کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

فرض کنیم فایل نصبیiso سیستم عامل کالی لینوکس رو دانلود کردید و می‌خواید رو فلش دیسک بوتیبلش کنید تا فرآیند نصب کالی رو شروع کنید اونوقت باید با Etcher آشناتون کنم....
ابتدا این نرم افزاررواز سایت سازنده به آدرس https://etcher.io/#downloads مراجعه و بسته مخصوص لینوکس رو دانلود کنید.
    بعد از دانلود فایل رو اکسترکت کنید.
    بعد برید تو پوشه ای که فایل های اکسترکت شده توش قرار دارن و با دستور chmod +x Etcher-linux-x64.AppImage به فایل
    اجرایی اجازه‌ی اجرا شدن بدید(مراجعه شود به  اینجا ) و با دستور sudo ./Etcher-linux-x64.AppImage فایل رو اجرا کنید تا یه چیزی مثل تصویر زیر باز شه :

و خب نرم افزار گرافیکیه و استفاده از اون مثل آب خوردن.
موفق باشید.

 

++ ضمیمه 98.06.17:  با تشکر از اطلاع رسانی جناب MoHaMiXxXx ، دوستان گویا روفوس برای لینوکس هم داره ساخته و پرداخته میشه:

$ git clone git://github.com/pbatard/rufus

 

  با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser

 

نظرات  (۵)

  • مهلا نوری
  • ممنون از نظرات آموزنده و مفیدتان که به وبلاگم فرستادید. شما هم یقینا وبلاگ مفیدی دارید.
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم، وبلاگ شما خیلی خوب بود
  • حسین مسرور
  • من این برنامه رو نصب دارم اما این برنامه هرگز جایگزین Rufus نیست چون نمیتونه فلش بوتیبل ویندوز بسازه و فقط برای فلش بوتیبل سازی لینوکسه.
    وقتی بهش ISO ویندوز میدی اخطار میده میگه که بهتره برنامه WoeUSB رو نصب کنی که البته من اونم نصب دارم ولی متاسفانه اونم در حد Rufus نیست و بارها در بوت درست شکست خورده.
    با WoeUSB ویندوز ۷ رو بوتیبل کردم و بالا آمد اما موقع نصب اینستالر ویندوز ۷ اخطار داد که فلان فایل نیست!! در صورتی که همون ISO رو با Rufus بوتیبل کردم هیچ مشکلی نبود.
    تو لینوکس من هم Balena Etcher هم WoeUSB و هم UNetBootin رو نصب دارم اما هیچ کدوم متاسفانه به پای Rufus نمیرسن و متاسفانه Rufus امکان اجرا با Wine هم نداره.
    کاش سازنده Rufus بتونه نسخه لینوکسیش هم بسازه.
    پاسخ:
    بله کاش واسه لینوکسم بدن

    در حال حاضر لینوکسی ها Etcher بهترینشونه
    +ادامه توسط AlirezaAhani
    دلیل این کار اینکه ویندوز همراه خودش هیچ بوت لودری نداره !!
    در واقع این ابزار ها میان از dd استفاده میکنن که فقط فایل روی فلش می نویسه.
    درضمن ابزار زیر که توسط یه گنو/لینوکس ایرانی درست شده استفاده کردید ؟

    سلام و خسته نباشید همین امروز تو سایت refus این لینکو دیدم .

    $ git clone git://github.com/pbatard/rufus

     

    پاسخ:
    سلام
    زنده باشید. ممنون از اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری تجربه هاتون.



    ++ توضیحات لینک بالا : گویا روفوس برای لینوکس هم داره ساخته و پرداخته میشه

    عالی بود به سادگی ابونتو ۱۶ رو نصب کرد بدون خطا

     

    پاسخ:
    ممنون از شما بابت اشتراک تجربه تون

    ممنون بابت پست آموزنده و مفیدتون.

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم.

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان