کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اندر احوالات مقایسه ویندوز و لینوکس و مکینتاش

Elceroditto | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴ ق.ظ

سلام به همه مخاطبین محترم کالی یوزر و سلام ویژه به مخاطب گرانقدرمان "حوا" که فرمودند :
نه نه نه !
از اونجایی که همه با ویندوز و خوبی های اون به اندازه کافی آشنایی دارن اما اطلاعاتشون در مورد گنو/لینوکس پایین تر از ویندوزه من تو اون پستی که شما زیر اون کامنت بالا رو گذاشتید، در مورد خوبی های ویندوز صحبت خاصی نکردم.
به خاطر همین شاید این طور برداشت بشه که من دارم جانبداری لینوکس رو میکنم؛ نه اینطور نیست. من سعی کردم از چیزی صحبت کنم که خیلیا حتی یک دفعه هم اون رو ندیدن، یعنی گنو/لینوکس.
ویندوز اگه خوب نبود اینقدر طرفدار نداشت؛ ویندوز خیلی هم خوبه و لزومی نداره که من بخوام خوبی های اون رو بیان کنم چرا که هممون باهاش آشنا هستیم.
و البته اون افکاری هم که در اوایل اون پست ازش صحبت کردم ماله دورانی بود که فقط ویندوز رو بلد بودم و وقتی ویندوز به یه کاری میگفت "نه" دیگه من باید قید اون کار رو میزدم.
 واسه ما ایرانی ها اوضاع یکم متفاوته...
ما گرون ترین نرم افزار ها و سرویس ها رو به صورت رایگان(و البته قفل شکسته) داریم استفاده میکنیم و واسمون کاملا عادی شده؛ انگار نه انگار که سازنده هاش ناراضی ان !
همین عکسی که اول پست گذاشتم رو ببینید لطفا...
- مکینتاش رو به صورت یک ماشین مدل بالا نشون داده که شما اصلا از داخل اون خبری ندارید(سیاست سازنده هاش هم همینه که کاربر رو زیاد درگیر مسائل تخصصی نکنن) و کافیه دکمه روشن شدن رو بزنید و برونید و مشخصا سواری با اون خیلی روان تر و راحت تر از رقباست .

-لینوکس، یه تانکه. معلومه که به درد همه ی مردم نمیخوره و هر کسی هم بلد نیست اون رو برونه دولت ها هم روندن اون رو به مردمش یاد نمیدن چون با این یکی میشه از مرز ها رد شد (البته اگه روندنش رو مثل یک حرفه ای بلد باشیم نه اینکه صرفا داشته باشیمش و بگیم که من راننده تانکم )

- ویندوز شبیه رایج ترین ماشین هاست، ماشین هایی که اکثریت مردم  ازش استفاده میکنن، ماشین هایی که با این که قیمتشون زیاد بالا نیست اما امکانات خوبی دارن و سواریشون خیلی هم بد نیست و شاید هم خیلی ها اونقدر عاشقش باشن که فکر کنن بهترینه (مثل بعضی ها که عشق پژو 405 هستن و میگن بهترین ماشینه) و البته ما ایرانی ها به لطف نداشتن قانون کپی رایت نرم افزاری، ماشینی که میدونیم دزدیده شده (ویندوز) رو به قیمت خیلی خیلی پایین تر از قیمت واقعیش میخریم و میتونیم این ماشین معمولی رو به چنان ابزار های گرون قیمتی مجهز کنیم که تو خارج از کشور حتی سازمان های آموزشی شونم توان خرید اون رو ندارن.

رو لپ تاپ خود بنده بعنوان یک دانشجوی رشته مهندسی؛ نرم افزار هایی مثل Matlab , LabView , Autocad , Ansys , Solid Works , DIgSILENT , نصب هستند که هر کدومشون قیمت چند میلیونی دارند.
معلومه که واسه ما ویندوز بهتره چون ما قرار نیست از مرز ها رد بشیم (تو دنیای مجازی یا سایبری)

- لینوکس واسه تولید کننده ها(مثلا developer ها ) و کسایی که میخوان کامپیوتر رو فراتر از حد معمولی یاد بگیرن؛ مناسبه اما این به این معنی نیست که لینوکس خیلی سخته و فقط خوره های کامپیوتر(گیک ها) و هکر ها باید ازش استفاده کنن . تو لینوکس دستتون باز تره و آزادی کامل دارید و خودتون سختی های فراگیری علوم جدید رو به خودتون میدین تا به سطح بالایی از مهارت  دست پیدا کنید.
برای مثال شما تو لینوکس میتونید سورس کد بعضی  نرم افزارها و بخش هایی از سیستم عامل رو ببینید که خیلی به درد کسایی میخوره که میخوان نوع برنامه نویسی حرفه ای ها رو ببینن و به نوعی ازشون الگو بگیرن.

- اما ویندوز هم واسه گروه قبلی مناسبه(اما نه به اندازه لینوکس) هم واسه اونایی که حوصله یادگیری کامپیوتر رو ندارن و میخوان مصرف کننده باشن.

پیشنهاد میکنم این فیلم رو که عنوانش "چرا لینوکس؟" هست رو ببینید :


ممنون از توجهتون.

با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۴)

تا حالا تجربه ی نصب سیستم عامل مک رو روی سیستم های غیر مکینتاشی داشتین ؟؟؟ خوشحال میشم اگه امتحانش کردید تجربه تون رو به اشتراک بگذارید .. 

ممنونم :)
پاسخ:
 😿 Oh I'm so sorry
.Neither me nor my team mates have not enough experience about this operation
.But if one day I will do it, You'll be notified first ,I'll promise it to you
.Thank You for having trust us
.Foot.Note : Exam days have paused our activities for the next few days
ostad emkan dare toye ye post kar haye abzar haye kali linux2017 ro begid va ketab ha ya marajei vase amozesh moarefi konid ...masalan begid ghost ya hamester baraye in kar ha hastan va amozesh in abzar ha az felan ja qabel yad giri hast ... albate manzor man hameye abzar haye kali hast chon to post haye qabl ye javab kholase dadin
پاسخ:
 ✌️ Good to see you dear friend
... I must apologize to you; this work requires time
 We do not have time for the next few days, because of approaching to university final exams
    .But, I will do it after the exam days, as best i can
.Thank you for having trust me
واقعا تحلیل خوبی بود ... خیلی خوبه که چنین بلاگ فاخری دارین و میشه استفاده کرد ... 
پاسخ:
متشکرم از دقت نظر و لطفی که دارید 🙏
آره دقیقا اگه ویندوز به کاری بگه نه بهتره قید اون کار رو بزنیم!
من تجربه ی کار با سیستم عامل های دیگه رو ندارم و فقط مختصر اطلاعاتی ازشون دارم، ولی از تجربه ی ویندوز میدونم که خیلی دردسر داره و میتونه سیستم عامل خیلی بهتری هم وجود داشته باشه.
گاهی مشکلاتی پیش میاد که پشتیبانی مایکروسافت هم توش میمونه!
پاسخ:
سلام
به کالی یوزر خوش اومدید.
ممنون از مسئله‌ای که مطرح کردید.

ارسال نظر

لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان