاری "فلان در کالی" و "بیسار در کالی" رو اینجا خواهیم داشت :)

و اما سوژه این پست کالی یوزر :

امروز میخواستم یه آهنگی رو از تو یه صفحه ای دانلود کنم، رو لینک دانلودش که کلیک نمودم، عوض اینکه آهنگه دانلود بشه، مرورگر شروع به پخش مدیا کرد :))

  • Elceroditto

سلام به همگی و سلام ویژه به جناب "گرافیست ارشد" که فرمودند:

  • Elceroditto

اگه ویندوز بگه نه، یعنی باید قید اون کار رو بزنیم ؟!

Elceroditto | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲ ب.ظ

سلام به دوستای بلاگر خودم و همه‌ی مخاطبین گرانقدر کالی یوزر، خصوصا جناب "خوش‌فکر" که فرمودند :

عرض شود که :

نه دوست خوبم اصلا قید کاری رو که ویندوز بهش نه گفت رو نزنید. خیلی کارا هست که واسه انجام دادنشون تو دنیای آزاد دستتون باز تره.

اگه حس کنجکاوی تون به اندازه من و یا آقای شادروان ریچارد فاینمن(تازه کتابشو خوندم اگه اسمشو نمیاوردم میمردم ^_^ ) و دیگر بزرگان عرصه علم هست به شما توصیه میکنم حتما سیستم عامل های دیگه رو هم امتحان کنید.

  • Elceroditto

اندر احوالات مقایسه ویندوز و لینوکس و مکینتاش

Elceroditto | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴ ق.ظ

سلام به همه مخاطبین محترم کالی یوزر و سلام ویژه به مخاطب گرانقدرمان "حوا" که فرمودند :
نه نه نه !
از اونجایی که همه با ویندوز و خوبی های اون به اندازه کافی آشنایی دارن اما اطلاعاتشون در مورد گنو/لینوکس پایین تر از ویندوزه من تو اون پستی که شما زیر اون کامنت بالا رو گذاشتید، در مورد خوبی های ویندوز صحبت خاصی نکردم.
به خاطر همین شاید این طور برداشت بشه که من دارم جانبداری لینوکس رو میکنم؛ نه اینطور نیست. من سعی کردم از چیزی صحبت کنم که خیلیا حتی یک دفعه هم اون رو ندیدن، یعنی گنو/لینوکس.
ویندوز اگه خوب نبود اینقدر طرفدار نداشت؛ ویندوز خیلی هم خوبه و لزومی نداره که من بخوام خوبی های اون رو بیان کنم چرا که هممون باهاش آشنا هستیم.
و البته اون افکاری هم که در اوایل اون پست ازش صحبت کردم ماله دورانی بود که فقط ویندوز رو بلد بودم و وقتی ویندوز به یه کاری میگفت "نه" دیگه من باید قید اون کار رو میزدم.
 واسه ما ایرانی ها اوضاع یکم متفاوته...
  • Elceroditto

سلام به همگی و سلام به دوست عزیزمون armanangle که فرمودند :

این سوال خیلی ازمون پرسیده میشه; به خاطر همین جواب رو به صورت یک پست انتشار میدم تا دیگران هم استفاده کنند...

  • Elceroditto

جون دلم ! ، هک شدیم رفت :)

سلام به همه؛ خصوصا اون دوستی که سعی در نفوذ به پنل مدیریت کالی یوزر رو داره :)

این صدا رو (با عشق) تقدیم میکنیم به ایشون :

 

  • Elceroditto

آپدیت کردن مخازن نرم افزاری (Repositories) در کالی لینوکس + فیلم

Elceroditto | يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ب.ظ

خودم به شخصه پس از نصب کالی لینوکس اولین کاری که میکنم درست کردن یه کاربر جدیده (به دلایل بسیار زیاد مثلا صدا نداشتن در حالت روت) و پس از اون مخازن نرم افزاری رو آپدیت میکنم چون اگه این کار رو نکنم خیلی از نرم افزار ها رو نمیشه نصب کرد و ابزار apt-get  و Packages کاملا بلا استفاده میشن.

برای دسترسی به نرم‌افزار هایی که در مخازن کالی لینوکس قرار می‌گیرند لازم است که مخازن سیستم به روز باشند
وگرنه شما قادر به نصب هیچ برنامه ای از مخازن کالی نخواهید بود. برای آپدیت کردن مخازن باید ...

  • Elceroditto
یه مشکله کوچیکی که پس از نصب کالی ممکنه اذیتتون کنه اینه که نمیتونید با قسمت لمسی تاچ پد کلیک کنید و مجبورید که با دکمه های زیر قسمت لمسی کلیک کنید. برای اینکه این مشکل را رفع کنید قدم های زیر را دنبال کنید ...
  • Elceroditto
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان