کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

چه به منظور پیشگیری از هنگ کردن سیستم و چه به منظور محدود کردن تسک(task) ای که میدونیم به CPU فشار زیادی میاره میتونیم از ابزار cpulimit استفاده کنیم. یا مثلا اگه می‌خواید رو سرور مجازی میزان استفاده از CPU رو واسه پروسه مشکوکی محدود کنید ، این ابزار به کارتون میاد...
 ابتدا با دستور :
                                                                           sudo apt-get install cpulimit
این ابزار رو نصب می‌کنیم.
برای محدود کردن یه پروسه ابتدا باید PID اون رو با استفاده از gnome-system-monitor و یا با دستور top به دست بیارید. (یه عدد چند رقمیه مثلا در تصویر زیر ماله فایرفاکس میشه 3519 ) ...

و از اون به شکل زیر برای محدود کردن پروسه به استفاده درصد دلخواهی از ‌CPU استفاده کنید : (مثلا من میخوام به ۴۵٪ محدودش کنم)
            sudo cpulimit -l 45 -p 3519
سویچ ال (l-) برای وارد کردن درصد و سویچ (p-) برای وارد کردن PID است.
حالا اگه دستور top رو اجرا کنید بهتون نشون میده که همون پروسه ای که داشت شلوغ می‌کرد کاملا محدود شده و حتی اگه یه حمله ی دی داس (Ddos) هم بود میتونستید باهاش مقابله کنید.

موفق باشید.

  با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان