کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اوایل که لینوکس رو نصب کرده باشید چون تسلطتون به ویندوز بیشتر از لینوکسه اکثر اوقات سیستم رو با ویندوز بالا می‌آورید. البته بعد از یه مدت که تو لینوکس حرفه‌ای شدید حتما لینوکس رو در اولویت بوت قرار می‌دید.
خودمم یادمه اون اولا که هنوز به لینوکس عادت نکرده بودم همش ویندوز رو استفاده می‌کردم و احتیاج پیدا کرده بودم که این کار (قرار دادن ویندوز در اولویت بوت) رو انجام بدم...
خب راهش اینه :
    ابتدا سوپریوزر بشید.( با وارد کردن عبارت su در ترمینال و زدن اینتر)
     این دستور gedit /etc/default/grub رو در ترمینال وارد کنید.
    یه فایلی باز میشه توش یه خط با این محتوا هست :
                            GRUB_DEFAULT=0
    خب شما باید اون عدد 0 رو تغییر بدید. اما سوال اینجاست که به چه عددی تغییرش بدیم ؟...
    جواب : تو ترمینال بنویسید update-grub اون جا بشمارید ببینید ویندوز چندمیه همون عدد رو انتخاب کنید.

    اما دو تا نکته هست یکی اینکه اولین چیزی که پیدا کرده (Found) اصلا نشمرید و نکته دوم اینه که بعد از اون شمارش رو از صفر شروع کنید

    توی لیست من (عکس بالا) اولین Found (که تو شمارشمون به حساب نمیاریمش) اگه دقت کنید اسمی از لینوکس نداره و فرمت اش هم نشون میده که یه فایل تصویر هست، پس اون رو نادیده بگیرید. دومین Found  (که تو شمارش ما میشه شماره 0) و سومین Found (که تو شمارش ما میشه 1) مربوط به  لینوکس هستن و حتی اسم کالی هم توشون هست...
    چهارمین Found (که تو شمارش ما میشه شماره 2) تو لیست من ویندوزه (و با احتمال کم در سیستم شما هم میتونه چهارمی باشه)

    پس عدد 0 (که بصورت پیشفرض بود) رو به 2 (که مربوط به ویندوز هست) تغییر می‌دیم.

    حالا برای اعمال تغییرات دستور sudo update-grub رو در ترمینال وارد کنید.

   الان دیگه موقع بوت اگه به چیزی دست نزنین ویندوز بالا میاد.
    موفق باشید.

دریافت فیلم قرار دادن ویندوز در اولویت بوت
حجم: 8.71 مگابایت

_________________________________________________________________________________________

پ.ن: یه نرم افزارایی هم مثل Grub customizer یا Boot repair من تو توزیع ام ایکس لینوکس دیدم که اگه واسه کالی بتونید پیداشون کنید (مثلا با سرچ اینترنتی یا سیناپتیک) خیلی راحت تر میتونید گراب و بوت لودر رو شخصی سازی کنید.

  با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2013–2017 kaliuser

نظرات  (۱۸)

سلام من همه موارد رو رفتم نمیدانم چرا باز موقع بوت لینوکس اولی اجرا میشود

پاسخ:
سلام
مشکل این بود که شمارش از صفر شروع میشه و از طرفی فایل ایمیجی هم که بعد از اجرای دستور update-grub در اول لیست میشد تو شمارش نادیده گرفته میشه
شما به جای عدد ۴ عدد ۲ را وارد کنید و حتما بعد از ایجاد تغییرات دکمه سیو را فشار دهید (یا Ctrl+S را فشار دهید )
و برای اطمینان بعد از همه این کار ها برای این که تغییرات منوی بوت اعمال شود دستور sudo update-grub را اجرا کنید
پستمون رو هم به لطف اطلاع رسانی شما اصلاح کردیم و فیلم جدید را جایگزین کردیم
ممنون از توجهتون
خواهش میکنم شماره رو از 4 به 2 تغییر دادم و بعد update grub زدم حالا ویندوز  اولین سیستم برای بوت شده time out=20 گذاشتم اونم اوکی شد ممنون از آموزشتون.
پاسخ:
از این که به ما اعتماد کردید، ممنونم.
1wVzLd http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
پاسخ:
یا حضرت دارک وب ! (البته این لینک دارک وب نیست)
دوستان اگه تنتون میخاره و مایل به هک شدن (در راه علم و کسب تجربه) هستید، میتونید به لینکی که جناب "Barnypok " قرار دادن مراجعه بفرمایید ^_^
http://www.motogp.com
پاسخ:
:|
تبلیغ موتو جی پی! اونم اینجا !!
سلام من کد gedit/etc/default/grub رو که میزنم no such file or directory میده
چیکار کنم و راه دیگه ای برای سوئیچ کردن به ویندوز نیست؟
پاسخ:
مثل اینکه گراب برای شما نصب نشده ، شما در نصب کالی اروری مربوط به grub ندیدید ؟

ادامه پاسخ توسط Elceroditto اضافه شده:

سلام
این که اینجا میبینم اشتباهه :
gedit/etc/default/grub
درستش اینه :
gedit /etc/default/grub
به اون اسپیس بعد از gedit دقت کنید. اگه اسپیس نذارید ترمینال فکر میکنه شما دارید آدرس یه دایرکتوری رو بهش میدید.

اگه اسپیس رو بذارید درست میشه (ترمینال به ابزار gedit میسپره که بره به اون مسیر و فایل رو باز کنه).
سلام من دوتا هارد به کیسم نصب کردم خیلی وقت پیش ویندوز ده اورجینال نصب کردم وبه هارد دوم لینوکس فدورا 15 رو نصب کردم الان مشکل اینه که وقتی کامپیوتر روشن می‌کنم فقط ویندوز میاد بالا می‌خواد موقعه بوت شدن هردو رو نشون یده که یا لینوکس بیاد بالا  یاویندوز
پاسخ:
سلام
چند تا راه هست

یکیش اینه که: هر دفعه خواستید برید تو لینوکس، وارد تنظیمات بایوس بشید و بوت اول رو هارد دیسک دوم بزارید.


دومیش اینه که: دوباره لینوکس رو نصب کنید، و تو مرحله آخر که در مورد محل نصب گراب (بوت لودر) میپرسه، همون هارد دیسکی رو انتخاب کنید که ویندوز روش نصب هست.


روش های دیگه هم حتما هستن؛ مثلا استفاده از نرم افزار های خاص برای نصب گراب. یا استفاده از یک نسخه لایو یکی از توزیع های لینوکس (مثلا MX linux) و نصب و ترمیم گراب توسط نرم افزار های لینوکسی (مثل Grub Customize, Boot Repair )

سلام. من بعد از نصب وارد ویندوز شدم، و الان دیگه اون صفجه انتخاب ویندوز یا لینوکس رو نمیاره تا به محیط لینوکس برم.

مشکل کجاست؟

پاسخ:
احتملا کالی لینوکس کاملا و درست نصب نشده بقیه نظرات رو مطالعه کنید شاید جوابتون اونجا باشه

سلام و خسته نباشید!

من کالی سال  ۲۰۲۰ نصب کردم!یعنی جدید ترین آبدیتش!

من داخل ترمینال update-grub رو میزنم این متن رو میاره:

 command not found

این gedit /etc/default/grub رو هم میزنم باز همین رو میاره:

 command not found

 

من چکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید!

پاسخ:
دسترسی ادمین ندارید
اول روت بشید (sudo) بعد این دستورات رو بنویسید. یعنی اول همه دستورات یه sudo اضافه کنید. مثلا:
به جای update-grub بزنید sudo update-grub

سلام وقتی میزنمupdate-grub خطای میده... you must run this as root

چیکار کنم

پاسخ:
سلام
به این شکل وارد کنید:
sudo update-grub

عرض سلام ۅ خسته نباشید خدمت ادمین عزیز سایت

من دوتا سیستم عامل (کالی-ویندوز 10)توی ے هارد نصبیدم همه چی عالی بود داشتم درایو واسه ویندوز ده نصب میکردم خواستم سیستم رو ے ریست کنم ولی مثل قبلا گراب برام بالا نیومد که بخوام سیستم عامل رو انتخاب کنم الان ویندوز بعنوان بوت پیش فرض انتخاب شده چجوری میشه دوباره مث قبل گراب برام بالا بیاد؟!!!

پاسخ:
متاسفانه این مشکلات با ویندوز ۱۰ پبش میاد . این راهنما رو بخونید تا گراب رو تعمیر کنید.

مرسی بابت وقتی که میزاری باشه الان امتحان میکنم میشه لطف کنی بگی با ویندوز 10 فقط تداخل داره ے ویندوز دیگه بنصبم مشکلم حل میشه یا ݩ کلا با سیستم عامل ویندوز مشکل داره

پاسخ:
بیشتر با ویندوز ۱۰ تداخل داره.

خب ینی هیچ راهی جز تعمیر گراب با نسخه لایو نیست

پاسخ:
تعمیر گراب راحترین راهه . اگه میخوای میتونی دوباره کالی رو نصب کنی.

بصورت گرافیکی با Grub customizer هم میشه

پاسخ:
بله درسته.

سلام. من نمی تونم تغییری رو که تو فایل اعمال میکنم رو سیو کنم. چیکار باید بکنم؟

پاسخ:
سلام. باید اینکار رو با کاربر root انجام دهید. برای اینکار ابتدا کامند su را وارد کنید و سپس مثل فیلم تغییرات در فایل ایجاد کنید.
  • سرباز گمنام
  • سلام ببخشید من ویندوز نصب کردم  چون از قبل کالی داشتم دالان بدون نمایش گراب میره داخل ویندوز 
    چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ممنون 

    پاسخ:
    سلام. اگر پارتیشن کالی لینوکس پاک نشده باشد شما میتوانید Grub را دوباره نصب کنید. این لینک آموزش خوبی برای اینکار دارد.
  • سرباز گمنام
  • و اینکه بنده واقعا به فلش دسترسی ندارم بخوام دوباره نصب کنم یا از نسخه لایو استفاده کنم  ایا راه حلی دارید؟///////////////

     

    پاسخ:
    متاسفانه بجز استفاده از فلش هیچ راه دیگری نیست ( که من بدانم ). زیرا به علت اجرای تغییرات بر روی دیسک باید سیستم عامل به شکل Live اجرا شود.

    سلام خوبید میخوام ببینم  برنامه ترمینال ویندوزو  چطور میتونم رو ویندوز xp نصب کنم؟؟؟

    پاسخ:
    سلام. پشتیبانی شده نیست، به احتمال زیاد ممکن نیست.

    سلام. مراحل رو رفتم ولی بعد از تایپ sudo update-grub هیچ انفاقی نمیفته. باید چی کار کنم؟ چیزی نمیاد

    پاسخ:
    سلام
    https://www.youtube.com/watch?v=8uHznQCMrpI

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان