کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

پاک کردن نرم افزار یا برنامه های نصب شده در کالی لینوکس + فیلم

Elceroditto | دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

منظور از حذف کردن همان Uninstall یا Remove کردن برنامه ها ایه که خودمون قبلا نصب شون کردیم اما حالا میخوایم پاکشون کنیم. اگه یادتون باشه تو ویندوز میرفتیم منوی استارت و از اونجا میرفتیم Programs And Features و لیست نرم افزار های نصب شده رو می‌دیدیم و هر کدوم رو که نمیخواستیم uninstall میکردیم.
اما تو لینوکس چند تا راه واسه uninstall کردن برنامه ها وجود داره. یک روش اینه که از طریق خط فرمان این کار رو بکنیم. که خب سختی های خودش رو داره و ممکنه تازه وارد ها رو یکم اذیت کنه.
اما روش دوم اینه که از نرم افزار مدیریت بسته مثل Synaptic Package Manager یا Packages که به صورت دیفالت از قبل روی کالی نصب شده استفاده کنید که باهاشون هم میتونید نرم افزار های دلخواهتون رو نصب کنید و هم میتونید نرم افزار هایی که نمیخوایید رو حذف کنید...

خب دیگه بریم واسه عمل...

نرم‌افزار Packages خوبه اما تو بعضی از موارد ضعیف تر از synaptic هست و توصیه من استفاده از سیناپتیک است.
اگه Synaptic رو نصب دارید که هیچ اما اگه ندارید با وارد کردن دستور sudo apt-get install synaptic این نرم‌افزار رو نصب کنید. و بعد برید توش و اسم نرم افزاری که می‌خواید حذف کنید راجستجو کنید. می‌بینید که مربع جلوش سبز رنگه. خب روی مربع کلیک کنید و Mark For Removal یا Mark For Complete Removal رو انتخاب کنید. و در آخر از نوار بالا گزینه Apply راانتخاب کنید.
توی فیلم آموزشی که ضبط کردیم می‌خوایم نرم‌افزار Star Dict رو از کالی لینوکس حذف کنیم.

 

دریافت فیلم آموزش حذف برنامه ها از کالی لینوکس
حجم: 11.2 مگابایت

____________________________________________________________________________________________

  با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

 

Copyright © 2013-2017 kaliuser

نظرات  (۲)

عشقی به خدا

پاسخ:
زنده بااااد

سلام من نتونسم synaptic رو نصب کنم  و میگه E: Unmet dependencies. Try 'apt --fix-broken install' with no packages (or specify a solution).
 

پاسخ:
همونطور که گفته باید دستور apt --fix--broken install رو اجرا کنید تا نیازمندی های سیستم رو دریافت کنید.

ارسال نظر

لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان