کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

اسکرین شات گرفتن از صفحه در لینوکس

Alireza Ahani | جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ

سلام به همه کالی یوزری های عزیز!. بلاشک یه روز لازمتون میشه که از صفحه تون اسکرین شات بگیرین...

یادمه تو ویندوز از ابزار Snipping Tool استفاده میکردم یا دکمه Print Screen رو فشار میدادم و بعدش هم ظاهر کردن و این حرفا.

تو خیلی از توزیع های لینوکس هم روال کار همین شکلیه. همونطوری که الان بهتون نشون میدم.

روش اول:

روش اول، اینه که دکمه PrtSc لپ تاپ یا Print Screen کیبورد رو بفشاریم. حالا بسته به این که از کدوم توزیع استفاده میکنید(یا بهتره بگم: از کدوم دسکتاپ{واسط گرافیکی} استفاده میکنید) چند حالت پیش میاد.

اگه مثل من دسکتاپتون گنوم(Gnome) باشه، با فشردن اون دکمه که بالا گفتم، به طور اتومات یه عکس تو پوشه(فولدر) تصاویر ذخیره میشه.

اما اگه از دسکتاپ های ساده مثل LXDE استفاده میکنید، لازمه که بعد از فشردن دکمه Print Screen برید و اون عکس رو که الان تو حافظه هست رو تو یه نرم افزار مثل Paint ظاهر کنید. اگه از قبل چنین نرم افزاری رو سیستمتون نیست، باید یکی مثل Pinta  یا مثلا Kolour Paint رو نصب کنید واسه اینکار.

یه **تکنیک زیبا** هم هست که باید به خاطر بسپریدش:

برای اینکه بتونید خودتون اندازه تصویر رو تعیین کنید(یعنی موقعی که میخواید فقط از قسمتی از صفحه عکس بگیرید، نه از تمام صفحه)، کافیه دکمه Shift+PrtSc رو فشار بدبد.

روش دوم:

روش دوم، اینه که یه نرم افزار که کارش اسکرین گرفتن از صفحه نمایش باشه رو نصب کنید. مثلا من الان میخوام shutter رو از مخازن نرم افزاری اوبونتو یا کالی و یا فدورا نصب کنم.

** یه سفارش برای صفر کیلومتری های لینوکس ** :

برای نصب درست نرم افزار، همیشه از کاربر ادمین یا سطح دسترسی کامل استفاده کنید .

ابتدا وارد یوزر روت یا ریشه میشیم: ( سعی کنید خودتون تایپ کنید{دو تا کلمه بیشتر نیست :) } )

sudo su

سپس رمز یوزر ای که توش هستید رو تایپ کنید ( دقت کنید که رمز هیچ وقت نشون داده نمیشه{یکی دیگه از تمهیدات امنیتی لینوکس} )

اگه کاربر اوبونتو یا کالی یا مینت (خاندان دبیان) هستید، با استفاده از ابزار apt-get باید نرم افزار shutter رو از مخازن نرم افزاری نصب کنید :

apt-get install shutter

اگه کاربر فدورا یا ردهت هستید:

dmf install shutter

کار با این نرم افزار خیلی سادس و یادگیری اون رو میسپرم به خودتون. باشد که رستگار شوید.

با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر | kaliuser

Copyright © 2018 kaliuser 

نظرات  (۵)

بسیار عالی :))
پاسخ:
سلام. خیلی ممنونم.
  • فرناز فرزان
  • عالی بود
    ممنون از توضیحاتتون
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    ممنون از همراهیتون 🌷🌸🌺
    بیان زیبا و شیوایی دارین و از مطالب آموزشیتون قدردانم ...
    --------------------------
    شاتر ابزار فوق‌العاده و به جامعی هست برای اسکرین‌شات و اعمال تغییرات ... اما برای کسایی که ابزار سبک و ساده‌ای برای اسکرین‌شات مد نظرشون هست ... برنامه xfce4-screenshooter رو پیشنهاد می‌کنم ... هم سبک هست و هم رابط گرافیکی بسیار ساده و راحتی داره ...
    پاسخ:
    بسیار ممنونم از لطفتون.
    بله من الان که مدتیه MX-Linux استفاده میکنم، با ابزار شاتر دسکتاپ xfce آشنایی دارم و رضایت بخش هست.
    از سایت شما هم دیدن کردم و خوشم اومد، حتما لینک میکنم تا همه بتونن استفاده کنن.
    تو همین نگاه گذرایی که به سایتتون داشتم، مطلبی راجع به استفاده از گیرنده دیجیتال در دبیان دیدم،
    یادمه قبلا منم میخواستم گیرنده ایکس ویژن رو تو کالی نصب کنم کلی دردسر داشت، اما شما روش بسیار عالی رو انتخاب کردید و خیلی خوشم اومد.
    شما لطف دارین ... خوش‌بختانه جامعه دبیان، سختگیری‌های حقوقی خاص ردهت رو نداره و این به گستردگی بسته‌های کامپایل شده خیلی کمک کرده ولی خب به تبع این موضوع پیامد‌های دیگه‌ای رو داره تحمل می‌کنه ...
    پاسخ:
    خواهش میکنم؛ دقیقا همینطوره و همین موضوع باعث شده خوانواده دبیان اینقدر بزرگ باشه
    خیلی عالی ... بسیار مفید بود
    پاسخ:
    سلام. خیلی ممنونم. 

    ارسال نظر

    لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کالی یوزر | Kali User

    سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
    در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

    آخرین نظرات
    نویسندگان