کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

این ابزار از قبل بر روی کالی لینوکس نصب شده و شما کافیست توسط آن با سرور سایت هواشناسی wttr.in ارتباط برقرار کنید. توجه کنید که کاربرد این ابزار (یعنی curl) به این مورد(یعنی مشاهده وضعیت آب و هوا) محدود نمیشه و کاربرد اون در ایجاد ارتباط به منظور جابجایی اطلاعات بین سرور و کلاینت می‌باشد.
 تو این پست قراره ببینیم چجوری میشه وضعیت آب و هوا رو از طریق ترمینال چک کنیم. ابزار curl که برای ارتباط مستقیم با سرور هست قرار بین ما و سرور wttr.in ارتباط برقرار کنه.
    به ترمینال برید و با اجرای دستور :   curl wttr.in در ترمینال با نمایی به شکل زیر روبه رو میشید که خودش منطقه شما رو تشخیص داده
    و پیش‌بینی وضع هوا رو تو ترمینال نشون میده :

اگه می‌خواید وضعیت هوا رو واسه منطقه خاصی ببینید اینطوری میشه(مثلا واسه تبریز) : curl wttr.in/tabriz


البته اگه آدرس سایت wttr.in رو تو نوار آدرس مرورگرتون هم بزنید میتونید همین اطلاعات رو با نمایه دیگه اب ببینید.
 اینجوری :

موفق باشید.
منبع : ostechnix.com

  با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser


نظرات  (۲)

  • حسین مسرور
  • پس چرا منو با آی پی ایران و بدون v.p.n کشور روسیه و شهر اویمیاکن تشخیص داده؟
    اما گذشته از این خوشبختانه تو لینوکس های خانگی مثل مینت امکان نصب Desklet وجود داره (چیزی مثل Gadget ها تو ویندوز ویستا اگه یادتون باشه که تو ۷ هم بود اما به خاطر اینکه با HTML+CSS و جاوا اسکریپت بود و باگ حساسی ایجاد کرده بود حذفش کردن)‌ که آب و هوا هم داره اما من بیشتر از Desklet قیمت بیت کوین و ارز های دیجیتال خوشم میاد چون دیگه نیاز نیست سایتی رو برای دیدن قیمت ها باز کنم.
    پاسخ:
    منم همین طور 😁 ( در مورد دومی ها !! )

    ادامه پاسخ توسط Elceroditto اضافه شده:


    شرکت خدمات دهنده اینترنت باعث این قضایا میشه (مثلا رایتل)

    من خو میگم بد نی از اب و هوای روسیه هم خبر داشته باشیم .

    پاسخ:
    به به :)

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان