کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

۳ مطلب توسط «Mr RH» ثبت شده است

همونطور که میدونیم، یکی از ویژگی های مطلوب اکثر توزیع های لینوکس اینه که تعدادی از زبان های برنامه نویسی رو به زیبایی پشتیبانی میکنن. مثلا مفسر تحت فرمان پایتون از قبل روی اکثر توزیع ها نصب هست. حالا اگه بخوایم یکم به فکر تازه وارد های برنامه نویسی و گنو/لینوکس که هنوز عادت های ویندوزی دارن هم باشیم، جا داره که چگونگی نصب IDLE پایتون یا همون محیط گرافیکی برنامه نویسی پایتون رو بهشون یاد بدیم. فلذا، میخوام محیط گرافیکی تعاملی برنامه نویسی پایتون رو دقیقا به همون شکلی که تو ویندوز هست تو کالی لینوکس نصب کنم. البته اگه دنبال بهترین محیط برنامه نویسی تعاملی پایتون هستید، اونوقت پیشنهاد اول من PyCharm هست که به شما درست برنامه نوشتن رو هم یاد میده.

  • Mr RH

از لینوکس ملی خبر نیامد، گویا خبری هم در راه نیست !

Mr RH | سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ

سلام به همه شما مخاطبین عزیز کالی‌یوزر و جناب "seyed95 حیدری " که فرمودند :

خدمت شریف عارضم که :

بله خبر هست اما نه به اون شکل که قبلا قرار بود باشه(بهتره بگیم خبری نیست). کلا هدف تغییر کرد. ما از خدامون بود که چنین اتفاقی بیفته و حداقلش این بود که نرم افزار هایی که استفاده میکردیم(جز در مواقع بسیار ضروری و مصارف علمی و دانشجویی) متن باز و آزاد (معادل اسلامیش تقریبا میشه همون "حلال" و شرعی طوری که سازنده از این که ما داریم ابزارش رو به رایگان استفاده میکنیم راضی باشه) میبودند. اما گویا مسئولینی که سیاست های این حوزه رو مدیریت میکنند تصمیمات دیگری رو ترجیح دادند...

  • Mr RH

تا حالا واستون پیش اومده هنگ کردن یا فریز شدن  یه برنامه رو ببینید و نتونید کاری کنید ؟ هر چقدر هم که رو علامت ضربدر کلیک کنید برنامه بسته نشه یا کلا برنامه گیر کنه. خب تو ویندوز راه حل این بود که تسک منیجر رو باز کنید و اون تسک(task) یا پروسه(process) رو با زدن دکمه End Task ببندید. اما تو لینوکس (کلا لینوکس، نه فقط کالی لینوکس!) چند تا روش از جمله روش های kill و pkill و xkill و ... رو داریم که من میخوام استفاده از xkill برای بستن یه برنامه که هنگ کرده رو نشونتون بدم...

این رو هم بگم که ابزار xkill از قبل روی کالی لینوکس نصب هست و فقط کافیه از راه های مختلف صداش کنید. من خودم از دوتا روش صداش میکنم :

  • Mr RH
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان