کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۱ . توصیه میکنم برای تجربه‌ی خوب وبگردی مخصوصا در سایت های فارسی در کنار مرورگر پیشفرض کالی یک مرورگر دیگر مثل اپرا یا گوگل کروم را نصب کنید. مخصوصا مرورگر اپرا با داشتن وی پی ان داخلی و یه سری امکانات دیگه خیلی به درد میخوره.


۲ . اگر دنبال نرم افزاری هستید که جایگزین فایل منیجر پیشفرض کالی (Nautilus) شود پیشنهاد من استفاده از pcmanfm می‌باشد.
تذکر : دلیل اینکه من دنبال یه جایگزین واسه nautilus رفتم این بود که گاها بعد از یه مدت استفاده خراب میشه و دیگه هیچ درایوی رو مانت نمیکنه. مخصوصا درایو های ویندوزی رو خیلی ادا اطوار در میاره.

۳ . ادیتور متن Sublime Text که پکیج کامپایل شده نصبی آن برای دبیان موجود است یکی از شناخته شده ترین ویرایشگر های متن است که لذت برنامه نویسی به زبان های مختلف را به ارمغان می‌آورد.
(بهترین ویرایشگر متنی که من خودم می پسندمش (sublime text) هست که نسخه‌ی ۲ اون لازم نیست حتما رجیستر کنید و تا مدت نامحدود میتونید بدون ثبت نام و کرک و این جور چیزا ازش استفاده کنید...

۴. از اونجایی که جواب اکثر مشکلاتی که ما تو لینوکس باهاش مواجه میشیم تو سایت های انگلیسی زبان هست، داشتن یه دیکشنری ضروریه. من توصیه میکنم GoldenDict را از مخازن نرم افزاری نصب کنید. و بعد، گلوساری (Glossary) های بابیلون رو توش اضافه کنید(آموزشش همینجا(kaliuser) هست). گرچه گلدن دیکت همه گلوساری های بابیلون رو نمیاره اما بعضی هاشون رو میاره که کفایت میکنه. مخصوصا گلوساری های انگلیسی-انگلیسی مثل لانگمن.

تذکر: موقع نصب گلدن دیکت تو سیناپتیک موقعی که اسم گلدن دیکت رو سرچ میکنید، دو تا پکیج میاره. نصب کردن goldendict اجباریه اما goldendict-wordnet اختیاریه. من توصیه میکنم تیک دومی عه رو هم بزنید تا نصب شه. اون در حقیقت یه گلوساری انگلیسی-انگلیسی عه.


۵. برای استفاده از تلگرام. با استفاده از مرورگر اپرا(با داشتن وی پی ان رایگان تعبیه شده در داخل مرورگر اپرا)، برید سایت تلگرام(که تحریم شده) و نسخه لینوکس رو دانلود کنید. سپس با استفاده از مرورگر اپرا برید Tor Browser رو دانلود کنید(که پرتابل هست). سپس تور رو اجرا کنید و در همین حال که تور باز هست، برید تو تنظیمات پراکسی تلگرام و ست اش کنید رو 127.0.0.1:9150 (پورت 9150 هست) و از تلگرام و اینترنت لذت ببرید. باشد که از این مهارت ها در راه علم و پیشرفت خودتون و وطن مون استفاده کنید.


Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۱)

  • حسین مسرور
  • سلام
    پیشنهاد میکنم از WindScribe هم در لینوکس استفاده کنید خیلی v.p.n خوبیه.
    تحت Terminal کار میکنه و وقتی متصل بشید کل سیستمو پوشش میده.
    فقط بعضی Location هاش بازی در میاره که باید ببینید بسته به اینترنتتون کدوم Location اش بهتره.
    بعد ادیتور هم به نظر من که Geany خیلی بهتر از Sublime Text هستش که الکی هم پولیه.
    نمیفهمم چرا جدیداً مد شده همه چیزو تم سیاه میدن مثلاً‌ دو ویرایشگر دیگه Visual Studio Code و Atom هم شبیه Sublime Text اما رایگان هستن ولی خب بازم من Geany رو ترجیح میدم چون بیشتر شبیه ++Notepad ویندوزی هستش که تو ویندوز مورد علاقم بود.
    پاسخ:
    ممنون. آیا قابل اعتماد هست؟ 


    ادامه پاسخ توسط Elceroditto اضافه شده:

    مرسی وری ماچ، واقعا ابزار خوبی رو اشاره کردید بهش


    برنامه نویسا خیلی سلیقه هاشون متفاوته، مثلا VIM بعضی ها عاشقش ان و بعضیا خوششون نمیاد ازش


    تم سیاه هم شنیدم میگن اگه توسعه دهنده هستید و مدت زیادی به کد ها زل میزنید، کمتر از تم سفید چشم ها رو اذیت میکنه


    من که مرتبا تم عوض میکنم و رنگ ثابت استفاده نمیکنم

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان