کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

اسکرین شات گرفتن از صفحه در لینوکس

Alireza Ahani | جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ

سلام به همه کالی یوزری های عزیز!. بلاشک یه روز لازمتون میشه که از صفحه تون اسکرین شات بگیرین...

یادمه تو ویندوز از ابزار Snipping Tool استفاده میکردم یا دکمه Print Screen رو فشار میدادم و بعدش هم ظاهر کردن و این حرفا.

تو خیلی از توزیع های لینوکس هم روال کار همین شکلیه. همونطوری که الان بهتون نشون میدم.

  • Alireza Ahani

سلام به همه کالی یوزری های عزیز! بنده نویسنده جدید این وبلاگ هستم و قصد داشتم در اولین پستی که تو کالی یوزر انتشار میدم قصد دارم شما رو با یکی از مباحث اساسی دنیای لینوکس آشنا کنم.

نرم افزار ها یا  فایل های اجرایی که در اغلب توزیع های لینوکس باهاشون مواجه میشیم، فرمت های مختلفی دارن که من در این مطلب شما رو با "چند تا" از رایج ترین ها آشنا میکنم :) 

آره ...

یادتونه تو ویندوز فایل های اجرایی یا نرم افزار های نصبی معمولا فرمت شون exe یا msi بود؟

تو لینوکس هم چند تا فرمت فایل خیلی رایج داریم که مثلا deb برای خوانواده دبیان و rpm برای فدورا و ردهت و سنت او اس رو برای نمونه میشه مثال زد.

 

از طرفی اگه تو ویندوز اهل انگولک کردن فایل های داخل درایو ویندوز یا ویروس نویسی بودید، حتما با فایل های اجرایی تحت خط فرمان bat آشنایی دارید.(اگه ندارید برید ویروس نویسی در خط فرمان ویندوز رو سرچ کنید و یاد بگیرید. چون کاربرد های دیگه هم داره)

تو لینوکس هم فایل های sh یا "بش اسکریپت" ها رو داریم.

 

اینم بگم که یه قسمت این آموزش (که در مورد فرمت فایل deb هست) برای توزیع دبیان(Debian) و فرزند هاش(مثلا اوبونتو، کالی و مینت) هست :) اما باقی مفاهیم برای همه توزیع ها صدق میکنه.

  • Alireza Ahani
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان