کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اگه ویندوز بگه نه، یعنی باید قید اون کار رو بزنیم ؟!

Elceroditto | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲ ب.ظ

سلام به دوستای بلاگر خودم و همه‌ی مخاطبین گرانقدر کالی یوزر، خصوصا جناب "خوش‌فکر" که فرمودند :

عرض شود که :

نه دوست خوبم اصلا قید کاری رو که ویندوز بهش نه گفت رو نزنید. خیلی کارا هست که واسه انجام دادنشون تو دنیای آزاد دستتون باز تره.

اگه حس کنجکاوی تون به اندازه من و یا آقای شادروان ریچارد فاینمن(تازه کتابشو خوندم اگه اسمشو نمیاوردم میمردم ^_^ ) و دیگر بزرگان عرصه علم هست به شما توصیه میکنم حتما سیستم عامل های دیگه رو هم امتحان کنید.

خصوصا سیستم عامل گنو/لینوکس که اکثر توزیع های اون کاملا رایگان و آزاد(از لحاظ قوانین کپی رایت) هستند.
برای اینکار میتونید در مورد "توزیع های مختلف گنو/لینوکس" تحقیق کنید، اون موقع میبینید که بعضی از توزیع ها خیلی خیلی حس کنجکاوی آدم رو بیدار می‌کنن( صدات میزنه میگه "بیا یه دوری با من بزن ببین دنیا دست کیه! ") .
من خودم اولین بار توزیع فدورا(با میز کار پیشفرض Gnome ) را روی فلش نصب کردم. واقعا عالی بود و به نظر من فدورا حس منحصر بفردی از لینوکسی بودن رو به آدم میده.(برخلاف بعضی توزیع ها مثل Zorin یا حتی Mint محبوب، که آدمو یاد ویندوز میندازن! )
بعد ها توزیع مشهور و عامه پسند اوبونتو(با میز کار پیشفرض unity ) را امتحان کردم. عین آبنبات شیرین بود اما نمیدونم چرا به اندازه فدورا اصالت لینوکسی نداشت.(از من نشنیده بگیرید، راستش یکمی ام دخترونه به نظر میومد^_^ )
یه دفعه هم توزیع محبوب ادمین ها و سرور کار ها یعنی سنت او اس(با رابط کاربری Gnome ) را در کنار ویندوز نصب کردم که این یک اشتباه بزرگ بود و از هیچ توزیعی به اندازه اون خاطره بد ندارم :) که البته تقصیر خودم بود که نمیدونستم این واسه کاربرای عادی مثل من ساخته نشده و مخصوص ادمین هاست. شما هیچوقت این کار رو نکنید. یعنی کنار ویندوز نصب نکنید.
بعد ها شاید ده ها توزیع لینوکسی دیگه رو امتحان کردم و نهایتا کالی لینوکس دوست همیشگی من شد و مدت هاست که تو لپ تاپم دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس رو کنار همدیگه استفاده میکنم در حالی که تحصیلات من در زمینه دیگه ای هست و اصلا لازم نیست اینا رو بلد باشم و هر چیزی که از لینوکس و برنامه نویسی میدونم از روی حس کنجکاوی من بوده و بس.
یادمه اولین بار که این وبلاگ رو راه انداختم تنها دلیلی که برای وقت گذاشتن برای این کار داشتم این بود که دیگه کم کم ترفند هایی که تو توزیع های مختلف گنو/لینوکس خصوصا کالی لینوکس کشف میکردم تعدادشون زیادی داشت بالا میرفت و من میترسیدم در گذر زمان اونقدر از اونها فاصله بگیرم که فراموششون کنم. چرا که احساس میکنم وقت تمومه و من دیگه وقت اکتشاف های جدید و ادامه دادن راه در لینوکس رو ندارم و باید برم رو تخصص خودم کار کنم و تا همین حد کامپیوتر رو بلد بودن واسم کافیه.
_______________________________________________________________________________________________________________________
پ.ن: اسم کتابی که راجع به آقای فاینمن بود "ماجراجویی های فیزیکدان قرن بیستم" هست.
پ.ن: قبلا در پست "تجربه مهاجرت از ویندوز به لینوکس و مقایسه توزیع های اوبونتو ، فدورا و کالی لینوکس" در مورد توزیع های محبوب گنو/لینوکس سخن های ارزشمندی به میان آمده.
تشکر نوشت : ممنونم از نویسنده محترم وبلاگ "آسمانم" که وبلاگ کالی‌یوزر رو مورد لطف قرار داده به دوستان دیگه معرفی کردند( لینک مطلب پست های آسمانی اینجا )[نوع نوشتار اقتباس شده از سیلاک ]

با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۴)

تجربه ارزشمندی بود ... 
امیدوارم که افراد علاقه‌مند دیگه هم از تجربه‌ها و کاراشون بنویسن ... 
پاسخ:
باعث افتخاره که شما مخاطب گرانقدر(و البته خاص) کالی یوزر؛ مطالب ما رو قابل دونستید.
سپاسگذارم از نگاه دقیق و لطفی که به ما دارید 🙏
اما اگه قصد یادگیری لینوکس رو نداشته باشیم، باید قید اون کار رو بزنیم
ولی من پست مهاجرت به لینوکس رو خوندم و از خط فرمان یا همون ترمینال لینوکس خیلی خوشم اومد، حتما یه روزی لینوکس رو نصب می کنم.
پاسخ:
بله همینطوره :)
ممنونم از حضور شما در کالی یوزر 🙏
خبری از لینوکس ملی نشد؟
پاسخ:
سلام
پاسخ کامنت شما در پست "خبر نیامد، گویا خبری هم در راه نیست !" منتشر شد.
ممنون از مسئله مهمی که بهش اشاره کردید 🙏
  • سمیه لاریمی
  • سلام. من تا حالا از لینوکس استفاده نکردم.اما مطالب شما باعث شده کمی به استفاده از لینوکس و تغییرات جدید فکر کنم.ممنون
    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم که اینو می‌شنوم، براتون آرزوی موفقیت دارم. اگه لینوکس رو نصب کردید و راهنمایی لازم داشتید، ما همینجا هستیم 👍

    ممنون از توجهتون 🙏

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان