کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

آشنایی با تعدادی از توزیع های محبوب لینوکس

Elceroditto | دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ

Image By: opensource.com

سلام به دوستان بلاگر و غیر بلاگر و سلامی ویژه دارم  به جناب "Amir" که فرمودند:


عرض کنم خدمت شما که :

منم واقعا ویندوز 10 رو خیلی دوست دارم، اما این ارور های ناشناخته که گاها باعث از کار افتادن ویندوز میشن دیگه برام چاره ای نمیزارن بجز اینکه همیشه یه لینوکس هم کنار ویندوز نصب داشته باشم تا اگه ویندوز از کار افتاد از کار و زندگیم نیفتم.
Image By: superuser.com

- مثلا وقتی یادم میره نرم افزار فایر وال رو روشن کنم، ویندوز خودشو آپدیت میکنه. و من هر وقت ویندوزم خودشو آپدیت کرده، دیگه بعدش نتونسته بالا بیاد و خراب شده.

- یا مثلا یه دفعه آنتی ویروس Avira ازم خواست که سیستم رو ریستارت کنه منم این اجازه رو بهش دادم؛ اما بعدش دیگه ویندوز بالا نیومد و میگفت یه اشکالی وجود داره اما خودشم نمیدونست اشکال از کجاست. کلی هم تو نت جستجو کردم ببینم چاره چیه اما هیچ کدوم از روش هایی که سایت ها لیست کرده بودن برام کار نکردن و مجبور شدم ویندوز بزنم که کلی وقتمو گرفت. در حالی که اگه لینوکس داشتم میتونستم کار ضروریم رو باهاش انجام بدم و بعد از چند روز هر وقت وقتشو داشتم بشینم ویندوز نصب کنم. نه اینکه با خراب شدن ویندوز کلا دیگه لپ تاپم بلا استفاده بشه.


یه چند تا توزیع خوب داریم که اینکه شما کدوم رو بپسندید بیشتر به هدفتون بستگی داره و اگه هدف خاصی ندارید بیشتر سلیقه ای هستش :



ویژگی بارز: سبک و چابک بودن و اشغال کم رم و سی پی یو، یوزر فرندلی بودن، ابزار های کاربردی برای کانفیگ آسان، پایداری خوبی که از والدین اش به ارث برده.

مزیت: فن سیستم خیلی کمتر از ویندوز کار میکنه؛ بعلاوه اینکه یه تعدادی ابزار مخصوص ام ایکس-لینوکس تو سیستم تون نصب میشه که خیلی کمک میکنن برای پیکربندی هر چه راحت تر لینوکس تون. یه ابزارایی داره که کارای سخت لینوکس رو براتون راحت میکنن و گرافیکی هستن.


معایب: ما که ندیدیم :)
یکی از بهترین توزیع هایی بود که دیدم.

معایب شخصی : متاسفانه با اینکه خیلی دوستش دارم، اما فعلا نسخه آخری که دادن بیرون، با سخت افزار لپ تاپ من کامل مچ نمیشه. و تنها مشکلی که داشتم این بود که گاها (تقریبا از هر ده بار یک دفعه) دستور اسلیپ یا شات دان درست کار نمیکرد و مجبور میشدم با نگه داشتن دکمه پاور، لپ تاپم رو خاموش کنم. البته این مشکل به سخت افزار من مربوط میشه نه به ام ایکس. لپ تاپ من این مشکل رو با اوبونتو 14 و فدورا 19 هم داشت. کالی اولین توزیعی بود که سخت افزار لپ تاپ من رو کاملا شناخت.

نظر شخصی : ام ایکس ارزش امتحان کردن رو داره. البته موقعی برید سمتش که یه کوچولو با لینوکس آشنا شده باشید. تا قدر حرکت های قشنگی که تو این توزیع زده شده رو بدونید.
 

ویژگی بارز: برای تازه کار ها توصیه میشه. چون تعداد کاربرای ایرانیش زیاده و جزوه و کتاب راهنما و سایت های زیادی براش هست.

مزیت: جواب سوال هاتون رو راحت تر میتونید تو اینترنت پیدا کنید.

معایب: خیلی وقته استفاده نکردم یادم نیست. البته اینکه معمولا اوبونتو با سخت افزار لپ تاپ من کامل مچ نمیشه هم یکی از دلایل شخصی خود من هست.

توصیه : جدیدا اوبونتو بصورت پیشفرض از دسکتاپ گنوم استفاده میکنه که این اواخر یکم سنگین شده. توصیه میکنم موقع دانلود اوبونتو رو با دسکتاپ های دیگه مثل KDE دانلود کنید.

ویژگی بارز: یک توزیع میانه رو و نرمال و استاندارد و مناسب کاربری عادی.

مزیت: ظاهر با کلاس و قشنگی داره(به دلیل استفاده از دسکتاپ سینامون)

یه مزیت دیگه : توش تعداد بسیار زیادی از نرم افزار های کاربردی از قبل نصب هست و این از بهترین ویژگی های مینت هست.

یه مزیت دیگه : برای تازه کار ها به نظر من حتی مناسب تر از اوبونتو هست. مخصوصا با توجه به این که اوبونتو این اواخر یکم سنگین شده.

یه مزیت دیگه : فروم ها و آموزش های زیادی براش هست و جواب خیلی(واقعا زیاد) از سوال ها و مشکلات تو خود سایت مینت پیدا میشه.

معایب: یه مشکل ریزه میزه ای که واقعا نمیشه بهش گفت مشکل، اما خب تقریبا تنها مشکل مینت بود، این بود که فایرفاکسی که دیفالت روش نصب بود، به جای گوگل از یه موتور جستجویی استفاده می‌کرد که همه کاربرا ازش ناراضی بودن مخصوصا جستجو های فارسی واقعا ضعیف بود و کاری کرده بودن که نمیتونستی موتور جستجو رو تغییر بدی :) این کار عجیب تیم مینت باعث شده که تو فروم ها این خصلت مینت یه جوکی بشه برای خودش :) و ملت بهونه ای به غیر از این ندارن واسه ایراد گرفتن از مینت. ولی من واقعا میپسندمش و با لپ تاپم هم خوب مچ میشه.

یه عیب دیگه: این عیب رو هر کسی باهاش مواجه نمیشه و من پس از مدت ها استفاده از مینت متوجه شدم که فایل منیجر پیش فرض اش یه کوچولو ضعف هایی داره. اما خب به راحتی میشه با نصب کردن فایل منیجر های دیگه ای مثل pcmanfm این مشکل رو دور زد.

نظر شخصی : مینت و ام ایکس دو توزیع محبوب خودم هستن. و به کسانی که یه کوچولو با لینوکس آشنایی دارن(مثلا قبلا اوبونتو رو تجربه کردن و حالا میخوان تجربه جدیدی کسب کنن) این دو توزیع رو پیشنهاد میکنم. 

Debian

ویژگی بارز: پایداری بالا و پدر بسیاری از توزیع های دیگه. مثلا اگه من بخوام الان یه سیستم عامل جدید یا یه توزیع درست کنم برای خودم، نمیام دوباره ده سال وقت نمیزارم تا تازه یه سیستم عامل در حد ویندوز 95 از آب در بیاد. بلکه: یه نسخه خام از دبیان رو ورمیدارم اونقدر تغییر میدم تا بشه اون چیزی که میخوام و اون رو به عنوان یه توزیع میتونم انتشار بدم. خیلی از توزیع های لینوکس همینجوری درست شدن.

مزیت: بزرگ ترین و کامل ترین سیستم عامل جهان. همون طور که میدونید، تو ابر رایانه ها به جای ویندوز از لینوکس استفاده میشه و دبیان در اونجا هم حضور پیدا میکنه. همچنین دبیان یکی از انتخاب سیس ادمین ها برای میزبانی سایت هست(باز به خاطر پایدار بودنش).

معایب : دیر به دیر آپدیتش میکنن (باز به خاطر پایداری)

Kali -> برای تست نفوذ و شبکه

کالی "عشق اول" خود من تو دنیای لینوکس بود. اولین توزیعی بود که سخت افزار لپ تاپ منو کاملا شناخت و تحت کنترل گرفت. اون موقع ها از گنوم خوشم میومد، اما الان کالی با دسکتاپ KDE رو ترجیح میدم. از یه چیزیش خوشم میاد که برخلاف بعضی توزیع ها که توشون هیچی نیست، کالی از همون ابتدا توش کلی چیز هست :)

ویژگی بارز: فقط هکر ها و کسایی که به تست نفوذ علاقه دارن میدونن چه زحمتی برای این توزیع کشیده شده. تیم سازنده این توزیع، خودشون خیلی وقته که این کاره ان و وقتی از نظر اونها این توزیع میتونه مفید باشه، پس دیگه نباید نظر غیر متخصص ها براتون خیلی مهم باشه (بعضیها میگن کالی توزیع مهمل ای هست و یه هکر خودش باید صفر تا صد کار ها رو انجام بده و نباید از اسکریپت ها و نرم افزار های آماده کمک بگیره!).
اگه میخواید با تاریخچه و کلا همه چی کالی آشنا بشید، این کتاب رو که خود تیم کالی نوشتن یه نگاهی بهش بندازید. اوایلش تاریخچه و دلایل شکل گیری کالی نوشته شده:

مزیت: کلی ابزار خفن برای صرفه جویی در زمان لازم برای جمع آوری اطلاعات و پی بردن به ضعف های یک سایت یا سیستم توش از قبل براتون آماده شدن.

معایب: برای کسی که آشنایی با ابزار های رایج هک و امنیت براش جذابیتی نداره، جایی تو کالی وجود نداره و بهتره بره یه توزیع پیدا کنه که برای کاربری روزانه پیکربندی شده. یا مثلا بره آرچ لینوکس استفاده کنه که اصلا کلا پیکربندی نشده.

توصیه شخصی : با توجه به اینکه گنوم این اواخر سنگین شده، تا موقع برطرف شدن این مشکل، توصیه میکنم موقع دانلود، کالی رو با دسکتاپ KDE دانلود کنید.

Arch -> 
ویژگی بارز: خودتون باید از ب بسملا تا ن ولاضالین رو کانفیگ کنید(این ویژگی برای حرفه ای ها مزیت محسوب میشه).
حتی نصب کردنشم هفت خان رستم ایه واسه خودش :)
اگه فکر میکنید که توان شکوندن گردن رستم دستان رو دارید، پس آرچ لینوکس در انتظار شماست :))

مزیت: حرفه ای

معایب: نصب و پیکربندیش زمان بره. اما اگه تونستید از پس نصب کردن و پیکربندی اولیه اش بر بیاید، بعدش دیگه همه چی اوکی هست.


Manjaro -> 

ویژگی بارز: همون آرچ رو گرفتن نصاب گرافیکی براش گذاشتن و این یعنی دیگه روند نصب بسیار آسان تر از خود آرچ شده. و پیکر بندی رو هم خود تیم مانجارو براتون انجام داده و نرم افزار ها و ابزار های مهم از قبل روش نصب هست.

مزیت: اگه به آرچ علاقه دارید، اما به هر دلیلی از پس نصب و پیکربندی اولیه اش بر نمیاید، مانجارو برای شماست. یه خوبی مانجارو برای ما ها اینه که موقع نصب برخلاف آرچ(که موقع نصب حداقل 200 مگ دانلود میکنه) نیازی به اینترنت نداره.

یه مزیت دیگه: کاربرای زیادی داره و یکی از توزیع های پاپیولار هست.


نتیجه گیری و پیشنهاد خود من:

مینت و ام ایکس توزیع های خوبی هستن و به کسانی که یه کوچولو با لینوکس آشنایی دارن (مثلا قبلا اوبونتو رو تجربه کردن و حالا میخوان تجربه جدیدی کسب کنن) این دو توزیع رو پیشنهاد میکنم.

مانجارو هم برای کسایی که خیلی دبیان زده هستن (مثل خودم) و دوست دارن ببینن غیر دبیانی ها چه شکلی ان، توصیه میشه. 

کالی هم که دیگه چی بگم براتون... مدت ها باهاش بودم و اینقد برام آموزنده بود که به فکر هیچ توزیع دیگه ای نبودم. بودن باهاش خیلی باحال بود :) گرچه من اصلا باهاش ویراژ ندادم، اما خیلی چیزا رو تو کالی یاد گرفتم.

هر جا که هستید سلامت و سرافراز باشید.

___________________________________________________________________________________________________________

پ.ن: برای آشنایی دقیق تر با همه توزیع های محبوب، از سایت distrowatch.com استفاده کنید. برید تو سایت و از اون لیست سمت راست توزیعی که میخواید رو کلیک کنید. پایین صفحه میتونید نظرات کاربر ها رو ببینید. البته بیشترشون احساسی کامنت زدن اما بعضی هاشون درست ان.

پ.ن: یه تعدادی از توزیع های لینوکس هستن که واقعا گرافیک خوشگلی دارن و از نظر زیبایی ظاهری عالی ان. اما حیف که تو همشون جای خالی یه  سری از فاکتور هایی که در توزیع های کامل تری مثل دبیان یا آرچ داریم احساس میشه. مثلا elementary که یجورایی شبیه مکینتاش هست و واقعا جلوه های قشنگی داره. یا مثلا deepin که واقعا جلوه های محشری داشت و افکت های بسیار دلنشین و زیبایی توش بود که یه جورایی شبیه ویندوز سون بود اما خیلی دلنشین تر. فقط نمیدونم چرا این توزیع های خوشگل معمولا یه چیزایی کم دارن. مثلا deepin‌ تو نصب و اجرای بعضی نرم افزار ها مشکل دار بود. ‌Bodhi هم به نظر بعضی ها یکی از خوشگل های لینوکس هست اما به نظر من نه.

پ.ن: یه چند تا دیگه از توزیع های پاپیولار دیگه هستش مثل فدورا،اوپن زوزه و ... که من به دلایلی زیاد باهاشون کار نکردم. مثلا همین فدورا چون از نسخه 19 به بعد دیگه رو لپ تاپم نصب نمیشه و ارور نصب میده.

نظرات  (۳۰)

ترغیب شدم که  اوبونتوی سیستمم رو پاک کنم و جاش MX نصب کنم :)

مطلب خوب و مفیدی بود. ممنونم 
پاسخ:
پیشنهاد میشه پست های مربوط به MX هم بخونید (:
  • مهرداد موودی
  • سایتتون عالیه ممنون
    پاسخ:
    ممنون
  • مدل های لوستر سقفی
  • وبلاگ خوبی دارید
    پاسخ:
    نظر لطفتونه (:
  • قیمت طلای 18 عیار
  • بسیار عالی بود
    پاسخ:
    متشکرم 🌷
  • فاروق کریمی زاده
  • اگر اوبونتو مصرف رمش زیاده میتونید از لوبونتو یا زوبونتو استفاده کنید.
    پاسخ:
    بله لوبونتو مصرف منابع اش بهینه است. فقط من یه مشکل کوچولویی که باهاش داشتم قدیما این بود که کیبورد فارسی نداشت. دیگه بعد ها نمیدونم اضافه شد یا نه.

    زوبونتو رو تا حالا قسمت نشده امتحان کنم، اما احتمالا ازش خوشم بیاد، چون دسکتاپ مورد پسندم XFCE عه :)

    ممنون از پیشنهاد خوبتون 🤟
    من یکی دبیان و یکی کالی(که بر پایه ی دبیان هست) رو ترجیح میدم:))
    پاسخ:
    کالی که دیگه عشقه (((:
    + امیدوارم یه اسکریپت کیدی نباشی ((((:
    نیستم:)))
    پاسخ:
    ایول 😎🤟
    راستی بک ترک با اینکه قدیمی شده ولی بازم عالیه.
    پاسخ:
    دمت گرم بااآ ، هنوز بک ترک استفاده میکنی 👌
    اولین بار من به قصد نصب بک ترک بود که با کالی آشنا شدم :)
    رفتم دانلود کنم دیدم نوشتن از این به بعد کالی رو استفاده کنید
    اون تبلیغ چکش و شیشه کالی رو هم که دیدم دیگه زدم تو خط کالی :))
    :))
    پاسخ:
    :)))))))
    سلام
    با نظرات شما درباره mint وmx وmanjaro موافقم
    توی شبکه به نظر من اول parrot بعد Blackarch از parrot که اونم یک دبین بیس هستش استفاده میکنم
    اونهم بخاطر همون سنگنی که در کالی احساس میشه ازش استفاده میکنم  ابزارخوبی هم دارا هست با محیط mate
    ابزارش خیلی کامل هست blackarch هم تازه شروع کردم چون رولینگ هست مشکلات خودش رو داره ولی تبدیل شده به توضیعه دم دستم با i3 یا awesome wm سبک و را حت جدیدن هم بعد از کار با arch رفتم برای جنتو روی لب تاپ و pc تونستم نصبش کنم و کارهای روز مره رو روش انجام بدم فقط پیکربندیش وکامپایلش وقت گیره دوتا مزیت دیدم توش یکی نصبش هست که نیازی به استفاده از دیسک نصب خودش نیست با هر توضیعه میشه مثلا من با آرچ و Blackarch امتحان کردم دوم مجبورت میکنه با ساخت کرنل وکانفینگش درگیر بشی که شیب یاد گیری رو خیلی بالا میبره  باعپ شد من بتونم کرنل 5.0.7 رو روش کانفیگ کنم و چون عاشق تنظیم دستی گراب برای بوت هستم خیلی راحت تنظیمش کردم با این تنظیم مصرف رم رو بردم پایین مخصوصا حالا که تحریم هستیم و قمت های سخت افزار سر به فلک کشیده سیستمهای سبک وکاربردی که بهینه باشن خیلی ضروری هست من سیستمهای آرچی و جنتویم با باز شدن فایر فاکس زیر 500MB مصرف میکنند بدون اون زیر 120MB یا 130MB که این مزیتیه البته من حرفه ای یا  برنامه نویس و یا sysadmin  نیستم فقط یک آدم علاقه مند هستم که  ۱۵ سالی هست با لینوکس آشنام و سعی در استفاده کاربردی ازش دارم بد نبوده تجربیات زیادی داشتم واقعا بجز موارد


    پاسخ:
    سلام
    ممنون که تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید 💎🤟

    ادامه پاسخ توسط Elceroditto اضافه شده:

    با بلک آرچ یکم آشنایی داشتم قبلا اما پاروت رو تا حالا استفاده نکردم. تو دیسترو واچ هم میبینم یه افرادی خیلی parrot رو دوست دارن، یه روزی حتما امتحانش میکنم ببینم چرا اینقد دوسش دارن

    کالی قدیما اینقد سنگین نبود(بنظرم بهترینش کالی 2 و رولینگ 2016 بود) اما جدیدن گنوم یه کارای عجیبی داره میکنه... از رولینگ 2018 به بعد دیگه کالی رو با KDE استفاده میکنم

    من تا حالا فرصت اش پیش نیومده که آرچ یا جنتو (با اون روند نصب خاص شون) رو یاد بگیرم، اما واقعا توزیع های حرفه‌ای و اصیلی هستن.
    دبیان جانور خوبی است
    و البته centos
    پاسخ:
    درسته (:
    آرچ + دسکتاپ xface و دیگر هیچ
    مکملی که توش به معنی این جمله میرسی (who's the boss) :))
    پاسخ:
     مانجارو هم خوبه😁
  • علی قنبری
  • سلام وقت بخیر ، امیر جان این نسخه آخری کالی 2019 نمیدونم چرا همش ارور CD-Rom میگیره حین نصب روی هارد.
    من فلش رو با رفوس ویندوز بوت کردم 
    ولی بعد از مرحله انتخاب زبان این ارور رو میده
    Your installation CDROM could't be mounted.This probably means that the CDROM was not in the drive.if so you can insert it and try again
    دستور زیر هم اجرا کردم نشد. حتی فلش هم در آوردم باز هم نشد
    mount -t vfat /dev/sdb1 /cdrom
    پاسخ:
    سلام، مرسی

    میدونم چی رو میگید...

    مشکل به مرحله بوت کردن کالی روی فلش برمیگرده

    شما باید کالی رو طوری روی فلش بوتیبل کنید که تفاوتی با سی دی نداشته باشه (Read Only)

     - برای اینکار باید با Rufus و با حالت dd بوت کنید روی فلش (نه iso)

    بعدا اگه خواستید فلشتون به حالت عادی برگرده، باید فلشتون رو پارتیشن بندی کنید. حالا یا با نرم افزارای ویندوزی مثل MiniTool Partition Wizard یا با همون نرم‌افزار های مشهور لینوکسی که تو همه توزیع ها نصبه (Disks یا GParted یا KDE Partition Manager)
  • علی قنبری
  • ممنون از راهنمایی شما رفع شد !
    یه مشکل خیلی خیلی عجیب برام پیش اومده 
    من کالی رو در کنار ویندوز نصبیدم الان وقتی سوییچ میکنم برم داخل ویندوز و بعد سیستمو خاموش کنم به محض کلیک روی Shutdown یهویی مجدد سیستم بارگذاری میشه !
    پاسخ:
    ممنون

    اگه درست متوجه شده باشم، ویندوزتون نمیتونه خودشو شات دان کنه !

    --------

    1) برید تو power option ویندوز و حالت فست بوت رو غیر فعال کنید. (اگه ویندوز 8 یا 10 هستید)

    بعدش ری‌استارت کنید به احتمال زیاد مشکل رفع شه


    2) من یه مدت ویندوزم نمیتونست خودش رو شات دان کنه. میرفتم تو cmd دستور زیر رو میزدم و شات دان میشد :

    shutdown -s -t 2

    *اون عدد 2 ،  مدت زمان هست به ثانیه.

  • علی قنبری
  • تو power option چیزی بنام fastboot ندیدم
    پاسخ:
    تو اینترنت سرچ کنید : "غیر فعال کردن فست بوت" میاد آموزش اش
  • استودیو دیاف
  • مرسی از مطالب خوبتون
    استفاده کردیم
    به سایت استودیو دیاف هم سر بزنید http://diaphstudio.ir
    پاسخ:
    متشکرم
  • رضا خسروخاور
  • وبلاگ جذابی دارید.خوشحال میشم به وبلاگ منم بیایید و برام نظر بذارید.

    پاسخ:
    سلام خیلی جالب بود وبلاگتون، حتما میخونم وبلاگ رو
  • Mohsen Farajollahi シ
  • من اوبونتو رو نصب کردم بعدش محیط xfce رو نصب کردم ولی تو میزان مصرف رم فرق چندانی نکرد! :) نمیدونم مشکل چی بود! در هر حال. واقعا خوشحالم با این وبلاگ آشنا شدم. ممنون از اینکه تجربه هاتون رو به اشتراک میزارین

    پاسخ:
    دلیلش اینکه میزکار gnome توی اوبونتو وجود داره و اگه وقعا به سیستم سریع نیاز دارید میتونید از xubuntu استفاده کنید

    گروه پرسش و پاسخ آی تی در تلگرام :
    https://t.me/itque

    سلام دوست جان

    سایت زیر جهت اپلود عکس و فایل در خدمت شماست

     

    https://98share.com/

    پاسخ:
    Nice

    سلام بهترین سیستم Red Hat Linux درسته ؟

    پاسخ:
    نمیدونم والا تا حالا استفاده اش نکردم
    اما بعید نیست. سابقه‌اش خیلی زیاده و شرکتی عه.
    خود لینوس توروالدز هم میگن توزیعی که رو لپ تاپ خودش استفاده میکنه همینه.
    یه جورایی بین توزیع های لینوکس، لاکچری و لوکس به حساب میاد.
    +ولی خوب چون توسط Redhat پشتیبانی میشه و پولیه یکی از بهترین پشتیبانی هارو داره برای سرور. 
  • سعید حیاتی
  • سلام

    یه چالش گذاشتم شما هم میتونید شرکت کنید . مخصوص برنامه نویسای پایتون هست

    جایزه هم داره

    saeedblog.ir/post/3
    saeedhayati.blog.ir/post/3

    تشریف بیارید ؛ منتظرم!

    پاسخ:
    خیلی ممنون از چالش جالب و زیباتون بزودی شرکت میکنم.

    سلام با کمال میل دنبال شدید

     

    خواستین ، مارو دنبا کنین😊

     

    http://blue-apple.blog.ir/

    پاسخ:
    سلام
    سایت و مطالبتون عالی ان
    ممنون از شما (you've been followed)

    سلام من کالی رو روی ترموکس نصب کردم ....نصب شد گفت وی ان سی سرور درحال اجرا ست رفتم تو وی ان سی ویور زدم رفتم توش با یه صفحه طوسی مواجه شدم میشه بگین مشکل چیه؟؟؟ دیوایسم نسبتا قویه (پابجی لایتو براحتی بالا میارع) مشکل کجاست؟ کمک کنین

    پاسخ:
    سلام
    روی ترموکس نمیشه سیستم عامل نصب کرد. فقط میشه ابزار های سیستم عامل های لینوکسی رو توش نصب و اجرا کرد.
    به جای نصب کالی روی ترموکس، اون ابزار هایی که از کالی لازم دارید رو نصب کنید تو ترموکس. مثلا اینطوری:
    روش های متنوعی هم برای نصب ابزار های کالی لینوکس روی توزیع های دیگه و گوشی های اندرویدی وجود داره. مثل:


    حالا چرا اون صفحه ی طوسی میاد؟

    پاسخ:
    اگه دستور های ساده و غیرگرافیکی (مثلا دستور های ساده با زبان پایتون) رو درست انجام میده. پس ایراد از اون ابزاری عه که موقع اجراش این اتفاق میوفته.

    واسه اجرای خیلی از ابزار ها هم باید به اینترنت وصل شید.

    البته در اپدیت های جدید ویندوز 10 کرنل لینوکس هم بهش اضافه شده که میتونید فعالش کنید و لینوکس رو مثل یه نرم افزار توی سیستم داشته باشید 

    در ضمن این ارور ها همش تقصیر ما هستش ویندوز یه سیستمی هستش که مصرفش زیادی بالاس و چون ماله ما نمیکشه اقدام به دستکاری های خیلی زیادی میکنیم که این نتایج رو به بار میاره 

     

    جالب بود :)

    پاسخ:
    سلام.
    بله البته بیشتر شبیه یک ماشین مجازیه و بهتره نصب کنید تا ماشین مجازی چون مصرف CPU خیلی بیشتر از حالت عادی میشه.

    توزیع‌های زیادی رو باهاشون کار کردم . حتی توزیع‌هایی که خیلی رسمی نیستن مثل لورا . باید در مورد جامعه توسعه دهنده‌های یک سیستم‌عامل هم تحقیق کرد

    اینکه یک سیستم‌عامل پشتش چه کسی هست. مثلا اوبونتو رو کنانیکال داره ریلیز می‌کنه. ولی مثلا دیسترویی مثل دیپین هیچ چیزی پشتش نیست

    از طرفی توزیع‌ المنتری شاید ظاهر خوشگلی داشته باشه ولی اصلا استیبل نیست . خودم تجربه شش ماه استفاده از المنتری رو داشتم . واقعا هیچگونه مزیتی جز زیبایی نداره

    به نظر من اوبونتو و مینت گزینه‌های خیلی بهتری هستن برای کسانی که می‌خوان شروع کنن. کار راه‌اندازه و خیلی پیچیدگی نداره . مانجارو هم بدک نیست .

    پاسخ:
    سلام. مرسی بابت نظرتتون 🌹
    بله جامعه کاربری و جامعه توسعه دهنده هنگام انتخاب توزیع مهمه .
    البته بیشتر برای افرادی که حوصله سروکله زدن با ارور های مختلف رو ندارن و اصطلاحا نرد نیستن 

    امیدوارم هر جای دنیا که باشید سالم و جاویدان باشید

    چطور میتونم زحمت های شما را جبران کنم

    شما واقعا بسیار انسان با کمالاتی هستید

    ولی خیلی ها قدر شما را نمی داند

     

     

    پاسخ:
    سلام. مرسی انشاالله که شما هم همیشه سالم  و سلامت باشید .

    سلام.من خودم لینوکس رو با بک ترک شروع کردم و تا الان هم که دارم کالی استفاده میکنم.(یه جورایی کالی زاده ام)😁😁LOL.ولی اینو واقعا میگم که بنظر من بهترین توزیع لینوکس همین کالیه.سر همین کالی هم چه قدر با بچه های لینوکسی بحث کردم و میکنم که کالی رو فقط به چشم یه ابزار نگاه نکنن و...من تقریبا اکثر توزیع های لینوکس رو امتحان کردم.حتی Red hat رو هم یکی از همکارام داشت رو امتحان کردم ولی از اونم خوشم نیومد که نیومد.کلا اگه علاقه واقعی به هک و امنیت دارین و میخواین لینوکس هم یاد بگیرید اول اول از نتورک پلاس شروع کنید بعد بیاید سراغ کالی و بعد یه زبان برنامه نویسی خوب مثل پایتون یاد بگیرید و حتما متا اسپلویت رو کامل یاد بگیرید که خیلی به دردتون میخوره ولی یادتون باشه اسکریپت کیدی نباشید.در پناه حق

    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم که بالاخره یه نفر پیدا شد که نگاهش به کالی مثل خودم باشه :)
    منم اولین بار قرار بود بک ترک رو امتحان کنم اما وقتی رفتم دانلودش کنم دیدم تیم سازنده‌ش نوشتن که کالی ادامه راه بک ترک هست و بک ترک دیگه پشتیبانی نمیشه (لینک) .
    کالی واقعا یه چیز دیگه‌ست. اما من اینو به شما میگم که درک میکنید و لمس کردید اینو. بقیه به کالی به چشم ابزار نگاه میکنن و میگن نصب نکنید. خبر ندارن که من چند سال کالی رو نصب داشتم و چه حالی میداد پشت فرمونش نشستن :)
    مرسی از کامنت خاص اتون ( و این که مثل خودم کالی رو دوست داشتید و اون حس و حال رو تجربه کردید)
    یا حق
  • لوازم ارایشی لوازم ارایشی
  • سلام

    شما پیج اینستا هم دارید؟

    پاسخ:
    سلام. خیر.

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان