کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

رفع مشکل گلدن دیکت در حروف فارسی

Alireza Ahani | جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۳ ب.ظ

سلام به همه کاربران عزیز کالی یوزر.

GoldenDict یک نرم‌افزار واژه‌نامه هست که به ما امکان میده عبارت مورد نظرمان را در طیف گسترده‌ای از منابع آنلاین و آفلاین جست‌وجو کنیم. امروزه، بسیاری از کاربران از Babylon استفاده میکنن اما Babylon رایگان نیست و تنها از واژه‌نامه‌های ساخته‌شده به فرمت اختصاصی خود (BGL) پشتیبانی میکنه و افزون بر این دو مورد، تنها در ویندوز اجرا می‌شود. نرم‌افزار GoldenDict ویژگیهای زیر را دارد که بیشتر آنها در Babylon یافت نمیشه.

در صورتی که از کاربران این نرم افزار باشید  حتما شما هم متوجه شده اید که نرم افزار گلدن دیکت در نسخه های جدیدتر، الفبای فارسی را به درستی نشون نمیده، به عنوان مثال یکی از مشکلات نمایشی حروف فارسی نصف شدن کلمات و همچنین درست نمایش داده نشدن حروف الفبا هست. برای حل این مشکل متاسفانه راه کار های مختلفی وجود نداره و یکی از این راه کار ها در این مطلب توضیح داده میشه. 

  • Alireza Ahani
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان