کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اگه سوالی واستون پیش اومده میتونید همینجا کامنت کنید، تا جواب رو تو این قسمت بنویسیم.
 
تعدادی از پر تکرار ترین سوالاتی که تازه کار های کالی لینوکس یا کلا گنو/لینوکس از ما می‌پرسند در اینجا آورده شده.

سوال ۱ . آیا نرم افزار دانلود منیجر معادل (IDM) که قابلیت دانلود فایل با تعداد کانکشن های زیاد داشته باشد برای لینوکس موجود است ؟
جواب : نرم افزار xdm معادل IDM ویندوز است و قابلیت چند کانکشن را نیز دارد و سرعت دانلود را افزایش می‌دهد. میتونم بگم که xdm بهترین دانلود منیجر گرافیکی لینوکس تا به الان هستش و سرعت رو نسبت به دانلود با مرورگر چندین برابر میکنه. تو عکس پایینی دارم فدورا رو با سرعت ۴ مگ دانلود میکنم که اگه میخواستم با مرورگر دانلود کنم شاید تو بهترین حالت سرعت ۱ مگ میشد
 

سوال ۲ . آیا در لینوکس راهی یا نرم افزاری برای دور زدن تحریم های سایت ها وجود دارد ؟
جواب :  نرم افزار تور (Tor Browser) ومرورگر اپرا (Opera) با داشتن وی پی ان داخلی بسیاری از نیاز های وبگردی رو برطرف میکنن. و اگه مثلا میخواید تلگرام استفاده کنید، هم تو خود مرورگر اپرا میشه، هم اینکه میتونید نرم افزار تلگرام رو نصب کنید و در حالی که مرورگر تور باز هست، تو تنظیمات پراکسی تلگرام، پورت 9150 رو ست کنید و از تلگرام گردی لذت ببرید.

سوال ۳ .آیا معادل نرم افزار دیکشنری بابیلون (Babylon) در لینوکس وجود دارد ؟
جواب : نرم افزار Golden Dict معادل بابیلون است و می‌توان برخی گلوساری (Glossary) های مخصوص بابیلون که فرمت bgl داشته باشند را نیز در آن نصب کرد.

 
تذکر: موقع نصب گلدن دیکت تو سیناپتیک موقعی که اسم گلدن دیکت رو سرچ میکنید، دو تا پکیج میاره. نصب کردن goldendict اجباریه اما goldendict-wordnet اختیاریه. من توصیه میکنم تیک دومی عه رو هم بزنید تا نصب شه. اون در حقیقت یه گلوساری انگلیسی-انگلیسی عه.
 
تذکر: گلدن دیکت فقط گلوساری های با فرمت bgl بابیلون رو میاره.
 
تذکر: بعد از اینکه گلوساری که به گلدن دیکت اضافه میکنید، گلدن دیکت پروسه ایندکس کردن اون گلوساری رو شروع میکنه که معمولا کمتر از یک دقیقه برای هر گلوساری هست. تو این یک دیقه گلدن دیکت حسابی از سی پی یو کار میکشه. اما بعدش دیگه همه چی عادی میشه و دیگه هیچ وقت اینکار تکرار نمیشه.
 
پیشنهاد: من از گلوساری های انگلیسی Longman و Wordnet و گلوساری فارسی MHM معمولا استفاده میکنم.
 
 
سوال ۳ . آیا نرم افزار معادل Rufus برای لینوکس داریم که بتونیم باهاش دیسک بوتیبل برای نصب لینوکس یا ویندوز درست کنیم؟
جواب . نرم افزار Etcher رو از اینترنت دانلود کنید. این ابزار حتی از Rufus هم آسان تر هست کاربریش. تو عکس پایینی من دارم فدورا رو روی فلش دیسکی که اسمش Linux Lite هست بوتیبل میکنم.
 
 
سوال ۴ . هنگام نصب کالی با  ارور EFI Partition مواجه شده ام . اشکال از کجاست.
جواب . دوباره روند نصب را آغاز کنید و آنجا که از شما در مورد Force UEFI Installation پرسید جواب منفی بدهید (No) .
اگر باز هم مشکل رفع نشد . روند نصب رو دوباره شروع کنید و یک فضای خالی (حداقل ۱۰۰ مگابایت) در هارد دیسک خود ایجاد کنید و اون رو بعنوان پارتیشن boot/efi/ و با فرمت fat32 و با فلگ esp به کار بگیرید. گرچه خودم تا حالا لازم نشده واسه فرزندان دبیان(کالی، مینت، اوبونتو، ام ایکس، لایت ... ) چنین پارتیشنی ایجاد کنم. اما مانجارو و فدورا کاربر رو مجبور به ساخت چنین پارتیشنی میکنن برای نصب گراب.

سوال ۵ . آیا نرم افزار مدیا پلیر قوی مانند KMplayer ویندوز  برای لینوکس وجود دارد؟
جواب . نرم افزار VLC Media Player که در مخازن نرم افزاری اکثر توزیع های لینوکس از جمله کالی لینوکس موجود می‌باشد.
تذکر : از آنجایی که کاربران ویندوز به شورتکات های KMplayer یا Pot Player عادت کرده اند شاید اوایل کار با vlc کمی اذیت شوند اما بعد از اینکه یکی دو تا فیلم باهاش دیدید و شورتکات هاش رو یاد گرفتید خواهید دید که چیزی از KM کم نداره فقط کلید هاش یکم متفاوته.
مثلا اگه میخواید صدا رو کم و زیاد کنید باید کلید کنترل رو نگه دارید و بعدش کلید های جهت بالا یا پایین را بزنید.
یا اگر می‌خواهید جلو و عقب بکشید کلید های Alt یا Shift یا Ctrl را نگه داشته و کلید های جهتی چپ و راست را استفاده کنید.
 
 
سوال ۶ . از کدوم توزیع لینوکس استفاده کنم ؟
جواب . اینو هدفتون تعیین میکنه. مثلا کالی برای کسی مناسبه که میخواد شبکه یاد بگیره یا تست نفوذ انجام بده و آسیب پذیری های نرم افزار ها و صفحات وب رو بررسی کنه. تیم سازنده اش کالی رو برای اینجور کارا پیکربندی کردن. اگه قبل از این لینوکسی نبودید و تازه میخواید وارد دنیای لینوکس بشید، بهتره قبل از کالی، توزیع هایی مثل MX-Linux یا Manjaro یا مینت یا اوبونتو رو استفاده کنید و بعد از اینکه یه چیزایی از لینوکس دستگیرتون شد و متوجه شدید که چرا میگن: "لینوکس ویندوز نیست" اون موقع بیاید کالی و از ابزار های مخصوص تست نفوذ مثل Vega, Maltego, MSF, BeEf, John the Ripper, Dimitry, Medusa و صد ها ابزار دیگه که از قبل نصب و پیکربندی شدن لذت ببرید. اما یادتون باشه که کالی رو برای کاربری روزانه پیکربندی نکردن. کالی برای کاربری که دنبال یه توزیع دسکتاپ امن میگرده مناسب نیست. خیال نکنید کالی خود به خود به مخفی بودن شما کمکی میکنه. اگه میخواید با کالی شلوغ بازی اساسی راه بندازید باید حرفه ای باشید و بدونید دارید چیکار میکنید.
 

Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۱۰۹)

می خواستم در مورد ابزار dradis تو کالی لینوکس راهنماپیم کنید.تو اخرین نسخش export word رو نداره .
تو نسخه 2.9.0 خروجی word  رو اررور میده . می خوام آموزش کار با این ابزار رو یاد بگیرم. برای گزارش دهی استفاده می شه . خروجی ابزار های nmap  , nessus رو می گیره و مرتب شده نمایش می ده .
پاسخ:
بعد از کامنت شما دنبال این موضوع رفتم
و متوجه شدم که دیگران هم با این مشکل مواجه شدن
و حتی اینکه در کالی 2016.2 کلا dradis مشکل داره (اما تو ورژن های قبلی به خوبی کار میکنه)
اما متاسفانه در حال حاضر بنده روش رفع این ارور را نمیدانم
حالا مثلا نمیشه من کاملا بی ربط بگم 
عنوان پست اخر منو یاد این شعر انداخت:
ان را که خبر شد 
خبری باز نیامد
پاسخ:
:))) شیطونه میگه ادش کنم بین نویسنده ها، بزنه همه جای کالی‌یوزرو اون طوری که دلش میخواد خط خطی کنه ها !!!
به به !

 مرسی وری ماچ 
منو نویسنده کنید؟! وا خاک عالم:| من وبلاگ خودم چه تحفه ای که بخوام وبلاگ دگرانم به حضور منحوسم الوده کنم؟!:/ والا بقران:|


±مخلص:)
پاسخ:
ببخشید منظورم مدیر بود، با تمام اختیارات لازمه...
آخه گفتی "حالا مثلا نمیشه من کاملا بی ربط بگم "
منم میگم شما اگه بخوای حتی میتونی کالی‌یوزرو منفجر کنی :)  با ربط و بی ربط نوشتن که ماله غریبه هاست^_^
شکست نفسی در این حد ؟! من که اینطور فکر نمیکنم :|


±ما بیشتر :)
  • 🔱  Aryanium  🔱
  • سلام (:
    خیلی وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید. از اونجایی که به لینوکس علاقه دارم مطالب تون جذابه برام (:
    البته این انتقاد به شما هم مثل خیلی از لینوکسی های باتعصب دیگه وارده که کمی جانبدارانه به لینوکس و ویندوز نگاه میکنید (:
    نه اینکه من خیلی فنی و تخصصی به مقایسه سیستم عامل ها نگاه میکنم. من هم چون ترجیحم ویندوز و محصولات مایکروسافت هست گاهی اوقات به لینوکس علی‌رقم تمام امکانات و فلسفه خوبی که داره، دید خوبی ممکنه نداشته باشم. ولی همواره سعی میکنم که به یک محصول از همه جوانب نگاه کنم.
    خیلی از ویندوزی ها هم علاقه به توسعه نرم افزار های آزاد دارن و توی ویندوز هم میشه کار اوپن سورس کرد، و یا از کار های اپن سورس خیلی ها هم استفاده کرد (همون طور که مایکروسافت در حال حاضر بیشترین تعداد مشارکت های متن باز در گیت‌هاب رو داره)، و بر خلاف باور خیلی ها چیزی هایی رو دستکاری کرد که تو نگاه اول به نظر میرسه «چون ویندوز بهش میگه نه، پس باید قیدش رو بزنیم» در حالتی که اینطور نیست.
    احتمالا توی خیلی از موارد ممکنه دست آدم برای تغییر سیستم عامل لینوکس باز تر باشه، ولی توی ویندوز هم بستر برای این کار کاملا فراهمه. به شرط این که متخصص باشید، و این تخصص داشتن به هدف توسعه، فقط شرطی برای توسعه ویندوز نیست.
    قطعا نمیشه ادعا کرد که چون من لینوکس دارم پس همه جاشو راحت میتونم عوض کنم. تغییر یک سیستم عامل به اون چیزی که شما میخواید، نیازمند دانش عمیقیه. چه روی ویندوز باشید، چه روی لینوکس.
    ویندوز هم سعی میکنه بستر مناسب رو برای تغییرات اساسی توی ویندوز با استفاده از API سیستم عامل فراهم کنه؛ و چه حتی بستر توسعه خود لینوکس و برنامه هاش روی ویژوال استودیوی خودش.
    مایکروسافت شاید سال ها قبل خیلی خبیث بوده باشه، ولی رویه ای که داره در حال حاضر دنبال میکنه به نظر من جالب و امیدوار کنندست. (از روی عکس خندان لینوس توروالدز با تیم مایکروسافت هم میشه این موضوع رو حس کرد D: )
    در هر حال من هم زیرساخت لینوکس رو روی ویندوزم دارم، هم خود لینوکس رو کنار ویندوزم نصب کردم و باهاش در مواقع نیاز کار میکنم، و هم کد های کوچیکی رو برای شخصی سازیش نوشتم.
    ولی همچنان ویندوز رو ترجیح میدم. شاید بعدا نظرم عوض بشه، شایدم نه (:
    این مطالب رو هم صرفا باب تجربیات فعلیم گفتم و کوچیکتر و کم تجربه تر از اونی هستم که بخوام کسی رو نصحیت کنم، اون هم تو حوزه پر بحث سیستم عامل ها که بزرگ ترین و پیچیده ترین نرم افزار یک سیستم محسوب میشه.

    با عرض پوزش از روده درازی بنده
    و با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما نویسنده گرامی وبلاگ (:
    پاسخ:
    سلام و درود
    همین که افراد زبده‌ای مثل شما در مطالب ما تأمل می‌کنند، برای ما نهایت موفقیت محسوب میشه.
    بزرگوار، اگه اجازه بدید پاسخ درخور این کامنت سنجیده و حساب شده رو که جواب دادن به اون کار ساده‌ای نیست رو به صورت یک پست انتشار بدیم.
    اینقدر که شما شکست نفسی کردید در این کامنت من از خودم خجالت کشیدم... سواد بنده در زمینه کامپیوتر در مقایسه با سواد شما در این زمینه صفر هم محسوب نمیشه. من هیچ تحصیلات تخصصی در این زمینه ندارم و هر انتقادی که شما به مطالب انتشار یافته ما وارد کنید رو قبول دارم. من فقط مطالبی رو انتشار میدم که خودم تجربه شون کردم و گاها خودم با سعی و خطا کشفشون کردم(به نوعی لذت کرک کردن رو داشتن واسم).
    در حال حاضر از اونجایی که بنده روی یک پروژه که باید تا نیمه شهریور تکمیلش کنم کار میکنم، از شما اجازه می‌خوام که به من مدتی وقت بدید تا بعد از اینکه انشاا.. کارم به اتمام رسید، این کامنت وزین رو در جای درستش انتشار بدم تا بتونم حق مطلب رو ادا کرده باشم.
    سلام ببخشید من به مشکل بزرگ دارم.
    من کالی رو نصب کردم بر روی ماشین مجازی ولی کارت وایرلس لب تابمو نمیشناسه.
    نمیدونم چیکارش کنم.
    مدل کارت وایرلسم :
    Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adaptor
    ممنون میشم کمکم کنین.لطفا
    پاسخ:
    سلام، به کالی یوزر خوش اومدید. من تجربه‌ی مواجه با این مشکل رو در حالت نصب واقعی دارم اما در حالت مجازی نه.
    من راه حل این مشکل رو واسه حالت واقعی میدونم، اما مجازی نه. شاید همین راه واسه مجازی هم جواب بده یا شاید مجازی روش های آسون تری داشته باشه.
    لپ‌تاپی که من دیدم این مشکل واسش پیش اومده بود، Lenovo Z50 بود.
    یه نرم افزار از ایتنترنت پیدا کردیم به اسم compat-wireless-2012-12-18-p که واسه کالی 2 یا همون SANA کارآمد بود و مشکلمونو حل کرد.
    سلام نویسنده جدید :)
    فایل sh :
    فایل های اجرایی خط فرمان (Shell) مبتنی بر یونیکس (لینوکس) هستند که معادل ویندوزی اون ها در ویندوز فایل های با فرمت bat میشن.
    که البته بش اسکریپت (اسکریپتی که برای اجرا توسط خط فرمان لینوکس نوشته شده و مثلا فرمتش sh هست ) بسیار قدرتمندتر از اسکریپت های خط فرمان ویندوز هستن و تقریبا همه کار میشه باهاشون کرد.

    + فرمت اسکریپت های پایتون معمولا py یا pyw هستن. گر چه لینوکس خیلی به فرمت ظاهری فایل اهمیت نمیده و از کد های داخل فایل معمولا میتونه تشخیص بده، اما توصیه میشه که فرمت ها رو بشکل رایج ذخیره کنیم.
    مثلا اگه اسکریپتی به زبان روبی نوشتیم، فرمتش رو rb انتخاب کنیم



    ++ بنظر میاد از جایی کپی نمیکنی و خودت داری مینویسی؛ احسنت
    پاسخ:
    سلام بر شما :)
    خیلی ممنونم
    + ممنون
    ++ بله خودم مینویسم
    سلام وقتی میوام مخازن ابونتو  رو اپدیت کنم همه چی درست پیش میره ولی اخرش مینویس
    یک فایل انتشار ندارد
    N: داده های این مخزن نمی تواند تأیید شود و بنابراین به طور بالقوه خطرناک است.
    N: نمایش manpage apt-secure (8) برای ایجاد مخزن و جزئیات پیکربندی کاربر.
    دوباره دستور نصب میزنم بازم مخازن نصب میشه.
    و همینطوری باز
    ubuntu software هم بالا نمیاد انگار که فیلتر شده

    پاسخ:
    سلام و درود بر شما
    راستش این ارور به راحتی قابل رفع کردن هست.
    فقط چون شما فارسی نوشتی، و من مدت هاست که اوبونتو استفاده نکردم،
    بدون دونستن عنوان انگیلیسی اروری که دریافت کردید نمیتونم کمکی کنم.
    اما یادمه قدیما با این ارور مواجه شدم و رفعش هم کردم،
    اگه هنوز جواب رو پیدا نکردید،
    کافیه عنوان انگلیسی ارور رو بگید، تا یادم بیاد چطوری درستش کردم.
    موفق باشید
    سلام
    داداش راهی هست که بشه تغییراتی که توی لینوکس لایو ایجاد میکنیم رو ذخیره کنه؟
     
    پاسخ:
    سلام
    بله در کالی لینوکس هست(و فکر کنم تو خیلی از توزیع های دیگه هم به همین شکل باشه).
    باید به جای ورود در حالت Live System تو حالت Live System Persistence وارد دیسک لایو تون بشید.
    که البته یه چند تا کار هست که باید انجام بدید برای اینکار.
    اینجا :
    yon.ir/Ek2Nm
    ++ شما مراحل چهار و پنج مقاله بالا رو لازم دارید.
    و اینجا :
    yon.ir/LEEZH
    خیلی عالی توضیح دادن.
    اگه وقت کنم چکیده بالایی ها رو انتشار میدم.
    موفق و موید باشید. 
    سلام 
    تبریک میگم بخاطر وبلاگ خوبت و زحمتی که میکشی که دانشتو در اختیار دیگران قرار بدی
    راستش من اوبونتو ۱۸.۰۴ را در کنار ویندوز ۱۰ نصب کردم و میخوام به درایو های ویندوزم و اطلاعاتی که در درایو های ویندوز دارم دسترسی کامل داشته باشم. همیشه میتونم به صورت read به درایو های ویندوزم دسترسی داشته باشم اما گاهی نیاز دارم تا تغییراتی در اطلاعاتم بدم و اوبونتو این اجازه رو بهم نمیده ، جالب اینجاست که همیشه اینجوری نیست و گاهی اوقات میتونم خیلی راحت از طریق اوبونتو اطلاعات به درایو های ویندوزم اضافه کنم ولی گاهی اوقات این اجازه رو بهم نمیده اوبونتو...راستش دستم نیومده هنوز که به چه صورت هست و در چه صورت میتونم به صورت write هم دسترسی داشته باشم به درایو های ویندوزم؟

    پاسخ:
    سلام و درود بر شما
    بسیار متشکرم از نگاهتون به وب ما
    منم قبلا باهاش مواجه شدم. دلیلش برای من این بود که :
    ویندوز کامل (یا درست) شات دان نشده بود و من در همون حال وقتی میخواستم فایل هامو ببینم رید آنلی بودن.
    اگه میخواید اونطوری نشه:
    تو ویندوز برید Power Option و از اونجا Fast Boot رو غیر فعال کنید (تو اینترنت سرچ کنید "غیر فعال کردن فست بوت" میاره براتون)
    و دیگه اینکه:
    ویندوز رو کامل خاموش کنید(ریستارت بهتره اما شات دان هم اگه فست بوت خاموش باشه کامل هست). نه هایبرنیت یا ...
    و در نهایت اگه باز هم مشکل تون حل نشد:
    میتونید فایل منیجر های دیگه رو امتحان کنید مثلا Thunar که فایل منیجر استاندارد دسکتاپ xfce هستش
    یا PCManFM  که بنظرم تو مانت کردن جالب تر از ناتیلوس(Nautilus) عمل میکنه. و من مدتها تو کالی لینوکس ازش استفاده میکردم و رضایت بخش بود.

    گرچه بنظرم با شات دان کامل ویندوز مشکل رفع بشه.

    ++* ادامه پاسخ توسط نویسنده گرانقدر کالی یوزر، "علیرضا آهنی" اضافه شده است :
         + من علیرضا آهنی ام .
          منم این مشکل رو داشتم ، قسمت fast boot رو غیر فعال کردم درست شد :  http://vrgl.ir/OFMGi 

    سلام 

    من ی مشکل دارم هنگام اجرا کردن beef مرورگر فایرفاکس کالی این پیام را میدهد 

    Unable to connect

    Firefox can’t establish a connection to the server at 127.0.0.1:3000.

        The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.

        If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.

        If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

    اما همه مراحلی که گفته را امتحان کردم مشکلی ندارم فقط چرا مرورگر منو به صفحه لاگین نمیکند ؟

    پاسخ:
    سلام
    شما باید روبی(ruby) رو حذف (uninstall) و دوباره نصب (install) کنید.
    .
    .
    بعد از اینکه روبی رو حذف و نصب کردید، اپت-گت رو هم بروز کنید:
    apt-get update && apt-get upgrade

    .
    .
    تا اینجای کار مشکل اساسی حل میشه.
    اگه باز هم فایرفاکس همون حرفا رو زد، کش و کوکی ها رو پاک کنید و رفرش کنید.
    .
    .
    اگه بازم نیومد، به جای
    http://127.0.0.1:3000
    برید به
    http://localhost:3000
    بیف خواهد آمد :)
    سلام من همه این کارها انجام دادم  وضعیت لود شدن تو کالی بهتر شد ( یعنی اینطوری شد )

    root@kali:~# service apache2 start
    root@kali:~# beef-xss
    [*] Please wait for the BeEF service to start.
    [*]
    [*] You might need to refresh your browser once it opens.
    [*]
    [*]  Web UI: http://127.0.0.1:3000/ui/panel
    [*]    Hook: <script src="http://<IP>:3000/hook.js"></script>
    [*] Example: <script src="http://127.0.0.1:3000/hook.js"></script>

    ● beef-xss.service - LSB: BeEF
       Loaded: loaded (/etc/init.d/beef-xss; generated)
       Active: active (exited) since Fri 2018-10-26 12:04:19 EDT; 7min ago
         Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
      Process: 73130 ExecStart=/etc/init.d/beef-xss start (code=exited, status=0/SUCCESS)

    Oct 26 12:04:19 kali systemd[1]: Starting LSB: BeEF...
    Oct 26 12:04:19 kali systemd[1]: Started LSB: BeEF.

    [*] Opening Web UI (http://127.0.0.1:3000/ui/panel) in: 5... 4... 3... 2... 1...

    منظورم اینکه قبلا اینطور نبود ...

    اما بازم نشد چکارش کنم ؟؟؟


    پاسخ:
    اوکی (البته یکم عجیبه، چون دقیقا بعد از این که اون شمارش تموم میشه باید مرورگر باز بشه.این مشکل مثل اینه که تو حالت روت لاگ این نشده باشیم که بیف نتونه مرورگرو استارت کنه!)
    باز هم بیف رو مثل قبل اجرا کنید...
    اگه مرورگر توسط بیف استارت نشد
    خودتون برید تو مرورگر و برید به آدرسی که بیف میخواست باز کنه. یعنی این :
    http://127.0.0.1:3000/ui/panel
    اگه صفحه لاگین نیومد، به جای ۱۲۷٫۰٫۰٫۱ آی پی ای که باهاش به شبکه متصل هستید رو جایگزین ۱۲۷٫۰٫۰٫۱ بکنید.
    برای بدست آوردن آی پی برید تو ترمینال بزنید:
    ifconfig
    اونجا مثلا اگه آی پی شما 192.168.0.36 بود، پس شما این آی پی رو جایگزین 127.0.0.1 کنید.
    مثل این کلیپ:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZGLZWccemu4





    اگه باز هم مشکل حل نشد، بیف رو حذف و دوباره نصب کنید:
    apt-get purge --auto-remove -f beef
    apt-get -f install beef-xss
    apt-get update && apt-get upgrade
    و بعد بیف رو اینطوری اجرا کنید:
    cd /usr/share/beef-xss
    beef -x -a/.
    من همه مواردی که گفتید انجام دادم این ارور داد 


    require'
    9: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    8: from /usr/lib/ruby/vendor_ruby/em-websocket/handshake.rb:1:in `<top (required)>'
    7: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    6: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    5: from /usr/lib/ruby/vendor_ruby/http/parser.rb:1:in `<top (required)>'
    4: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    3: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    2: from /usr/lib/ruby/vendor_ruby/http_parser.rb:1:in `<top (required)>'
    1: from /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require'
    /usr/lib/ruby/2.5.0/rubygems/core_ext/kernel_require.rb:59:in `require': cannot load such file -- ruby_http_parser (LoadError)

    پاسخ:
    سلام
    دیشب(دوشنبه هفت آبان نود و هفت) کالی چهارمین(آخرین) آپدیت ۲۰۱۸ رو داد و من دانلودش کردم. (Kali.2018.4.x64)
    من در حال حاضر روی این آپدیت هستم و بیف کاملا درست کار میکنه و مرورگر رو استارت میکنه

    −−−−−

    و بنظرم شما حالا چند تا راه حل دارید:

    ۱) اگه دیگه حوصله تون سر رفته و فقط میخواید اجرا شدن بیف رو ببینید. آپدیت جدید کالی رو دانلود و نصب کنید که من الان توش بیف رو تست کردم و صفحه لاگین اومد.

    ۲) اگه باز هم میخواید ادامه بدید. من بهتون ورژن روبی و بیف این آپدیت رو بگم و شما دقیقا این ورژن ها رو توسط سیناپتیک و در حالتی که با یوزر روت لاگین کردید نصب کنید. حتما تو حالت روت لاگ این باشید!

    ۳) تو حالت روت لاگین بشید(username: root) و روبی رو توسط سیناپتیک نصب کنید که من مطمین باشم که حتما همه وابستگی ها به درستی نصب بشن(من یکم شک دارم که شما روبی رو به طور کامل همراه با دپنسی هاش نصب کرده باشید). بعد بجای استفاده از بیف کالی، از بیف ای که تو گیت هاب هست (و کمی فرق داره با مال مخازن کالی) استفاده کنید.
    من کالی ورژن 4 هم نصب کردم اما بازم نشد 

    root@kali:~# grep VERSION /etc/os-release

    VERSION="2018.4"
    VERSION_ID="2018.4"

    مورد شماره 2 و 3 رو متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید که دقسقا دیگه چکار کنم ؟ (خسته شدم دیگه هرکاری میکنم نمیشه )

    پاسخ:
    خیالم راحت باشه که شما تو حالت root لاگین کردید ؟
    آخه نمیشه که دقیقا ورژن همه چی مون یکی باشه و مال من کار کنه و مال شما نه !
    البته من کالی با دسکتاپ xfce رو دانلود کردم(که تو صفحه دانلود سایت خود کالی هست لینکش) و نمیدونم که آیا این میتونه تاثیری داشته باشه تو این موضوع یا نه

    -----
    تو این ورژن شما فعلا تغییری ایجاد نکنید(روبی یا بیف). مشکل باید از چیز دیگه ای باشه. من احتمال میدم به اجازه دسترسی ها مربوط باشه. به خاطر همین همش میگم تو حالت روت لاگ این بشید کلا.

    -----

    اینم بگم که من خودم کاری که کردم این بود:
    ۱. کالی رو از رو فلش تو حالت لایو اجرا کردم.
    ۲. با یوزر root با رمز پیشفرض toor لاگین کردم. (نه با یوزری که موقع نصب تعریف میکنیم. البته من نصب نکردم و تو حالت لایو بودم)
    ۳. از منوی اپلیکیشن ها یکراست رفتم سراغ بیف و روش کلیک کردم.
    ۴. بیف یه چیزایی تو ترمینال نوشت و شروع به شمارش معکوس از ۵ تا ۱ کرد. وقتی شمارش تموم شد مرورگر استارت شد و صفحه لاگ این بیف جلو روم بود. کاملا سر راست و بدون دردسر
    بله در حالت روت لاگین میکنم 

    مورد شماره 4 شما دقیقا با من یکی هست فقط وقتی مرورگر میاد بالا همون اروری که متنش فرستادم میاد 


    پاسخ:
    یعنی بیف شمارش رو انجام میده اما فایرفاکس میگه روی این آدرس چیزی نیست !
    بنظرم شما دیگه باید با آزمون و خطا ببینید که آیا بیف کارش رو تا این مرحله درست انجام داده یا نه.
    یعنی خودتون دستی آدرس های مختلف رو با حالت های مختلفی که تو کامنت های قبلی بهشون اشاره شد وارد کنید.
    مثلا یه دفعه همون آدرسی که بیف تو ترمینال مینویسه رو کپی کنید تو آدرس بار مرورگرتون و ...
    یا یه دفعه فقط رو پورت ۳۰۰۰ از آدرس لوکال هاست یا ۱۲۷.۰.۰.۱ برید.
    و حالت های دیگه که باید آیپی بدید...
    میتونید مرورگر های دیگه مثل کروم یا اپرا رو هم نصب کنید و هر بار یکیشون رو مرورگر دیفالت قرار بدید و ببینید اونا چی میگن.
    یعنی بعد از اینکه بیف محتوا رو روی پورت ۳۰۰۰ قرار داد، شما خودتون دنبالش بگردید. تو حالت های مختلف.
    با سلام وقتی تو کالی لینوکس نرم افزار ها رو نصب میکنم و وقتی اجرا میکنم اجرا نمیشه و تو ترمینال اسمشو مینویسم و خطای دیکشنری میده
    پاسخ:
    بگید که چه نرم افزاری رو نصب کردید و خطایی که توی ترمینال میده رو بگید.
    سلام من موقع نصب پایتون در کالی ۲۰۱۸ با ارور zip import error مواجه شدم پایینش هم نوشته make file :1140 altinstall
    پاسخ:
    این ارور به خاطر این هست که ورژنی از پایتون از قبل روی لینوکس نصب هست و حالا که شما قصد نصب یک ورژن دیگه رو دارید پایتون از شما میخواد که تعیین کنید کدوم یکی از پایتون ها به عنوان ورژن اصلی و مرجع مورد استفاده قرار بگیره.
    .
    .
    .

    -روی کالی 2018 پایتون از قبل نصب هست. اگه تو ترمینال بزنید:
    python
    پایتون 2 میاد. اگه بزنید:
    python3
    پایتون 3 میاد.

    اگه منظورتون از نصب پایتون، نصب محیط گرافیکی برنامه نویسی پایتون (یعنی IDLE) هست، باید تو ترمینال بزنید:
    sudo apt-get install idle3
    سلام
    وبلاگ خوب و مفیدی دارین
    تو قسمت پیوند ها تو کدهای htm چرا از
    target="new"
    استفاده نمیکنید تا صفحه رو در تب جدید باز کنه؟
    با تشکر از مطالب مفیدتون ♥
    پاسخ:
    سلام و درود 🌸🌷

    دم شما گرم

    پیشنهادتون عالی بود، و همونطور که گفتید تغییر دادم

    ممنونم از نظر و وقتی که به ما هدیه دادید💎
  • وحید محمدی

  • سلام


    من  چند توزیع   گنو/لینوکس  ( دبیان - اوبونتو - لوبونتو - فدورا ، پاپی لینوکس )  روی سیستمم  نصب کردم اما هیچکدومشون  نمی تونند کامپیوتر  رو  به اینترنت وصل کنند .  اصلا  کارت شبکه و مودم رو  شناسایی نمی کنند .


    تحت هیج شرایطی نتونستم  توی  گنو/لینوکس   وارد اینترنت  بشوم . 


    شما  چه راه حلی  پیشنهاد می کنید ؟؟؟



    ممنون  می شم  اگر  مشکل من  رو حل کنید . 

    پاسخ:
    شما ببین با LAN میتونی وصل شی ؟
    درود بر شما

    اگه بخوام توی کالی جهت نفوذ به تارگت و کارای دیگهd بصورت کاملا ناشناس باشم چه کارایی باید انجام بدم. ضمنا از وی پی ان پرمیوم نورد استفاده می کنم.

    با سپاس
    پاسخ:
    سلام بر شما

    بستگی به این داره که اون سازمان پیدا کردن کسی که اتک رو زده رو چقدر بخواد پیگیری کنه.

    پیشنهاد میکنم به این سایت سر بزنید :
    scriptics.ir

    و تو سایت برید تو بخش وبلاگ و ببینید که چطور ردیابی میشن "مثلا-هکر" ها.

    اون هکر هایی که لو میرن، اکثرا خودشون سوتی های فجیعی دادن که لو رفتن.
    یه توصیه من به شما اینه که انفرادی کار نکنید تا چنین سوتی هایی بدید.

    من یه مورد رو یادم میاد که طرف یکی رو هک کرده بود و تارگت پیدا کردن هکر رو به پلیس فتا سپرد. میدونید طرف رو چطوری گیر انداختن ؟ ! با مهندسی اجتماعی. بدون اینکه از آی پی واقعیش اطلاعی داشته باشن. مثل یه بچه 5 ساله رو لینکی که جلوش گذاشتن کلیک کرد و تمام. هر کسی یه نقطه ضعف هایی داره. و سیستمی که هک شدنی نباشه وجود نداره و نخواهد داشت.

    توصیه دیگم هم اینه که به دنبال این نباشید که ردپایی نذارید. بلکه ردپاهای گمراه کننده به جا بزارید.

    -----
    نمیدونم، شاید منظورتون این بود که بهتون ابزار هایی از کالی لینوکس معرفی کنم برای این مقاصد.
    به نظر من حتی از "نوت پد" هم میشه برای ردگم کنی استفاده کرد.
    مهم اینه که به هر روش ممکن و با هر ابزار ممکن این کار رو بکنید.
  • وحید محمدی
  • نه از هیچ طریقی نتونستم  وصل بشم .  تو انجمن اوبونتو  هم همین بحث بود و گویا اونها هم با اینترنت 4g  ایرانسل  مشکل داشتند . آخرش هم  هیچکدام نتونستند دلیل اصلی رو پیدا کنند و بحث ناتمام موند. 

    عملا فقط  چند ثانیه اتصال برقرار میشه بعد بکلی قطع میشه . 

    با همراه اول امتحان نکردم.  شاید مشکل از ایرانسل باشه . دقیق نمی دونم . 

    با  Lan  هم نتونستم وصل بشم. پراکسی و ipv6 رو هم  غیرفعال کرده بودم .

    توی ویندوز با همین ایرانسل  در کمتر از 1 ثانیه اتصال برقرار میشه و اصلن  قطع نمیشه مگر اینکه خودم اتصال رو قطع کنم.  توی گوشی اندرویدی  هم هیچ مشکلی ندارم و راحت وبگردی می کنم.  
    فقط  با  لینوکس  این مشکل  رو  دارم . 
    پاسخ:
    آهان . متاسفم . ایرانسل توی لینوکس کار نمیکنه . کسی هنوز مشکلش رو پیدا نکرده .
    ):
    ( البته میتونید توی bugzilla توی دبیان مطرحش کنید : https://www.debian.org/Bugs )
  • وحید محمدی
  • دقیقا .....    همراه اول  شارژی  امتحان کردم بخوبی توی لینوکس به اینترنت  پرسرعت  (WCDMA) وصل شدم  و مدت طولانی وبگردی کردم .  هیچ  مشکلی با  همراه اول نداشتم .


    دیگه  مطمئن  شدم که مشکل از   ایرانسله . 


    بابت  راهنمایی متشکرم .  اگر فرصتی شد مشکل رو تو  آدرسی که دادید مطرح می کنم .  بهرحال ممنون .





    پاسخ:
    موفق باشید
    سللم
    موقع نصب کالی که روی فلش راه اندازی کردم
    یه قسمت هست بعد از راه اندازی کیبورد
    همش میخواد از سی دی رام فایلی رو بخونه در حالی که اونجا چیزی نیست
    باید چکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    میدونم چی رو میگید...

    مشکل به مرحله بوت کردن کالی روی فلش برمیگرده

    شما باید کالی رو طوری روی فلش بوتیبل کنید که تفاوتی با سی دی نداشته باشه (Read Only)

     - با Rufus و با حالت dd بوت کنید روی فلش (نه iso)

    بعدا اگه خواستید فلشتون به حالت عادی برگرده، باید فلشتون رو پارتیشن بندی کنید. حالا یا با نرم افزارای ویندوزی مثل MiniTool Partition Wizard یا با همون نرم‌افزار های مشهور لینوکسی که تو همه توزیع ها نصبه (Disks یا GParted یا KDE Partition Manager)
    عرض ادب  واحترام خدمت شما
    به دنبال نرم افزاری هستم که بتونم روی صفحه دسکتاپ kali linux   بنویسم .
    مانند نرم افزار Epic pen on Windows
    خیلی سرچ کردم ولی نتیجه نگرفتم .
    سپاس از شما
    پاسخ:
    سلام، زنده باشید
    راستش تا حالا خودم امتحان نکردم، اما شاید اینا به کارتون بیان
    1.

    sudo apt-get install ardesia

    2.

    pylote

    3.

    scrot

    سلام ببخشید من کالی لینوکس رو روی فلش بطور لایو اجرا میکنم . اینترفیس رو اصلا شناسایی نمیکنه به نظر شما باید کارت شبکه تهیه کنم ؟
    پاسخ:
    سلام
    تو سایت خود کالی خیلی خلاصه و مفید راه حل های شناسایی و رفع این اشکال آورده شده :

    من خودم قبلا با compat-wireless تونستم این مشکل رو حل کنم اما باید یکم لینوکس بلد باشید برای استفاده از این ابزار.
    ابزار ndiswrapper هم برای نصب درایور های سخت افزاری ویندوز بر روی لینوکس هست. اما فقط پاسخگوی نیاز های اولیه هست و با درایوری که نصب میکنه نمیشه تست نفوذ انجام داد (ابزار های تست نفوذ این درایور های تبدیل شده رو ساپورت نمیکنن).
    سلام ببخشید من وقتی می خوام نرم افزار تور را نصب کنم این ارور رو میده لطفا کمکم کنید

    root@kali:~# apt-get install tor
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree      
    Reading state information... Done
    Package tor is not available, but is referred to by another package.
    This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
    is only available from another source

    E: Package 'tor' has no installation candidate

    پاسخ:
    سلام

    این روشی که شما انتخاب کردین ظاهرا آسونه اما یه کارایی باید بکنید در کنارش.

    یه روش طولانی تر اما آسون (در حد یه ویندوزی لینوکس ندیده) وجود داره که از این قراره :

    1- مرورگر اپرا رو از سایتش دانلود و نصب کنید. برید تو تنظیمات اپرا و vpn داخلیش رو روشن کنید. حالا تحریم ها برداشته شدن و به اینترنت دسترسی دارید.

    2- با مرورگر اپرا برید سایت تور بروزر و نسخه لینوکس تور رو دانلود کنید. بعدش اکسترکت کنید. حالا به شبکه تور دسترسی دارید.
    سلام این کارا انجام دادم نشده من وقتی با اوبونتو کار می کردم این کد هارو می زدم ارور نمی داد ولی اینجا میده مثلا وقتی می خوام vlcرو نصب کنم این ارور رو میده لطفا کمکم کنید یعنی مشکل از ترمیناله؟؟

    root@kali:~# sudo apt-get install vlc
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree      
    Reading state information... Done
    E: Unable to locate package vlc

    پاسخ:
    خروجی کد های زیر رو بزنید ببنیم چی میگه :
    sudo apt update
    cat /etc/apt/sources.list


    ادامه پاسخ توسط Elceroditto اضافه شده:


    مشکل مربوط به لیست مخازن هست (همون فایل sources.list که آدرسش رو بالا میبینید)

    قبلا در کالی یوزر گفته شده که چطور لیست مخازن رو درست کنید :
    البته سعی کنید از آدرس های ضمیمه شده استفاده نکنید و از سایت کالی آدرس رپوزیتوری ها رو در بیارید (تو فیلم ضمیمه شده نشون داده شده)
    سلام اولی خوروجیش اینه من هرجا سرچ می کنم به هیچ نتیجه ای نمی رسم فقط مشکل من با کالی همینه بقیه رو رواله اگه می تونید کمکم کنید ممنون

    root@kali:~# sudo apt update
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree      
    Reading state information... Done
    All packages are up to date.


    ودومی اینه

    root@kali:~# cat /etc/apt/sources.list
    #

    # deb cdrom:[Debian GNU/Linux 2019.1 _Kali-rolling_ - Official Snapshot amd64 LIVE/INSTALL Binary 20190130-07:27]/ kali-last-snapshot contrib main non-free

    #deb cdrom:[Debian GNU/Linux 2019.1 _Kali-rolling_ - Official Snapshot amd64 LIVE/INSTALL Binary 20190130-07:27]/ kali-last-snapshot contrib main non-free

    # This system was installed using small removable media
    # (e.g. netinst, live or single CD). The matching "deb cdrom"
    # entries were disabled at the end of the installation process.
    # For information about how to configure apt package sources,
    # see the sources.list(5) manual.

    # This system was installed using small removable media
    # (e.g. netinst, live or single CD). The matching "deb cdrom"
    # entries were disabled at the end of the installation process.
    # For information about how to configure apt package sources,
    # see the sources.list(5) manual.

    # This system was installed using small removable media
    # (e.g. netinst, live or single CD). The matching "deb cdrom"
    # entries were disabled at the end of the installation process.
    # For information about how to configure apt package sources,
    # see the sources.list(5) manual.

    پاسخ:
    مخازنتون مشکل داره . دستور زیر رو بزنید :
    leafpad /etc/apt/sources.list
    و بعد خط زیر رو اول فایل قرار بدید و save کنید :
    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main contrib non-free
    و دوباره کد زیر رو بزنید :
    apt update
    بله همین کاری که شما گفتید انجام دادم اما نشد این ارور رو میده

    root@kali:~# apt update
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree      
    Reading state information... Done
    All packages are up to date.

    پاسخ:
    این که ارور نیست!
    خروجی دستور زیر رو بزارید :
    apt install vlc
    این خروجیشه  کالی لینوکس هم مثل اوبنتو نصخه ی lts داره ؟؟ ببخشید این مشکل درست شدنی هست؟؟

    root@kali:~# apt install vlc
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree      
    Reading state information... Done
    E: Unable to locate package vlc

    پاسخ:
    مطمئن هستید که خط زیر رو اضافه کردید ؟
    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib

    بله مطمعنم الان هم یکبار دیگه این کارو انجام دادم ولی بازهم همون ارور رو میده
    پاسخ:
    root@kali:~# apt install apt-transport-https
    root@kali:~# cat /etc/apt/sources.list

    deb https://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
     deb-src https://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib

    root@kali:~# apt update


    اگه بالایی ها رو زدید و بازهم درست نشد، مشکل از Mirror ای هست که کالی براتون انتخاب کرده (تحریم و اینجور مسائل. تو کالی 2018.1 این مشکل رو داشتم اما اگه اشتباه نکرده باشم تو 2018.4 مشکل میرور رفع شد و مخازن با همون آدرسی که سایت کالی گفته بدون مشکل آپدیت میشن. )


    تو این آدرس میرور های مختلف کالی هستن که باید امتحان کنید :

    http.kali.org/README.mirrorlist


    این خطوط هم باشه تو فایل sources.list مشکلی پیش نمیاد :

    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
      deb-src http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib 
    منظورتون اینکه کالی ۲۰۱۸٫۴ نصب کنم؟؟
    پاسخ:
    نه
    این همون ورژنی هست که من هنوز هم استفاده میکنم و از آپدیت های جدید اطلاع ندارم که آیا این مشکل رو دارن یا نه

    اما مال من که 2018.4 هست به راحتی میرور مناسب رو انتخاب میکنه و مخازن رو آپدیت میکنه.

    اما قدیما که 2017.3 و 2018.1 استفاده میکردم مجبور میشدم وی پی ان بزنم. چون کالی از میرور های استفاده میکرد که ما بدون وی پی ان نمیتونستیم ازشون استفاده کنیم.

    حالا انتخاب با خودتونه، یا میرور های مختلف رو تست کنید یا وی پی ان بزنید
    الان منظورتونو فهمیدم ببخشید نگفتید کالی هم نصخه ی پایدار و تستی داره اخه من از خود سایت کالی دانلود نکردم و فکر می کنم شاید مشکل از همین باشه؟؟
    پاسخ:
    رسمی ترین نسخه همون رولینگ (Rolling) هست که همیشه از خود سایت کالی دانلود میکنیم.


    بهتره از جای دیگه دانلود نشه، چون قبلا چند دفعه اتفاق افتاده که نسخه های آلوده کالی لینوکس (که توشون بک دور گذاشته شده بود) به تعداد بسیار زیاد دست به دست چرخیده. خود سایت کالی هم یکدفعه اومد گفت که فلان نسخه خطرناکه، چون در ابعاد وسیعی آلوده و پخشش کرده بودن.
    سلام.من تازه کالی نصب کردم.الان اصلا نمتونم برم تو ویندوز.
    موقعی که تو ترمینال update-grub میزنم اصلا ویندوزو  ‍‍تو لیستش نمیاره.
    چیکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    چند تا راه مختلف هست. یکیش اینه که این ابزار رو نصب کنید و خودش گراب رو درست کنه :

    apt-get install os-prober
    os-prober
    update-grub

    ببخشید کلا برای نصب نرم افزار کالی چقدر حجم توی درایو ها لازم داره؟؟؟

     

    پاسخ:
    من خودم حداقل 28 گیگ از هارد رو شرینک میکنم. 18 گیگ واسه روت، 6 گیگ سواپ (رم ام 4 عه)، 4 گیگ هوم(Home)


    دلایل شخصی برای این اعداد :

    1) هاردم جانداره وگرنه 32 گیگ شرینک میکردم که اگه کالی رو برای بلند مدت خواستم استفاده کنم به مشکل بر نخورم

    2) روت رو یه دفعه فقط با نصب نرم‌افزار های معمولی برای برنامه‌نویسی تحت وب و wine و اینجور واجبات، به راحتی تا 18 گیگ پر کردم. از اون موقع به بعد سعی میکنم روت رو 20 گیگ بزارم

    3) اگه سواپ رو کم بزارید تو هایبرنیت و اسلیپ به مشکلاتی بر میخورید. اگه رم ضعیفه (مثلا 4) حجم سواپ رو بهتره دو برابر یعنی 8 بزارید.

    سلام میخواستم بدونمداخل لینوکس در صورت فراموش کردن username چطور میتونم وارد شم؟

    پاسخ:
    تو پست های قدیمی کالی‌یوزر یه پست با همین عنوان هست. (ببخشید الان در حال انجام یه پروژه‌ام و وقت ندارم وگرنه لینکش رو میزاشتم براتون)

    سلام ببخشید من یه سوال راجب کالی دارم که مربوط به این پست نیست. ممنون میشم جواب بدین.من از اسکریپت instainsane برای حملات بروت فورس به اینستاگرام استفاده میکنم. بعد از اینکه پسورد لیست رو اضافه میکنم و 200 تا پسورد اولیه رو چک میکنه خطای too many arguments میده. بعضی ها گفتن باید فرمت پسورد لیست رو از txt به lst تغییر بدم اما فایده نداشت.

    پاسخ:
    سلام
    - از پسورد لیست پیشفرض ای که تو گیت هاب هست استفاده کنید (همونو ویرایش کنید).
    - برنامه اوپن سورس هست. این یعنی لاینی که ارور میده رو میتونید بررسی کنید و خودتون مشکل رو رفع کنید (اسکریپت به زبان پایتون هست)
    - لاینی که ارور میده 572 است. سعی کنید این لاین بای پس کنید
    - برنامه اوپن هست و دیر یا زود مشکل برطرف میشه. تا اون موقع از بروت فورس های فراوون دیگه استفاده کنید
    - همه این ها با این فرض هست که اسکریپت رو درست نصب کرده باشید

    سلام

    یک سوال درباره کالی داشتم

    تو کالی با وجود این که یوزر روت هستم نمیتوانم به بخش تنظیمات ها برم (حتی تغییر بک گراند)

    پاسخ:
    سلام
    تا حالا با این حالت مواجه نشدم (تا جایی که یادم میاد حتی کاربر عادی با دسترسی استاندارد هم میتونه وارد تنظیمات بشه)

    اما واسه اطمینان، میتونید اینکار و بکنید(فعال کردن پسورد کاربر روت) :
    تو ترمینال بنویسید(فرض بر اینکه نام کاربر روت ali باشه):

    sudo passwd ali

     بعدش رمز دلخواه رو وارد می‌کنید.
    گرچه اینکار رو تو اوبونتو و توزیع های غیر از کالی معمولا انجام می‌دادم و تا جایی که یادم میاد (یک سالی میشه که لینوکس ندیدم) تو کالی ضرورتی برای فعال کردن کردن رمز کاربر ریشه وجود نداشت.

    من برای اولین بار هست ک کالی لینوکس رو نصب کردم و طبق مراحلی هم ک خودتون گفتید رفتم موقع ورود به سیستم وقتی یوزرنیم رو میزنم
    بعد که میخوام پسوورد رو وارد کنم هرچی دکمه های کیبورد رو میزنم بی فایددست و وقتی که یک اینتر میزنم و به خط بعد میرم مشکل حل میشه ولی خوب کد رو میگه ک اشتباه!:/

    پاسخ:
    با کاربر ریشه لاگ-این کنید (با نام کاربری root و رمز مربوطه) و بعد اقدام به حذف یا ایجاد حساب کاربری بکنید.

    سلام 

    توی بعضی آموزش ها از دستور pip استفاده میشه ولی من وقتی استفاده می کنم میگه دستور ناشناس هست

    باید چی کار کنم

     

    پاسخ:
    پیپ مربوط به پایتون عه
    یه سرچ راجع به نصب کتابخانه در پایتون با دستور pip بکنید متوجه میشید. (how to install packages with pip)
    مثلا واسه نسب numpy که برای محاسبات عددی و ریاضیاتی در پایتون استفاده میشه، تو خط فرمان پایتون میزنیم :
    pip install numpy
    توجه کنید که دستور بالا رو تو خط فرمان پایتون میزنیم نه تو خط فرمان لینوکس.
    البته تو خط فرمان لینوکس هم میشه اول پایتون رو احضار کرد و بعد همون دستورات رو تو خط فرمان لینوکس انجام داد.
    البته میتونید پکیچ pip رو نصب کنید و توی خود ترمینال لینوکس هم دستور رو بزنید. 

    سلام

    من تو کالی هر چقدر می خوام اپدیت کنم نمیشه یا ابزاری نصب کنم ارور میده  مخزن یا همون sources.list
    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
    deb-src https://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib

    بالایی هارو داره وبعد از زدن دستور زیر

    apt-get update

    ارورو پایین رو میده

    Ign:2 http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 InRelease
    Err:3 http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 Release
      404  Not Found [IP: 148.251.160.242 80]
    Err:1 http://kali.download/kali kali-rolling InRelease
      Could not connect to kali.download:80 (192.168.1.2). - connect (111: Connection refused) Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6664), connection timed out Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6764), connection timed out
    Reading package lists... Done                          
    E: The repository 'http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 Release' does not have a Release file.
    N: Updating from such a repository can't be done securely, and is therefore disabled by default.
    N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.

     

     

    پاسخ:
    فایل sources رو باز کنید و کل فایل رو پاک کنید و کد های زیرو بزارید :
    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
    ببینید آیا جواب میده یانه

    نه جواب نداد

    پاسخ:
    خروجی apt update چیه وقتی کد جدید و گزاشتید و همچنین چه نسخه ای کالی استفاده میکنید ؟

    چطوری mirror رو عوض کنم

    پاسخ:
    خوب باید میرور ها روی توی همون فایل sources با میرورهای اصلی کالی عوض کنید.

    نسخه کالی

    ۲۰۲۰٫۱

    خروجی

    Ign:1 http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 InRelease
    Err:2 http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 Release
      404  Not Found [IP: 78.46.14.94 80]
    Err:3 http://kali.download/kali kali-rolling InRelease
      Could not connect to kali.download:80 (192.168.1.2). - connect (111: Connection refused) Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6764), connection timed out Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6664), connection timed out
    Reading package lists... Done                          
    E: The repository 'http://repo.mongodb.org/apt/debian kali-rolling/mongodb-org/4.0 Release' does not have a Release file.
    N: Updating from such a repository can't be done securely, and is therefore disabled by default.
    N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.

     

    پاسخ:
    احتمالا مخازن غیررسمی که دارید با اینترنتتون مشکل داره ، اگه میتونید کالیتون رو با دستور زیر به ۲۰۲۰.۲ بروزرسانی کنید یا از یک اینترنت دیگه استفاده کنید .
    kali@kali:~$ echo "deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib" | sudo tee /etc/apt/sources.list
    kali@kali:~$ sudo apt -y full-upgrade
    kali@kali:~$ [ -f /var/run/reboot-required ] && sudo reboot -f

    mirror ها رو از سایت خود کالی برداشتم نمیشه

    من ارور رو در دیکشنری انلاین ترجمه کردم

    گفت: لیست مخزن خوانده نمیشود

    پاسخ:
    توی کامنت قبلی تون هم گفتم مثل اینکه اینترنتتون با اون مخازن غیررسمی مشکل داره . خروجی دستور زیر رو بزارید :
    ls /etc/apt/sources.list.d

    خروجی دستور ls /etc/apt/sources.list.d

    mongodb.list


    هست

    پاسخ:
    خوب فعلا اون روی به دسکتاپ خودتون جابه جا کنید (mv) بعد به کالی ۲۰۲۰.۲ بروزرسانی کنید .

    من قبلا هم همین نسخه کالی رو داشتم مشکل نداشت الا ن این مشکل به وجود امده

    پاسخ:
    نمیدونم ، به نظرم به ۲۰۲۰.۲ آپدیت کنید شاید در اون نسخه این مشکل حل شده باشه.

    میشه بیشتر توضیح بدین منظورتون رو نمی فهمم

    پاسخ:
    دستور زیر رو بزنید :
    mv /etc/sources.list.d/mongodb.list /root
    بعد هم به مخازن رو بروز کنید این مشکل رو موقتی حل میکنه ولی دیگه نرم افزار mongodb بروزرسانی نمیشه

    چی رو به دسکتاپ کنم؟

    پاسخ:
    کامنت قبلی رو بخونید و دستوراتی که گفتم رو توی ترمینال اجرا کنید.

    بعد از زدن دستور زیر

    mv /etc/sources.list.d/mongodb.list /root


    این ارور رو میده

    mv: cannot stat '/etc/sources.list.d/mongodb.list': No such file or directory

     

    پاسخ:
    ببخشید اشتباه تایپی بود شما دستور زیر رو اجرا کنید :

    mv /etc/apt/sources.list.d/mongodb.list /root

    دستور زیر انجام شد

    پاسخ:
    خوب حالا مخازن رو با دستور زیر آپدیت کنید :
    sudo apt update

    حالا به چه دستوری به نسخه ۲۰۲۰٫۲ اپدیت کنم

    پاسخ:
    kali@kali:~$ echo "deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib" | sudo tee /etc/apt/sources.list
    kali@kali:~$ sudo apt -y full-upgrade

    با زدن دستور زیر

    sudo apt update

    ارور های قبلی رو داد

    وبا زدن دستور

    sudo apt -y full-upgrade

    خروجی زیر رو داد

    Reading package lists... Done
    Building dependency tree       
    Reading state information... Done
    Calculating upgrade... Done
    0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

     

    پاسخ:
    خروجی دستورات زیرو دوباره بزارید :
    ls /etc/apt/sources.list.d
    cat /etc/apt/sources.list
    apt update

    دستورات این خروجی رو داشت

    root@kali:~# ls /etc/apt/sources.list.d
    root@kali:~# cat /etc/apt/sources.list
    deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
    root@kali:~# apt update
    Err:1 http://kali.download/kali kali-rolling InRelease
      Could not connect to kali.download:80 (192.168.1.2). - connect (111: Connection refused) Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6764), connection timed out Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6664), connection timed out
    Reading package lists... Done                          
    Building dependency tree       
    Reading state information... Done
    All packages are up to date.
    W: Failed to fetch http://http.kali.org/kali/dists/kali-rolling/InRelease  Could not connect to kali.download:80 (192.168.1.2). - connect (111: Connection refused) Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6764), connection timed out Could not connect to kali.download:80 (2606:4700::6812:6664), connection timed out
    W: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

     

    پاسخ:
    اینترننتون مشکل داره ، از یه اینترنت دیگه باید استفاده کنید.

    بعد از زدن دستو apt-get update

    Get:1 http://kali.download/kali kali-last-snapshot InRelease [30.5 kB]
    Get:2 http://kali.download/kali kali-experimental InRelease [23.0 kB]
    Get:3 http://kali.download/kali kali-last-snapshot/main amd64 Packages [16.6 MB]
    Get:4 http://kali.download/kali kali-last-snapshot/non-free amd64 Packages [200 kB]
    Get:5 http://kali.download/kali kali-last-snapshot/contrib amd64 Packages [97.7 kB]
    Get:6 http://kali.download/kali kali-experimental/main amd64 Packages [19.2 kB]
    Fetched 17.0 MB in 7s (2,554 kB/s)                                        
    Reading package lists... Done


    خروجی بالا رو داد یعنی درست شده؟؟

    پاسخ:
    بله درست شده

    سلام من وقتی دستور

    apt-get update

    رو میرنم خرو جی زیر رو  میده

    Hit:1 http://kali.download/kali kali-last-snapshot InRelease
    Hit:2 http://kali.download/kali kali-experimental InRelease
    Get:3 http://kali.download/kali kali-rolling InRelease [30.5 kB]
    Reading package lists... Done  
    E: Release file for http://http.kali.org/kali/dists/kali-rolling/InRelease is not valid yet (invalid for another 1h 37min 4s). Updates for this repository will not be applied.

    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ:
    مثل اینکه مشکل از mirror ها و timezone هست .اول با دستور زیر ببینید که چه mirror هایی دارید :
    cat /etc/apt/sources.list
    بعد هم خروجی دستور زیر رو چک کنید ببینید ساعت و تاریخ درسته یا نه :
    date
    اگه درست نبود دستور زیر رو اجرا کنید تا ساعت و زمان درست تنظیم بشه :
    locale-gen fa_IR
    و بعد locale-gen رو اجرا کنید تا ساعت و زمان روی سیستم اعمال بشن . بهتره بعد از اینکار logout و login بکنید.
    و بعد دوباره apt update رو تست کنید

    میشه بیشتر توضیح بدید

    پاسخ:
    اول خروجی دستور زیر رو بزارید :
    cat /etc/apt/sources.list
    بعد با دستور زیر تاریخ و زمان سیستمتون رو به دست بیارید و چک کنید ببنید که آیا ساعت  و تاریخ درست هست یا نه:
    date

    سلام دو ستان ببخشید من وقتی دستور

    apt-get upgrade  رو میزنم بعد از دریافت فابل ها و ۱۰۰ درصد شدن ان بهد ارورو زیر رو میده

    E: Failed to fetch http://http.kali.org/kali/pool/main/w/websocket-client/python3-websocket_0.53.0-2_all.deb  Connection failed [IP: 104.18.102.100 80]
    E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing?


     لطفا راهنمایی کنید

     

    پاسخ:
    اینترنتتون مشکل داره . بعد از چک کردن اینترنت دستور apt --fix-missing رو اجرا کن.

    سلام و وقتتون بخیر

    بعد نصب لینوکس و موقع اجراش با یه همچین خطایی رو به رو شدم

     

    This host supports Intel VT-x, but Intel VT-x is disabled.

    Intel VT-x might be disabled if it has been disabled in the BIOS/firmware settings or the host has not been power-cycled since changing this setting.

    (1) Verify that the BIOS/firmware settings enable Intel VT-x and disable 'trusted execution.'

    (2) Power-cycle the host if either of these BIOS/firmware settings have been changed.

    (3) Power-cycle the host if you have not done so since installing VMware Workstation.

    (4) Update the host's BIOS/firmware to the latest version.

    This host does not support "Intel EPT" hardware assisted MMU virtualization.

    Module 'CPUIDEarly' power on failed.

    Failed to start the virtual machine. 

     

    میشه راهنمایی کنید

    خیلی ممنون

     

    پاسخ:
    Hello Dear Mr Mohammad
    : To Solve the problem do the following steps in your Windows operating system

    ".Go to "Control Panel" > "Uninstall a Program". In the “Programs and Features” window, click “Turn Windows features on or off

    ".In the “Windows Features” window, clear the “Hyper-V” checkbox and then click “OK


    .Restart your PC and then you can try using VirtualBox or VMware again

    .
    .
    .

    :If after restarting your system, the problem still remains unsolved, then try this recipe

    سلام این برنامه چه زبانی هست

    DIGITS=$1
    CURRENT_NR=$2
    
    if [ 'x'${3} == 'x' ]
    then
        # Default to the highest number that can be represented
        # with the set amount of digits, plus one.
        END_NR="1`printf "%0${DIGITS}lu" 0`"
    else
        END_NR=$(( ${3} + 1 ))
    fi
    
    while :
    do
        printf "%0${DIGITS}lu\\n" ${CURRENT_NR}
        CURRENT_NR=$(($CURRENT_NR + 1))
        if (( ${END_NR} == ${CURRENT_NR} ))
        then
            break
        fi
    done
    پاسخ:
    سلام.
    این اسکریپت به زبان bash script هست . برای اجراش هم باید در اولین خط برنامه تکه کد زیر رو اضافه کنید :
    #!/bin/bash
    و در یک فایل با  پسوند sh ذخیره کنید. سپس بهش قابلیت اجرا شدن بدید :
    chmod +x filename
    دقت کنید که باید بجای filename اسم فایلتون رو بنویسید. حالا میتونید اینطوری اجراش کنید :
    ./filename
    درضمن اگه نمیدونید هر برنامه/اسکریپت چه کاری انجام میده اجراش نکنید.
    موفق باشید
    سلام یه سوال دیگه داشتم چگونه شرتکات برنامه جاوا رو بسازم
    پاسخ:
    سلام . یک فایل متنی با فرمت .desktop بسازید . سپس در اون متن زیر رو قرار بدید:
       [Desktop Entry]
       Name=ICY
       Exec=java -jar '/your/path/to/file/updater.jar' 
       Icon=your/path/to/icon
       Terminal=false
       Type=Application
    بجای
    '/your/path/to/file/updater.jar' 
    آدرس فایل جاواتون رو بزارید. بجای ICY اسم برنامه تون رو قرار بدید و بجای
    your/path/to/icon
    هم ادرس آیکون برنامه تون رو بزارید و اگر نیاز به آیکون ندارید کلا اون خط رو پاک کنید.

    سلام این برنامه برای ساخت پسورد لیست هست ولی اجراش میکنم توی ترمینال عدد ها رو منویسه و فایل txt  نمیسازه و نمیتونم این عدد ها رو کپی کنم چه تغیراتی انجام بدم در فایل txt ذخیره کنه

    پاسخ:
    سلام .شما میتونید خروجی هر برنامه ای رو در یک فایل به شکل زیر ذخیره کنید :
    ./myprogram > output.txt
    بجای myprogram اسم اون برنامه و به جای output اسم فایلی که میخواید ساخته بشه رو بنویسید.

    سلام ارور داد و کار نکرد

     

    http://s11.picofile.com/file/8406257600/Screenshot_from_2020_08_20_18_11_01.png

    پاسخ:
    سلام. لطفا محتویات فایل .desktop که ساختید رو کامنت کنید.

    سلام  حتمی وقتی کالی رو روی سیستم نصب میکنیم (نه ماشین مجای) یا هردوتاش باید اینترنت داشته باشیم و چرا من کالی رو نصب کردم این همه تلاش کردم تا نصب بشه و هر دفعه ارور بده (ارور های مختلف) تا شانس بیارم و اخرش نصب بشه و بعدش ۲۰ گیگ حجم اینترنت کم بشه ؟

    پاسخ:
    بدون اینترنت هم میشه کالی دسکتاپ رو نصب و استفاده کرد. حجم اینترنت شما به خاطر چیز دیگه‌ای کم شده. اگه میخواید روی حجم مصرفی نظارت و کنترل داشته باشید از نرم افزار های فایروال استفاده کنید.

    حالت دیگه هم اینه که شما به جای نسخه Installer و یا Live که حجم فایل نصبی شون بالاست (2020.3 اطراف 3 گیگ)، احتمالا نسخه NetInstaller که حجم فایل ایزو اون پایین تر هست (2020.3 اطراف 500 مگابایت) رو دانلود کردید و از روی اون اقدام به نصب کردید.

    سلام. محتویات فایل 

    [Desktop Entry]
       Name=TLauncher
       Exec=java -jar '/home/kali/11/TLauncher-2.72.jar' 
       Terminal=false
       Type=Application

    فایل دسکتاپ

    پاسخ:
    در بخش Exec باید روشی که برنامه تون رو اجرا میکنید بنویسید.

    سلام. vpn مرورگر اپرا کار نمیکنه و متصل نمیشه و بعد چند دقیقه خاموش میشه

     

    پاسخ:
    وی پی ان داخلی مرورگر اپرا قبلا هم سابقه قطع شدن داشته. الان هم مدت زیادی عه که قطع هست (ظاهرا برای ایران).

    سلام چطور کالی لینوکس رو ریسیت کنم؟

    پاسخ:
    این دستور برای ریستارت کردن سیستم هست:
    sudo init6

    سلام با این دستور تمام تنظیمات ریست میشه و تمام برنامه ها که نصب کردم پاک میشن و برنامه های خود کالی که اشتباه پاک کردم بر میگرده یا نه 

    پاسخ:
    نه، اون دستور(init6) برای ریستارت (reboot) هست.

    راهی مثل system restore point ویندوز وجود نداره. روش آسون و آماده ای هم برای این کار وجود نداره. اما تنظیمات رو میشه با یه روشی ریست کرد.

    اگه دسکتاپ تون گنوم هست دستور زیر رو در حالت روت بزنید:
    dconf reset -f /

    سلام با چه ابزاری میشه بدون اینکه به وای فای متصل باشیم و رمز ان را بدانیم دستگاه های متصل ان را ببینم

    پاسخ:
    بدون متصل شدن نمیشه این کار رو کرد.

    سلام به علت کار نکردن اپرا من در مروگر کروم  در پلاگین های مختلف vpn وجود داره که میتوان از chrome web store نصب کرد و قابلیت های مختلفی  و سرعت قابل توجه ای داره

    پاسخ:
    بله روش خوبی هستش.

    سلام من فقط کالی نصب کردم و نزدیک ۸ بار وهمش وقتی فایل تا اخر دانلود میشد و ارور میداد  و نصب نمیشد و اینقدر تلاش کردم که نصب بشه مشکل کجا بوده و فقط کالی نصب کردم نه روی ماشین مجازی و ۲۰ گیگ حجم اینترنت کم شد

    پاسخ:
    گویا شما نسخه نصب از اینترنت رو استفاده کردید (NetInstaller) که موقع نصب احتیاج به اینترنت داره.


    - بسته به کاربردتون نسخه (Live) و یا (Installer) رو دانلود (حجمش اطراف 3 گیگه) و نصب و استفاده کنید که بدون وصل شدن به اینترنت میشه نصبش کرد.

    سلام چطور صدای بوق رو روی میز کار XFCE چطور میشه قطع کرد و چطور روی میز کار پلاسما (KDE) زبان کیبورد رو فارسی کنم

    پاسخ:
    جواب سوال اولتون رو نمیدونم.

    جواب دومی اینه:

    سلام . خسته نباشید . چگونه رمز یک کامپوتر ویندوزی رو با کالی لینوکس پیدا کنم؟

    سلام چطور هایبرنت و اسلیپ رو به کالی اضافه کنم

    سلام تور کار نمیکنه و شکل داره روی یوزر معمولی نه روت( روی روت اکثر برنامه ها کار نمیکنه ) و کانت نمیشه 

    پاسخ:
    سلام.
    لطفا بگید که چطوری تور رو اجرا می‌کنید و متن ارور چیه .
    درضمن بهتره چندین پل هم تست کنید.

    سلام در یک جای وبلاک گفته بودید که چطور روی فلش لایو بدون پاک شدن اطلاعات اجرا کنیم 

    اگر ممکنه لیکش را بفرستید

    سلام توی کالی لینوکس موقیت منو هربار توی گوگل یک جایی نشون میده (داخل کشور) چرا؟

    پاسخ:
    به خدمات دهنده اینترنت مربوط میشه.

    سلام خسته نباشید. اگه ممکنه بهترین میزکار های کالی وخوش گرافیک ترین مطلب بگذارید

    پاسخ:
    هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن و سلیقه ای هست. من Gnome و KDE کالی رو بیشتر میپسندم. خودتون باید امتحان کنید.

    سلام خسته نباشید با چه ابزاری میشه اسپم زیاد یک نظر در قسمت نظر یک سایت فرستاد 

     

    و اگه امکان داره در قسمت نظرات ازضافه کنید html

     

    img src=

     

    پاسخ:
    سلام.
    ابزارهای زیادی هستن کافیه جستجو کنید . 
    حتی خودتون هم می تونید با xdotool یک اسکریپت برای اینکار درست کنید. کافیه جستجو کنید : Weblog spammer for kali linux

    سلام ایا میز کار xfce برای شما هم بوق میزنه باصدای بلند حتی اگه صدای سیستم خاموش باشه

     

     

     

     

     

    +)ممنون از وبلاک خوب و مفیدتون(+

     

    پاسخ:
    سلام . کد زیر رو در استارت آپ بزارید :
    xset -b

    سلام من یه سوالی برام پیش اومده که و جوابش رو پیدا نکردم 

    چرا ثبت دامنه پولی هست و چطور ثبت میکن دامنه رو ؟

    پاسخ:
    سلام. علتش اینکه وقتی سایت شما روی یک هاست اجرا شد فقط میتونید با ip هاست بهش دسترسی پیدا کنید ، سرویس های دامنه میان و شما آدرسی که خواستید رو به آی پی هاستتون لینک میکنن . اینکار توسط DNS رخ میده . و خوب اجاره ی این دامنه هزینه بر هست . البته دامنه های رایگانی مثل .tk هستن .

    و چطور کالی لایو را بدون پاک شدن اطلاعات اجرا کنم 

    من روشی رو پیدا کردم جواب نداد 

    https://linuxlearn.org/wp-content/uploads/2019/02/kali8.png

     

    و تفاوت اینج DD  با ایمنج iso چیه ؟

    https://www.zh1.ir/wp-content/uploads/Install-Linux-From-Flash-Drive_7.jpg

     

    پاسخ:
    جواب سوال اول:
    ایمیج باید با حالت iso روی فلش بوتیبل بشه تا بدون مشکل از مد Persistence بشه استفاده کرد. چون اگه dd شده باشه نمیشه تغییرات ایجاد کرد.


    جواب سوال دوم:

    چرا قیمت دامنه ها فرق دارن؟

     

    سلام من نمیتونم کالی لایو را بدون پاک شدن اطلاعات اجرا کنم و از Persistent Live در منوی بوت استفاده میکنم

     

    و در برنامه rufus فرق dd  با iso چیه‌؟

     

     

     

     

    با تشکر

    پاسخ:
    -نصب کنید کمتر دردسر داره.
    -dd فلش دیسک رو مثل دی وی دی میکنه. طوریکه نصاب فلشتون رو به چشم یه دیسک read only دقیقا مثل یه سی دی ببینه.

    سلام من تازه کالی لینوکس رو نصب کردم بعد هر دستوری میدم جوابی نمیگیرم و بعد اینتر میره دستور بعدی و برای اون دستور چیزی نوینمیسه

    پاسخ:
    سلام
    تو کالی لینوکس یه ابزاری هست (آیکون یک دوربین فیلم برداری) که میشه باهاش از صفحه فیلم گرفت. از حالتی که میگید فیلم بگیرید تا بتونیم راهنمایی تون کنیم.

    سلام باید قبل هر دستور sudo  را وارد کنید

    چون روت سیستم نیستید به احتمال زیاد

    سلام روی سیستم کالی هم دارم  و روی فلش و همیشه کامپیوتر در دسترس نیست و باید روی فلش یه نسخه داشته باشم

    در مورد سوالی پرسیده بودند که دستور اجرا نمیشه اول دستور sudo بزنن به احتمال خیلی زیاد وارد روت سیستم نیستند

    سلام چرا تور توی ویندوز کار میکنه ولی توی کالی نه؟؟؟!؟

    پاسخ:
    سلام. چندین پل جدید تست کنید.

    سلام و وقت بخیر به همه 

    سوال من در رابطه با permission deniedبود وقتی که میخوام پسورد لیست درست کنم اخرش اجازه نمیده و این ارور رو میده اگه بشه کمکم کنید خیلی ممنون میشم

    پاسخ:
    باید با دسترسی root کارتون رو انجام بدید. دستورات رو با sudo شروع کنید. یا اینکه همون اول که وارد ترمینال میشید بنویسید su و روت بشید.

    سلام دوستان وقتتان بخیر،دوستان من چند بار عرور import error: no module named pip 

    رو دریافت کردم و نمیدونم چجور حلش کنم لطفا کمک کنید

    پاسخ:
    سلام. لطفا بگید که چه‌کاری انجام میدید که این ارور رو دریافت می‌کنید؟

    سلام من میخوام رو اوبنتو اسکریپت sqliv رونصب کنم داخل سایت git hub نوشته sudo python2 setup.py -i این رو بزنید ولی وقتی من می زنم این ارور رو میده

    Traceback (most recent call last):
      File "setup.py", line 4, in <module>
        import pip
    ImportError: No module named pip

    چیکار کنم ؟؟

    پاسخ:
    دستور های زیر رو تست کنید و نتیجه رو بگید :

    sudo apt install python-pip
    sudo apt install python3-pip
    

    ببخشید من sqliv رو نصب کردم بعد دستور python2 sqliv.py -d "inurl:index.php?id=" -e google  رو میزنم خروجی زیر رو میده

     

    [MSG] [09:52:09] searching for websites with given dork
    Unknown error occurred


     چیکار کنم؟؟

    پاسخ:
    متاسفانه با این ابزار کار نکردم ،ولی از متنی هم که گذاشتید نمیشه چیز زیادی پیدا کرد.

    سلام من هنگام نصب ایرار sqliv این ارور رو دریافت میکنم Traceback (most recent call last):
      File "setup.py", line 4, in <module>
        import pip
    ImportError: No module named pip

    و داخل قسمت دستور ها دیدم که یه کد گزاشتید بازم من اونو زدم این دفعه این ارور رو میده

    Reading package lists... Done
    Building dependency tree       
    Reading state information... Done
    Package python-pip is not available, but is referred to by another package.
    This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
    is only available from another source
    However the following packages replace it:
      python3-pip
     

    پاسخ:
    این دستور رو وارد کنید :

    sudo apt install python3-pip
    

    سلام وقت بخیر

    من آخرین نسخه کالی لینوکس رو نصب کردم ولی اصلا گزینه وایفای وجود نداره !!!

    روی ماشین مجازی نیست و بصورت dual boot در کنار ویندوز نصب شده.

     

    لطفا راهنمایی کنین ممنونم

    پاسخ:
    سلام. اگه میشه مدل لپ‌تاپ یا کارت wifi رو بگید تا بتونیم کمکتون کنیم.

    سلام من کالی لایو نصب کردم و جدا از تاچ پد با دکمه ها هم نمیتونم توی تنظیماتش تغییری ایجاد کنم 

    چه کنم؟:)

    پاسخ:
    https://www.quora.com/How-do-I-install-default-synaptics-touchpad-drivers-in-kali-linux
    
    این لینک رو مطالعه کنید.

    سلام خسته نباشید بنده از کالی لینوکس استفاده می کنم ولی بعد از چند روز دیگه بوت لودر گراب کلا نا پدید میشه به طوری یک راست میره به ویندوز می خواستم گراب یک بار دیگه نصب کنم میشه راهنماییم کنید ؟؟؟

    پاسخ:
    سلام، متشکرم؛ در لینک پایین روش کاربردی ای معرفی شده:

    سلام علیکم من کالی را ریختم دی ان اس را از سایت شکن تغییر دادم و خوب بود و بعد از یکروز دیگه داخل هر سایتی نمیره داخل گوگل نمیره یا داخل پکیج منیجر اسنپ کرفت نمیره

    چکار کنم درست بشه مثلا فقط داخل سایت خود کالی . بلاگ بیان و گیمپ میره

     

    پاسخ:
    سلام. به همون شکلی که DNS شکن رو تغییر دادید ، میتونید گذینه Automatic رو از DNS Settings فعال کنید.

    چظور میزکار xfce  را جایگزین گنوم کنم اولش اونو داشتم ولی الان به گنوم تغییرش دادم گنوم سنگین بود میخوام تغییرش بدم به فبلی چه کار کنم؟

    پاسخ:
    سلام. دستورات زیر را اجرا کنید:

    sudo apt update -y
    sudo apt install xfce-desktop -y
    
    در صفحه لاگین روی چرخ دنده کلیک کتید و xfce انتخاب کنید.

    سلام ببخشید میشود بگویید کدام توزیع ها دسکتاپ پیشرفضشان شبیه دسکتاپ زیر است ؟

    https://s4.uupload.ir/files/4-linux-desktop-environments-kde-plasma-5-desktop-e1591845365398_tlms.jpg

    و 

    https://s4.uupload.ir/files/8-linux-desktop-environments-budgie-desktop-e1591845485410_p3r6.jpg

    و میشود بگویید اسم این ها چیست 

    و یک توزیع خوب و مناسب معرفی کنید که دسکتاپ پیشفرضشان این باشد یا حداقل با نصب ان این شکلی شوند و در کنار ویندوز بدون هیچ مشکلی نصب شوند 

    ممنون

    پاسخ:
    سلام.
    اولی KDE است. KUbuntu و KDE Neon این دسکتاپ را بصورت پیش فرض دارند. البته در این تصویر از یک Dock دیگر استفاده شده است که باید خودتان نصب کنید.
    دومی Budgie است که فقط Budgie Linux آن را دارد.

    هردو توزیع اول، توزیع های خوبی برای تازه کاران هستند و شیوه نصب آنها شبیه به Ubuntu است.

    سلام من کالی را ریختم ولی متاسفانه دانگل وای فای یا همان یو اس بی وایرلس من را نمیخواند 

    چه کار کنم اموزشی براش دارید؟ 

    پاسخ:
    سلام. لطفا اسم و برند دانگل وای فای یا یو اس بی وایرلس خود را ارسال کنید. 

    سلام مدل m3 هست درایورش هم دارن که برای لینوکس هم هست ولی هر کار کردم نصب نشد یک فایلinstall.sh 

    پاسخ:
    سلام. اسم کامل برند و خود دانگل را ارسال کنید. لطفا اروری که فایل install.sh میدهد را نیز ارسال کنید.

    سلام این ارور را میدهد

    https://uupload.ir/view/vid_20210901_103215_701_jifu.mp4

    مدلشم wireless adapter m3

    پاسخ:
    سلام. ابتدا دستور زیر را اجرا کنید ( هنگامی که دانگل متصل است ):
    sudo apt install build-essential git dkms linux-headers-$(uname -r)
    سپس فایل install.sh را دوباره اجرا کنید. درصورتی که باز هم ارور داد لطفا خروجی دستور زیر و ارور را ارسال کنید:
    lsusb

    سلام من چطور یک فایل با پسوند دلبخواهم داخل کالی بسازم مثل ویندوز نیست در هنگام سیو مثلا .html را انتخاب کنی چکار کنم؟

    پاسخ:
    سلام. فقط کافی است پسوند فایل را در هنگام ایجاد فایل تایپ کنید.

    https://s4.uupload.ir/files/screenshot_2021-09-04_14_35_22_sifs.png

     

    سلام باز ارور داد بفرمایید اینم عکس از دستور

    پاسخ:
    سلام. درایور این دانگل را میتونید از اینجا نصب کنید ( آموزش نصب اش هم گفته شده ):

    https://github.com/kelebek333/rtl8188fu
    

    سلام واقعا ممنونم الان دارم از کالی بهتون پیام میدهم مشکل حل شد

    بخخشید سوال داشتم این همه اطلاعات را از کجا میآورید
    بگویید ماهم استفاده ببریم

    آیا سایت خاصی هست ؟

     

    پاسخ:
    سلام. بیشتر اطلاعات را میشه از اینترنت با یک سرچ ساده بدست آورد. مثلا برای مشکل شما فقط به مدل خود دانگل نیاز بود که توسط lsubs میشه تمام دستگاه های متصل به پورت USB رو پیدا کرد و از اونجا از طریق یک سرچ ساده انگلیسی میشه درایور اش رو نصب کرد.
  • سلام من یه مشکل در مورد نصب پکیج داشتم
  • سلام. وقتی از دستورpkgهنگام نصب ابزار استفاده می کنم، خطای Command 'pkg' not found را می دهد. از کمک شما متشکرم.

    پاسخ:
    سلام. از دستور dpkg برای کالی لینوکس استفاده کنید.

    سلام میخام بدونم برای هک وای فای بدون کارت شبکه وایرلس میشه حملات رو انجام داد یا نه ؟

    اگه بدون کارت میشه کاری انجام داد لطفا یک منبع اموزشی معرفی کنید thanks

    پاسخ:
    سلام. برخی از دانگل های وای فای هم می توانند این کار را انجام دهند،‌ اما باید بررسی کنید ببینید دانگل اتون پیشتیبانی شده است یا خیر.

    سلام لطفا کمکم کنید🥲😭

    من وقتی فیلتر شکنم رو روشن میکنم میرم تو مجازی ساز و کالی رو باز میکنم بعد چند دقیقه هنگ میکنه دیگه نمیتونم هیچ کاری کنم کمک مشکل چیه؟ 

    پاسخ:
    سلام.
    صرفا زمانی که فیلتر شکن رو روشن می کنید این اتفاق رخ میده؟
    از چه نوع فیلتر شکنی استفاده می کنید؟ 
    از چه نرم افزار شبیه سازی استفاده می کنید؟

    سلام وقت بخیر 

    تو کالی با روت وارد میشم بعد که مثلا میخوام اینستاشیل نصب کنم یوزر و پسورد میخاد هرچی میزنم قبول نمیکنه 

    چه دستوری یا چیکار باید بکنم برای حلش 

    پاسخ:
    سلام، مرسی
    در این پست فعالسازی پسورد کاربر روت نشان داده شده:

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان