کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

سلام به همگی و سلام به دوست عزیزمون armanangle که فرمودند :

این سوال خیلی ازمون پرسیده میشه; به خاطر همین جواب رو به صورت یک پست انتشار میدم تا دیگران هم استفاده کنند...

منم قبلا با این مشکل مواجه شدم و تونستم رفعش کنم.

خب شما به احتمال قوی موقع شبیه سازی کالی لینوکس در ماشین مجازی با این مشکل مواجه شدید(نه نصب واقعی)، چرا که این مشکل اغلب توسط یوزر هایی که شبیه سازی میکنن گزارش میشه.
اگه تو ماشین مجازی با این مشکل مواجه شدید پس برید تو تنظیمات ماشین و سی پی یو و رم سیستم مجازی تون رو یکم بیشترش کنید. چون معمولا کاربر ها ورژن 64 بیتی کالی رو دانلود میکنند اما اشتباها میان روی ماشینی شبیه سازیش میکنن که در حد 32 بیت هم نیست.

و اما حالت دیگه اینه که شما می خواید کالی رو به صورت واقعی(و نه شبیه سازی شده) روی سیستمتون نصب کنید.

من بعید میدونم که نصب با موفقیت (بدون اشتباه در مرحله پارتیشن بندی و یا مرحله تعیین محل قرارگیری گراب که تقریبا آخرین مرحله از نصب کالی هست) به اتمام برسه و چنین موضوعی پیش بیاد.

معمولا مسئله صفحه سیاه اون موقعی پیش میاد که تازه کالی رو روی فلش بوتیبل(Bootable) کردیم (اما به شیوه نادرست) یا موقعی که تو مرحله آخر نصب محل نصب گراب رو جایی به غیر از dev/sda انتخاب کرده باشیم.

- با چه نرم افزاری کالی را روی فلش بوتیبل کردید؟

اکثر اوقات دلیل این گونه مشکلات به مرحله بوتیبل کردن برمیگرده...

توصیه ما استفاده از Rufus است.

شخصا موقعی که کالی رو با unetbootin بوتیبل می کردم این مشکل برای من هم پیش میومد.

- با حالت dd بوتیبل کردید روی فلش یا iso ؟ 

بهتره dd بوت(Boot) شه اما بعدش باید فلش رو پارتیشن بندی کنید[هم توسط خود کالی با ابزار Gparted میشه هم در ویندوز توسط MiniTool Partition Magic]

 
- آیا کالی رو در حالت Live اجرا کردید و توش گشت و گذار کردید؟ (من خودم همیشه قبل از نصب یه نسخه جدید توش تست میکنم که آیا دستور های شات دان(init 0 یا halt) و اسلیپ(systemctl suspend) یا ریستارت (init 6 یا reboot) و کنترل نور صفحه و کارت صدا و وایرلس و بلوتوث به خوبی اجرا میشن یا نه ) شاید اصلا کالی سخت افزار شما رو به درستی نشناخته.
 
-آیا قبلا کالی داشتید و اون رو آپگرید کردید به نسخه جدید که این مشکل پیش اومد یا نسخه جدید رو دانلود کردید ؟ (من قبلا کالی نسخه 1 رو گذاشتم کامل آپدیت کرد خودشو و بعد که لپ تاپ رو روشن کردم گراب میومد و من کالی رو انتخاب میکردم اما به جای صفحه لاگین یه صفحه سیاه میومد که علامت موس دایره ای هم بود کنارش_البته این مشکل تو ورژن های بعدی کالی اصلاح شد)
 
- آیا گراب (جایی که باید سیستم عامل مورد نظر رو برای بالا اومدن انتخاب کنید) به درستی نشون داده میشه ؟
اگه گراب درست اومده فعلا میتونید تو حالت ریکاوری ماد داخل بشید و بررسی کنید که موضوع چیه (توجه کنید که یوزرنیم root است و رمز همونیه که موقع نصب وارد کردید )
 
-حجم درایو swap تون رو دستی تنظیم کردید یا اتومات (پایین بودن سواپ هم بعضی وقتا مشکل ایجاد میکنه. سعی کنید به اندازه رم تون یا بیشتر باشه)
 
- و اما محتمل ترین گزینه :
 
 اون مراحل آخر نصب یه صفحه میاد راجع به محل نصب گراب به عنوان مستر بوت سوال میپرسه، مطمئنید که تو اون مرحله sda را انتخاب کردید(نه sdb که فلش دیسکتونه)
توجه کنید که بوت لودر گراب رو حتما موقع نصب ( مرحله پایانی نصب) روی /dev/sda نصب کنید.
- به احتمال قوی مشکل شما به یکی از موارد بالا مربوط میشه. اگه مشکل حل نشد اطلاعات بیشتری در اختیارمون قرار بدید تا بتونیم کمکتون کنیم. موفق باشید.
 
خلاصه این پست:

- کالی رو درست روی فلش بوت کنید (نرم افزار rufus با فعالسازی گزینه dd به جای iso).

- پارتیشن بندی رو درست انجام بدید (تخصیص فضای کافی به پارتیشن روت و سواپ).

- حین فرآیند نصب، سوالی راجع به Force کردن نصب گراب پرسیده میشه که بهتره بهش جواب منفی بدید.

- به جایی که گراب روش نصب میشه توجه کنید. مبادا به جای انتخاب هارد دیستکتون (sda)، فلشتون(sdb) رو انتخاب کنید.

- بعد از اتمام نصب، قبل از این که ریستارت کنید تا وارد دنیای جدید بشید، فلش رو از سیستم جدا کنید.

______________________________________________________________________________________________________
پ.ن: یه مشکل دیگه هم بعد از انتشار این پست برامون گزارش شد که ناشی از ناسازگاری سخت افزار بعضی از لپ‌تاپ ها با رابط گرافیکی Gnome هست و با عنوان nomodeset شناخته میشه. راستش هنوز چاره ای واسه این مشکل پیدا نکردم بغیر از اینکه کالی رو با رابط گرافیکی های دیگه مثل xfce یا KDE یا Mate دانلود و استفاده کنید.(با تشکر از جناب "فردین آریا" که ما رو از وجود چنین اروری مطلع کردند)
 
با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser
 
Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۳۵)

  • فرناز فرزان
  • سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    پاسخ:
    سلام، متشکرم از حضور گرمتون
  • حسین اصلانی
  • مطلب با ارزشی بود، حسابی به درد خورد. ممنون از شما
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    ممنون از توجه شما 🙏
    باشدکه موفق شوید با این آموزش های گرانبها:)
    پاسخ:
    گرانبها شما هستید که اینقد لطف دارید اینا که چند تا خط خطی بیشتر نیستن :)
    سلام
    من کالی لینوکس رو دوال بوت در کنار ویندوز 10 نصب کردم تمام مراحلشو انجام دادم
    موند اون مرحله آخرکه کالی رو لود کنه
    اما به جای اینکار دوباره به صفحه اول نصب کالی برمیگرده
    لطفا راهنمایی کنید
     واقعا معطلم گذاشته
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    اگه اشتباه نکرده باشم، گویا شما یادتون رفته تو مرحله آخر وقتی کالی میگه: "فلش دیسک رو از دستگاه جدا کرده و ریستارت کنید تا وارد کالی بشید"
    فلش رو از دستگاه جدا کنید.
    یعنی تنظیمات شما روی بوت شدن از روی دیسک یا فلش هست. و این طبیعیه که وقتی ریستارت کنید، دوباره نصب از اول شروع شه. پس کافیه تو مرحله آخر وقتی خود کالی جمله بالا رو گفت، فلش دیسک رو جدا کنید و بعدش ریستارت کنید و وارد کالی بشید.
  • محمد حسین
  • با سلام و سپاس فراوان من 
    من طبق آموزشی برای دو سیستم عامله کردن کامپیوترم اقدام کردم و تمامی مراحل رو درست انجام دادم و کالی لیونکس هم درست نصب شد و موقع ریستارت هم به انتخاب خودم میتونسم وارد سیستم عامل دلخواه بشم اما وقتی کالی رو انتخاب میکردم یه صفحه سیاه می اومد و چنین چیزایی رو که این زیر میزارم نوشته بود و بعد از یه مدت کوتاه دوباره خود سیستم ریسارت میشد 
    [       2.096202]  ata4: softreset filed (device not reday)
    [       2.084350]  ata1: softrest filed   (device not reday)
    [        2.084423]  ata2: softrest filed (device not reday)
    /dev/sda6: recover ing journal 
    /dev/sda6: clean ,   334528/6111232 filed , 2689801/24413696 blocks
    ممنون میشم کمکم کنید
    پاسخ:
    سلام و درود، زنده باشید
    در اصل این مشکل به نسخه کرنل کالی لینوکس شما مربوط میشه
    یه روش سخت اما کارآمد : خودتون کرنل رو کامپایل کنید (برای سخت افزار خودتون)... اما این کار حوصله میخواد
    روش آسون (اما نه چندان حرفه ای) : یه ورژن دیگه رو دانلود و نصب کنید. نسخه کرنل اش اینی نباشه که الان دارید.

    بعضی وقت ها پیش میاد که نسخه ی جدید کرنل با بعضی از سخت افزار ها مشکل پیدا میکنه

    یه روش دیگه هم اینه که : اگه با کرنل های دیگه هم مشکلتون حل نشد، میتونید توزیع های دیگه مثل اوبونتو نصب کنید و ابزار کالی لینوکس رو تو اون نصب کنید و استفاده کنید.
  • محمد حسین
  • سلام مجدد و تشکر بابت پاسخ دهی شما 
    یه روش سخت اما کارآمد : خودتون کرنل رو کامپایل کنید (برای سخت افزار خودتون)... اما این کار حوصله میخواد 
     میخاستم راجع این کرنل رو کامپایل کردن توضیح بدید که دقیقا چه کاری باید انجام بدم الان من سیستم عاملم فقط ویندوز 10 روش نصبه و کالی رو حذف کردم  آیا باید مجدد کالی رو نصب کنم ؟!   
    ممنون میشم یه توضیح کامل بدید 

    پاسخ:
    خواهش میکنم
    کامپایل کردن کرنل لینوکس کار ساده ای هست اما زمان بره و مراحل و جزئیات زیادی داره که سایت های دیگه بخوبی این موضوع رو پوشش دادن
    البته اگه تو مراحل اشتباه کنید مشکل خاصی بوجود نمیاد، فقط باید دوباره از اول شروع به کامپایل کردن با تنظیمات دیگه کنید
    تو سایت های فارسی زبان هم بخوبی توضیح دادن کامپایل کردن کرنل رو
    من خودم اولین بار از یه ویدئو تو سایت یوتیوب یاد گرفتم کامپایل کردن کرنل رو ( شما هم اگه زبانتون خوبه همون یوتیوب سرچ کنید بیشتر از اون چیزی که میخواید میاره براتون )
    اما تو سایتای فارسی زبان هم انصافا خوب توضیح دادن مثلا : اینجا
    البته تو کلیپ بالایی کامپایل کرنل رو نشون نمیده اما چیزای خیلی مهمی رو یاد میده که بعدش دیگه آسونه و میتونید ادامه شو با آموزش های دیگه برید
    خیلی ممنون از شما و سایت خوبتون خیلی کار راه انداز بود واقعا نمیدونستم چیکار کنم
    نوکرم یا علله
    پاسخ:
     خیلی مخلصیم 🌷
    باسلام
    دوست من لپتاپ من وقتی که کالی رو کنار ویندوز نصب میکنم اولا اگر به اینترنت وصل نشه حین نصب به هیچ وجه کالی بالا نمیاد چون از طریق اینترنت بوت گراب رو درست میکنه ،اما دقیقا مشکل همینجاست که برای بار اول که بطور کامل نصب شد لینوکس بطور کامل بارگذاری میشه اما وقتی مثلا از داخل کالی دیسکانکت میشه و shutdown کنی دیگه بالا نمیاد و رو همون صفحه سیاه با چند خط نوشته گیر میکنه !
    بار اول ورژن 2018.1 رو نصب کردم که گفتم شاید فایل خراب بوده باشه یا هردلیل که اخرین ورژن هم از سایت خود کالی نصب کردم(2018.3 64 بیت)که هردوشون هم مشکل مشابه داشتن
    مدل لپتاپ هم ASUS n552vw
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام و درود به شما
    اگه فرض کنیم که شما با Rufus بوتیبل کردید
    و وقتی روفوس موقع بوتیبل کردن ازتون خواست که یه فایلی رو از نت دانلود کنه، بله گفتید (اگه خواست!)
    و روی حالت dd بوتیبل کردید (که بعد از نصب کالی باید فلشتون رو پارتیشن بندی کنید تا برگرده به حالت مرسوم و قبلیش)
    و متناسب با نوع پارتیشن بندی هاردتون (که معمولا واسه هاردای قدیمی با ظرفیت کم تر از یک ترا، MBR هست و برای هارد های غیر قدیمی بالای 500 گیگ رو معمولا GPT پیکربندی میکنن)
    بوتیبل کردید و دیسک زنده تون کاملا درست آماده شده،
    والا من بعید میدونم با این فرض، موقع وارد شدن به کالی تو حالت لایو و یا نصب احتیاجی به اینترنت باشه.
    من قبلا رو یه ایسوس مدل جدید (قدیمیا از این دردسر ها نداشتن. بیشتر دردسر های دوآل بوت از موقعی شروع شد که بحث UEFI در حالت GPT اومد که البته اومدنش ناگزیر بود چرا که استاندارد MBR برای هارد های ظرفیت بالا کارامد نبود) کالی زدم 
    اما مشکلی که داشت این بود که بعد از نصب، وای فای رو نمیشناخت و یادمه گرفتیم یه دسکتاپ دیگه کالی رو با یه ورژن دیگه نصب کردیم و همه چی درست شد.

    در کل اینو بگم که، واسه نصب کالی این مراحل حساس تر هستن:
    1) کالی رو درست بوتیبل کنید(حالت dd بهتره. و اگه هاردتون GPT پارتیشن بندی شده، پس حالت بوت رو GPT انتخاب کنید). و به روفوس اجازه بدید که به اینترنت وصل شه
    2) تو یه مرحله ای از نصب (اگه درست یادم باشه، موقع پارتیشن بندی یا بعد از اون) نصاب کالی از شما یه سوال میپرسه که میگه " Force به کار ببرم یا نه" اون جا شما No رو انتخاب کنید

    اما اگه مراحل بالارو درست اجام دادید.
    یه احتمال دیگه ای پیش میاد که گویا شما همینه:
    راستشو بخواین این اروری که شما باهاش مواجه شدید یکم مدل جدیده و من تا حالا این مدلی شو ندیدم که وصل شدن به اینترنت بخواد کمکی به کانفیگریشن گراب بکنه، گویا این از تمهیدات ایسوس برای بایوس لپ تاپ هاش هست و تا وقتی خودم باهاش مواجه نشم دقیقا نمیدونم باید چیکار کنم باهاش. این که هر دفعه باید به اینترنت وصل شید خیلی جالب نیست
     
    سلام میشه در مورد این بوتیبل یا بوت کردن توضیح بدید.ممنون :)
    پاسخ:
    سلام
    ببینید، وقتی فایل نصبی یه توزیع مثل کالی رو دانلود میکنیم، یه فایل با فرمت iso داریم.

    برای اینکه بتونیم توزیع مون (مثلا کالی) رو با استفاده از اون فایل iso که دانلودش کردیم نصب کنیم، لازم هست که توسط یک نرم افزار مثل Rufus اون فایل iso رو بر روی یک فلش دیسک طوری استخراج کنیم (مثل اکسترکت کردن یه فایل فشرده) که سیستم بتونه از زوی اون فلش بالا بیاد.

    یعنی وقتی میریم در قسمت بایوس لپ تاپ و میخوایم اسم مدیایی که سیستم باید ازش بوت بشه رو انتخاب کنیم، تو لیستمون اسم فلش دیسکمون هم اضافه بشه.

    حالا با انتخاب اون فلش دیسک و بالا آوردن(بوت کردن) سیستم از روی اون فلش دیسک(که قبلش توسط Rufus کالی را بر روی فلش دیسک بوتیبل کرده ایم) میتونیم وارد اون سیستم عامل ای بشیم که فایل iso اش رو دانلود کرده بودیم ( مثلا کالی).
    سلام من کالی لینوکس رو از مایکروسافت روی ویندوز ده نصب کردم اما یه مشکلی دارم اونم اینه که نمی دونم محل دسکتاپش کجاست لطفا اگه کسی میدونه کمکم کنه چند روزه درگیرشم
    پاسخ:
    سلام
    مسیرش اینه :
    home/(your user name)/Desktop/

    برای تغییر مسیر جاری ترمینال به آدرس دسکتاپ :

    cd Desktop
    رو تو ترمینال وارد می‌کنیم.
    سلام ببخشید من وقتی کالی رو لپ تاپم بوت میکنم و install رو میزنم درهم امیختگی تصویر داره و نمیتونم مراحل نصب رو انجام بدم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    پاسخ:
    از دسکتاپ دیگه استفاده کنید مثل xfce یا KDE
    میگم سلام خسته نباشید میگم که من تمام مراحل کالی رو نصب کردم و ویندوزم 10 هست قبل از اینکه اینجوری بشع ی ارور دیگع میداد اونو حل کردم و این اروره جوریع که میخاد وارد کالی بشع ی خط تیره هی چشمک میزنه اگه میشع کمک کنید مشخصات ویندوزم رم 8 سی یی یو کر ای 7 مادر برد دی دی ار 3 گرافیک 1 اگه میشع راهنماایی کنید الان 2 سالع رو نصبش گیر کردم
    پاسخ:
    سلام، ممنون

    - آیا تا حالا تونستید تو نسخه لایو کالی کار کنید ؟

    اگه جوابتون به سوال بالا منفی عه : مشکل به نوع بوتیبل کردن کالی بر روی فلش مربوط هست. از rufus و در حالت dd استفاده کنید.

    حتما موقع اجرای rufus از قبل بدونید که پارتیشن بندی هارد دیسکتون از نوع MBR هست یا GPT و این رو به rufus بگید.



    - من مشکل خط تیره رو فقط قدیما تو کالی 1 داشتم که یه باگ بود و بعد از آپدیت کردن کالی این اتفاق می‌افتاد و دیگه نمیشد رفت تو کالی. اما از اون نسخه به بعد مشکل آپدیت حل شده
    سلام 
    من بعد از بوت کردن کالی و بالا اوردن آن روی خود سیستم به مشکل کوچک بودن صفحه موقع نصب مواجه شدم
    بطوریکه بعد از کلیک رو graphic install دیگه هیچی معلوم نبود و تو هم تو هم بود
    این مشکل هم تو ورژن ۲۰۱۸ پیش اومد هم تو ورژن ۲۰۱۹
    میشه کمک کنید بخدا دارم دیوونه میشم
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام

    - مرحله بوتیبل کردن کالی روی فلش رو حتما با rufus ای که به اینترنت وصل هست و اجازه آپدیت کردن خودش رو داره انجام بدید.

    - شاید هم اون نسخه از کالی حالا یا بخاطر ورژن کرنل خودش یا بخاطر نوع دسکتاپ اش (گنوم یا ...) با گرافیک شما جور در نیومده. در اینصورت کالی با دسکتاپ دیگه میتونه کار راه انداز باشه(مثلا KDE یا XFCE).



    اما احتمالش زیاده که مشکل شما مربوط به مرحله بوتیبل کردن باشه(نه گرافیک یا کرنل).

    سلام من  وقتی  کالی  رو  نصب میکنم  رو  مجازی ساز  تو  مرحله کانفینگ شبکه گیر  میکنه   دیگ به  مرحله های  دیگه نمیره...
    پاسخ:
    سلام
    من خودم هیچ وقت موقع نصب شبکه رو کانفیگ نمیکنم (به اینترنتم وصل نمیشم)


    وقتی موقع نصب اون پنجره کانفیگ اومد سریع دکمه کنسل (یا اسکیپ) رو بزنید تا اون کار شروع نشه و با اینکار اتومات میرید مراحل دیگه‌ی نصب. تو مراحل بعدی چند دفعه دیگه هم پنجره کانفیگ باز میشه اما هر دفعه شما باید کنسل اش کنید
    سلام من کالیو داخل ماشین نصب کردم بصورت واقعی نیم ساعت کشید تا نصب بشه ولی نمیدونم چرا بعد از نصب واد دستاپ کالی نشد و یه صفحه سیاه اومد مشکل چیه
    پاسخ:
    سلام

    حالت 1) منابع سیستمی :
    مقادیری که برای سی پی یو (x64 or x32) و رم و یا هارد دیسکِ(16 گیگ پیشنهاد میشه)* ماشین مجازی تون در نظر گرفتید، با کالی لینوکسی که دانلود کردید نمیخونه.

    مقادیر رو یکم ببرید بالا

    سواپ (swap) هم داشته باشید (بعضی ها بدون سواپ نصب می‌کنن کالی رو که بعدا موقع اسلیپ و هایبرنیت کردن مشکل پیش میاره)

    حالت 2) کارت گرافیک

    ناسازگار بودن با کارت گرافیک شما. در این حالت رابط گرافیکی X راه‌اندازی نمیشه و این مشکل پیش میاد.

    راه حل هایی هستن براش، اما راحت ترین کار اینه که کالی رو با یه دسکتاپ دیگه امتحان کنید (مثلا KDE)

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    *: حتماً تو ویندوزم دیدید که اگه درایو ویندوزیتون پر بشه و جا نداشته باشه سیستم هنگ میکنه.
    درود
    من میخواستم کالی نصب کنم. 30 گیگ از یه درایو و برداشتم و یه پارتیشن جدید درست کردم که روی اون یدونه فقط نصب کنم. فایل کالی رو دانلود کردم و با rufus و در حالت dd یه فلش رو بوتیبل کردم. رو فلش بوت کردم و نصب کنم. بوت و اینارم رو اون پارتیشن جدیده گذاشتم با حالت ext4 journalism اوکی کردم و رفت واسه نصب. grub هم رو مستربوت زدم یا همچین چیزی یادم نیس دقیقا اوکی کردم و کامل شد. سیستم که ری استارت شد صفحه بوت منو( همون که میگی رو چی بوت کنه) رو میاره و رو هیچ فلش یا هارد دیسک اصلیم بوت نمیشه. 
    قبل اینکارا یه restore point ام گرفته بودم که شاید بدرد خورد. ویندوزمم 10 بود. میخواستم کنار ویندوز نصب کنم.
    الان باید چیکار کنم؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام

    k12: "من میخواستم کالی نصب کنم. 30 گیگ از یه درایو و برداشتم و یه پارتیشن جدید درست کردم که روی اون یدونه فقط نصب کنم. فایل کالی رو دانلود کردم و با rufus و در حالت dd یه فلش رو بوتیبل کردم. رو فلش بوت کردم و نصب کنم. بوت و اینارم رو اون پارتیشن جدیده گذاشتم با حالت ext4 journalism اوکی کردم و رفت واسه نصب."

    تا اینجای کار اوکی هست. البته فرض رو بر این میزارم که پارتیشن بندی رو به خود کالی سپردید (اتوماتیک) و یا اگه حالت کاستم رو انتخاب کردید، حجم های مناسبی رو واسه روت و سواپ انتخاب کردید. اگه حجم ها رو خیلی پایین بگیرید، مشکل بوت پیش میاد.

    k12 : "'گراب رو هم مستر بوت زدم"

    احتمالا خطا در این قسمت هست. دقت کنید که حتما مسیر نصب گراب هارد دیسکتون باشه. گاها کالی فلش دیسک(sdb) رو پیشفرض انتخاب میکنه که در این مواقع باید اون رو عوض کنید و اسم هارد دیسکتون رو انتخاب کنید. تو این مرحله اگه یه سوال راجع به اعمال force هم ازتون پرسیده شد، باید No رو بزنید.





    راه نجات :

    راه حل اول: نصب دوباره با دقت در مراحل حساس (پارتیشن‌بندی و نصب گراب)


    راه حل دوم : در حالت لایو وارد لینوکس بشید و تو ترمینال دستور :
    sudo update-grub
    رو بزنید(تذکر: این ابزار در حالت لایو روی کالی نصب نیست و شما باید به اینترنت وصل شید و از مخازن نصب کنید). با اینکار، اسم ویندوز به لیست سیستم عامل ها اضافه میشه. اونوقت میتونید وارد ویندوز بشید و کار ها تونو انجام بدید،

    و بعدش کالی رو با یه دسکتاپ پیشفرض دیگه (مثلا KDE یا XFCE ) و یا یه توزیع دیگه از لینوکس(مثلا MX Linux) رو دانلود و امتحان کنید. چون امکان داره که مشکل گرافیکی باشه. (بعضی از کارت گرافیک ها با بعضی دسکتاپ ها خوب مچ نمیشن)

    سلام من تمام مراحلی که گفتین و دقیقا انجام دادم قبلا هم با لایو کار کردم موقع بوت شدن ویندوز ده رو نمیشناسه فقط کالی رو نشون میده چیکار کنم ویندوزم بیاد بالا اون دستور بالا رو هم تو لایو میزنم میگه command not found

     

    پاسخ:
    سلام

    در مورد نسخه لایو :
    نسخه لایو قرار نیست اسم هیچ سیستم عاملی رو بیاره. یکسره میره تو کالی.
    و اینم بگم که ابزار update-grub در حالت لایو اصلا وجود نداره. باید کالی نصب بشه تا به این ابزار دسترسی داشته باشید.

    در مورد نصب کالی :
    اینکه بعد از نصب اسم ویندوز رو نمیاره عادی عه.
    کافیه تو نسخه نصب شده کالی (نه لایو) ابزار update-grub رو فراخوانی کنید.



    به عبارت دیگه :

    راهی که میرید درسته. فقط باید بدونید که دستور update-grub در نسخه لایو اجرا نمیشه.

    سلام مجدد ابدیت گراب و زدم ویندوز و نشون میده ولی بوت نمیکنه راهی داره درست بشه من همه اطلاعاتم رو سی هست ؟

     

    پاسخ:
    سلام

    چند تا راه مختلف هست. یکیش اینه که این ابزار رو نصب کنید و خودش گراب رو درست کنه :

    apt-get install os-prober
    os-prober
    update-grub

    حالا این ابزار رو بعنوان نمونه گفتم. اینجور نرم‌افزار ها واسه تعمیر گراب و مشکلات بوت بازم هستن.

    سلام وبلاگ زیبا و با ارزشی دراین اگر راضی باشید تبادل لینک کنیم و همدیگرو فالو متقابل کنیم

    پاسخ:
    متشکرم.
    وبلاگ شما هم عالی بود (دنبال شدید)

    سلام خدمت تمام دستاندکاران من یه مشکلی دارم اونم اینکه بعد نصب کالی لینوکس صفحه سیاه میشه اولش هم یه خط سفید هی چشمک میزنه بعد اصلا سیستم بالا نمیاد حتی داخل ویندوز 10  خودم هم نمیتونم برم لطفا کمکم کنید من 24 ساعته تو سایتتون هستم تا جوابتون رو بشنوم ممنون🙏

    پاسخ:
    سلام
    تو همین مطلب که زیرش کامنت گذاشتید خیلی از روش ها گفته شده.
    خلاصه ش اینه که:
    - کالی رو درست روی فلش بوت کنید (نرم افزار rufus با فعالسازی گزینه dd به جای iso).
    - پارتیشن بندی رو درست انجام بدید (تخصیص فضای کافی به پارتیشن روت و سواپ).
    - حین فرآیند نصب، سوالی راجع به Force کردن نصب گراب پرسیده میشه که بهتره بهش جواب منفی بدید.
    - به جایی که گراب روش نصب میشه توجه کنید. مبادا به جای انتخاب هارد دیستکتون (sda)، فلشتون(sdb) رو انتخاب کنید.
    - بعد از اتمام نصب، قبل از این که ریستارت کنید تا وارد دنیای جدید بشید، فلش رو از سیستم جدا کنید.

    سلام خسته نباشید 

    من الان به ویندز دسرسی  ندارم .یعنی پاکش کردم 

    اولش کالی 2020 داشتم بعد پاکش کردم حالا هم میخوام دوباره نصبش کنم مرحله پارتیشن بندی اتوماتیک می زنم ولی همش این صحفه سیاه اخرش میاد .

    آموزشاتون مشکلمو حل نکرد.به کامپیوتر دیگه هم دسرسی ندارم .لطفا کمک کنید .

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    پارتیشن‌بندی اتوماتیک اونقدرا هم که بنظر میاد بدون دردسر نیست. بهتره خودتون پارتیشن بندی رو انجام بدبد. مثلا با این ترکیب :
    root  24Gig
    swap  8Gig
    home  10Gig
    مشکل دیگه میتونه از ناسازگاری گرافیکتون با کالی باشه. برای رفع اون مشکل ، کالی رو با یه واسط گرافیکی دیگه دانلود کنید (KDE, MATE, XFCE)

    سلام

    من کالی رو با همین شرایط نصب کردم

    اما مشکل اینه که درباره گراب نمیپرسه

    بعد از پارتیشن بندی و نصب سوال درباره miroring می‌کنه و بعد خود به خود فرآیند گراب رو نصب می‌کنه

    بعد که فلش رو در میارم و ری استارت میشه یه صفحه مشکی میاد که میگه به گراب خوش آمدید

    بعد یه صفحه لینوکس میاد که میشه انتخاب کرد که لینوکس باز بشه با ویندوز

    وقتی کالی رو میزنم می‌ره تو فرایند کالی، اما بعدش یه صفحه نمایش مشکلی میاد و یه دونه نمایشگر از اینها که می‌نویسه اون بالا ثابت میمونه و همین

     

    باید چیکار کنم

     

    نسخه لینوکس مشکل نداره رو مجازی ساز تست کردم

     

     

    پاسخ:
    سلام
    برای اینکه خیالتون از بابت سازگاری کارت گرافیکتون با کالی راحت بشه، میتونید کالی رو با واسط گرافیکی های دیگه (KDE, XFCE, ...)  دانلود و امتحان کنید. حتما هم به 32 بیت یا 64 بیت بودن دقت کنید.

    سلام خسته نباشین من کالی لینوکس روی vmware نصب کردم   بعدش هی این صفحه سیاه میاد و یک خط هی چشمک میزنه    میخواستم بدونم از کجا میشه  مقدار رم   اختصاص داده شده به کالی لینوکس رو افزایش داد

    پاسخ:
    توی ویم ویر، قسمتی که ماشین های مجازی لیست شدن، وقتی که اون ماشین مجازی خاموشه رایت کلیک کنید بعد از قسمت edit setting, سربرگ Hardware رو انتخاب کنید و در قسمت Memory رم رو میتونید افزایش یا کاهش بدید(:

    سلام من کالی رو دانلود کردم و مستقیم نصب کردم و این مشکل رو داشتم

    حالا روی یع فلش با rufus بوت کردم اما نمیدونم چطور استفادش کنم

    میشه راهنمایی کنید

    پاسخ:
    مواردی که گقتیم رو چک کردید ؟ این موارد رو هم چک کنید :
    بعد اینکه فلش رو به صورت درست و کامل بوتیبل کردید ، در هنگام نصب وقتی که قراره پارتیشن بندی کنید ، اونجایی که نوشته : Where to install grub (یا همچنین چیزیی )باید  dev/sda رو انتخاب کنید .بعد از اون مراحل نصب رو طی کنید و انشاالله مشکلی نخواهید داشت (:
    اگه بازم مشکلی پیش اومد چک کنید که SHA256Sum فایل iso درست باشه و کامل دانلود شده باشه همچنین از دانلود iso از سایت های ایرانی یا خارجی خودداری کنید و از این لینک آخرین نسخه کالی رو دانلود کنید : کلیک
    اگه بازم درست نشد به جای نصب kali linux gnome نسخه سبک تری مثل xfce نصب کنید.

    سلام بعد از اینکه با rufus رو فلش بوت کردیم چه تغییری باید موقع نصب انجام بدیم؟

    چون قبلش که رو فلش بوت نکرده بودم و نصب کردم مشکل داشت

    پاسخ:
    بعد اینکه فلش رو به صورت درست و کامل بوتیبل کردید ، در هنگام نصب وقتی که قراره پارتیشن بندی کنید ، اونجایی که نوشته : Where to install grub (یا همچنین چیزیی )باید  dev/sda رو انتخاب کنید .بعد از اون مراحل نصب رو طی کنید و انشاالله مشکلی نخواهید داشت (:
    اگه بازم مشکلی پیش اومد چک کنید که SHA256Sum فایل iso درست باشه و کامل دانلود شده باشه همچنین از دانلود iso از سایت های ایرانی یا خارجی خودداری کنید و از این لینک آخرین نسخه کالی رو دانلود کنید : کلیک
    اگه بازم درست نشد به جای نصب kali linux gnome نسخه سبک تری مثل xfce نصب کنید.
  • محمدامین
  • با عرض سلام و خسته نباشید من بعد از نصب کالی که فک کنم جای گراب رو هم اشتباه مشخص کردم کامپیوتر رو ری استارت کردم اولش ویندوز بالا اومد ولی دفعه بعدش که ری استارت کردم تا کالی اجرا بشه حتی ویندوز هم اجرا نشد . یعنی حتی هیچ صفحه ای نمی آمد و بعد از چند ثانیه فنش به شدت کار می کرد.

    لطفاً کمکم کنید

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    تنظیمات بایوس رو طوری تغییر دادید که از روی هارد دیسک بوت بشه ؟ (روی فلش دیسک باقی نمونده باشه)


    یه راه نجات اینه که بگیرید یه توزیع از لینوکس رو نصب کنید و تو اون برید تو ترمینال و دستور update-grub رو اجرا کنید تا گراب تون رو درست کنه.


    یه نرم‌افزار هایی هم هست که بشه باهاشون گراب رو درست کرد، اما من که چند تا شونو امتحان کردم کار نکردن برام


    اگه هیچ کدوم از راه های بالا کار رو درست نکرد دیگه باید ویندوز بزنید. اون دیگه هر چی هست و نیست رو میزنه کنار و خودش میشینه رو سیستم

    سلام من کالی رو نصب کردم بعد ریستارت کلا صفحه سیاه میاد  ویندوزم بالا نمیاد  صفحه سیاهی که مکقع اجرایه ویندوز هثته اگن میاد چکار کنم درست شه  کالی هم نیاد نیاد 

    پاسخ:
    بنظر میاد که گراب خراب شده.

    چند تا کار میشه کرد؛ هر کدوم براتون آسون تره انجام بدید:

    - کالی رو دوباره اما با دقت در مرحله پارتیشن بندی و محل نصب گراب نصب کنید. و یا مثلا MX Linux یا Ubuntu که مراحل نصب آسونی دارن رو دانلود و نصب کنید. اما این بار تو مرحله نصب گراب دقت کنید.


    - بعضی نرم افزار ها هم هستن برای "تعمیر گراب". انگلیسی سرچ کنید آموزش های خوبی میاد (How to fix Grub problems after installing linux).


    - روش آخر نصب ویندوز هست که تازه وارد های دنیای لینوکس امکان داره روزی تا سه دفعه هم انجامش بدن و دوای هر دردی هست :)

    من لینوکس زوبونتو رو کنار ویندوز نصب کردم ولی الان وقتی میخوام از زوبونتو استفاده کنم منو انتخاب سیستم عامل رو بالا نمیاره و مستقیم میره تو ویندوز . چیکار باید بکنم ؟

    پاسخ:
    سلام ،مواردی که در این مطلب اومده رو انجام بدید .
  • محمد جواد
  • سلام و عرض خسنه نباشید

    مشکل من اینه که پس از نصب کالی لینوکس کالی بی هچ مشکلی بالا میاد کامل ولی پس از مدت 24 الی 48 ساعت حتی به صفحه لاگین نمیرسه و کامل سیاه تنها کاری که میشه کرد با دکمه های

    alt+ctrl+F3 اونو از حالت گرافیکی ورداشت باید چیکار کنم اگه بلدید راهنمای کنیم

    پاسخ:
    سلام.
    به احتمال زیاد مشکل از پشتیبانی نشدن گرافیکتون هست . نسخه های دیگه کالی با دسکتاپ های xfce یا kde دانلود و نصب کنید.

    با سلام ممنونم از عوامل سایت مشکل من   تو اجرا نشدن کالی لینوکس در ماشین مجازی virtul mechine  یا قابلیت hyper-v در ویندوز 10 هست  همه مراحل ساخت درایو رو طی میکنم و درایو رو نصب میکنم اما هنگام اجرایه کالی لینوکس با این ارور   cannot connact to the virtul mechine try to connect again مواجه میشم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشه کارم خیلی گیره

    پاسخ:
    سلام. متاسفانه تاحالا با این ارور مواجه نشدم اما شاید این لینک ها کمکتون کنه:

    https://superuser.com/questions/508336/cannot-connect-to-the-virtual-machine-for-new-hyper-v-virtual-machine
    https://docs.microsoft.com/en-us/answers/questions/48189/hyper-v-vmconnect-cant-connect-to-virtual-machines.html
    https://community.spiceworks.com/topic/630057-cannot-connect-to-the-virtual-machine
    

    سلام دوستان 

    *******مهم ، مهم *******

    دوستان من تقریبا نزدیک به 5 روزه درگیر نصب کالی بودم ولی امروز موفق شدم 

    ببینید دوستان یکی از مواردی که حتما باید برسی بکنید virtual سیستمتون هست .

    یکی از مهم ترین علت های عدم نصب کالی و اومدن صفحه سیاه توی vmware یا ارور 4008 توی vbox  این هست که شما باید بخش virtual  سیستمتون روفعال کنید . که نحوه فعل سازیش هم خیلی راحته .

    میرید به بخش BIOS  سیستم و اونجا تو بخش advanse (البته بسته به نوع لب تابتون ممکنه توی tab دیگه ای باشه ولی توی BIOS همه لب تاب ها پیدا میکنیدش) ، یه گزینه هست به اسم : virtualization  (البته اگر سیستمتون مثل من اینتل باشه به اسم Intel Virtualization  هست ) حالا کافیه این گزینه رو از حالت Disable بردارید و بذارید روی حالتEnable . تنظیمات جدید رو سیو کنید سیستم رو روشن کنید و از کالی لینوکس لذت ببرید 

     

    نکته : دوستانی که مثل من لب تاب Lenovo  دارن برای باز کردن صفحه BIOS سیستمشون باید از دکمه تنظیمات NOVO استفاده کنن . فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید نحوه باز کردن صفحه bios لب تاب لنو  اولین پنجره رو باز کنید توضیحات کاملی داده . 

    موفق باشید دوستان 

    پاسخ:
    تشکر ❤️

    چرا اینقدر کم هستی؟

    کجا رفتی؟

    میدنم درس و امتحانات شروع شده

    ولی باش نرو

    سلام خسته نباشید وقت بخیر خواستم بگم ک من کالی رو نصب کردم گرااب رو هم تو همون قسمت dev/sda/ نصب کردم پارتیشن بندی صحیح هم کردم منتها نمیدونم چرا قسمت گرافیکیش بالا نمیاد البته ترمینالو میشه بالا اورد رم 3گیگ و سیپی یو هم 1600gh هست کارت گرافیک ندارم البته لازمه بگم یه بار هم رو همین سیستم بالا اومده 

    پاسخ:
    سلام، زنده باشید؛ توصیه من اینه که یا ورژن دیگه ای رو امتحان کنید یا کالی با رابط گرافیکی متفاوتی رو امتحان کنید.

    سلام بعد از نصب کالی و موقع بالا اومدن این پیغام رو میده: out of range لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ:
    سلام. پیغام کامل را ارسال کنید. با این پیغام چیز خاصی نمیشه متوجه شد.

    سلام من مشکلاتی که در پست مطرح شده رو نداشتم 

    مانجارو رو دوال بوت نصب کردم کار هم میکردم 

    اما امروز این مشکل به وجود اومد چه کار باید بکنم ؟ 

    البته قبلا با ری استارت حل میشد اما امروز نه

    پاسخ:
    سلام. 
    هنگامی که صفحه سیاه اومد کلید ESC رو بزنید و ببینید آیا اروری یا پیغامی نشون داده میشه یا خیر. اگر نشد کلید های Ctrl+Alt+F7 یا هر یک از کلید های F رو بزنید ببینید آیا میتونید وارد محیط خط فرمان بشید یا خیر.

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان