کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اگر یادتان باشد در سیستم عامل ویندوز برای این که یه برنامه‌ای موقع بالا اومدن یا همان Startup اجرا بشه، شورتکاتش رو مینداختیم تو فولدری به نام Startup تو منوی استارت. یا روش آسون تر استفاده از نرم‌افزار های مدیریت استارت آپ یا نرم افزار های بهینه ساز عملکرد سیستم مثل Yamicsoft Windows 10 Manager یا Baidu و ... بود.
اما تو کالی لینوکس کارمون خیلی سر راست و آسونه و اصلا نیازی به دانلود نرم‌افزار خاصی نیست. بلکه قراره از ابزار Tweak Tool که از قبل رو کالی نصب هست استفاده کنیم.
    واسه اینکار دو راه داریم :
    ۱. از همون نوار علاقه مندیها(Favourites Bar) که اسم دیگش Side Bar هست روی ابزار Tweak Tool کلیک کنیم.
    ۲. یا اینکه دکمه Super+A (توجه کنید که دکمه Super همون دکمه ویندوزه) رو فشار بدید تا وارد لیست همه‌ی برنامه های موجودتون
       بشید، سپس اونجا Tweak Tool رو سرچ کنید.

    بعد ار اینکه برنامه باز شد Startup Applications رو از میان تب های سمت چپ انتخاب کنید. در این قسمت برنامه هایی رو می‌بینید
    که خودشون رو به صورت خودکار به این بخش اضافه کردن(البته اگه چنین برنامه ای اصلا داشته باشید). مثلا دانلود منیجر XDM اینجوریه
    و همین که اجراش کنید خودش رو تو استارت آپ قرار میده.
    حالا اگه خودتون برنامه خاصی مدنظرتون هست که تو استارت آپ قرارش بدین میتونید اون علامت + رو کلیک کنید روش و از لیست برنامه
    ها انتخابش کنید مثلا تو عکس زیر من نرم‌افزار دیکشنری Golden Dict رو به استارت آپ اضافه کردم تا هر وقت که احتیاج به سرچ کردن
    کلمه خاصی داشتم دیگه لازم نباشه دنبالش بگردم و کافیه F10 رو که خودم به عنوان شورتکات قبلا تو خود دیکشنری واسه احظار کردنش
     تعریف کرده بودم  رو بزنم تا سریعا دیکشنری باز بشه.

دریافت فیلم مدیریت برنامه های استارت آپ کالی لینوکس
حجم: 9.6 مگابایت

 با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser


نظرات  (۱)

برای من مفید نبود
pc دارم وای بازم ممنون
اگه مایلید وبلاگ منم دنبال کنید همچنین وبلاگ شمام رو دنبال میکنم
پاسخ:
با سلام، ممنون از اینکه نظرتان را بیان نمودید.
بنده هم PC دارم و روی اون همزمان دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس رو نصب کردم و هر دوتاشون رو استفاده میکنم.

ویندوز رو واسه استفاده از نرم‌افزار های مهندسی که کرکشون معمولا واسه نسخه ویندوز در دسترسه استفاده میکنم و بقیه کار ها با لینوکس.

ارسال نظر

لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان