کالی یوزر | Kali User

دفترچه یادداشت ماجراجویی های لینوکسی

کالی رولینگ 2017.1 با نسخه آپدیت کرنل لینوکس و پشتیبانی قوی تر از گذشته از سخت افزار های سیستم از جمله وایرلس و کارت گرافیک های جدید در روز سه شنبه 5 اردیبهشت 96 (25 آوریل2017) منتشر شد.

-تو این آپدیت OpenVAS 9 رو هم تو مخازن کالی داریم که قبلا باید از اینترنت پیداش می‌کردیم.
-اول که نصبش کردم یکم تو نصب کردن نرم افزار ها از مخازن رولینگ مشکل داشتم اما راه حل فعلیش رو پیدا کردم، تو سیناپتیک یه بار نصب کنید اگه ارور داد از منوی edit برید Fix broken رو بزنید و دوباره Apply کنید تا نصب تکمیل شه.(اگه مشکل حاد تر از این حرفا بود برید اینجا)

-دیگه خبری از پکیج منیجر سابق یعنی packages نیست و به جای اون نرم افزار Softwares نصب هست که یه چیزی شبیه Ubuntu Software Center هست. و البته یکم نوپا و خام به نظر میاد.(توصیه میکنم پکیج منیجر synaptic را با دستور sudo apt-get install synaptic نصب کنید)

-گراب یکم خوشگل تر شده و در کل یه گوشه موشه هایی از سیستم عامل خوشگل تر و گرافیکی تر از گذشته شده.


 لینک دانلود کالی رولینگ 2017.1 x64 از طریق تورنت


.

لینک دانلود مستقیم کالی رولینگ 2017.1 x64 از سایت رسمی کالی لینوکس


.

دانلود از سایت سافت گذر (در صورت فیلتر شدن لینک های بالا این لینک را استفاده کنید)


با آرزوی بهترین ها برای شما. کالی یوزر|kaliuser

Copyright © 2017 kaliuser

نظرات  (۴)

با سلام
میخواستم این نسخه جدید رو نصب کنم موقع نصب صفحه همش تاره و بد لوود میشه نمیشه خوند ک بخام نصب کنم. مشکل کجاس؟
با تشکر

پاسخ:

سلام

- با چه نرم افزاری کالی را روی فلش بوتیبل کردید؟

اکثر اوقات دلیل این گونه مشکلات به مرحله بوتیبل کردن برمیگردد...

توصیه ما استفاده از Rufus است.

من موقعی که کالی را با unetbootin بوتیبل می کردم این مشکل برای من هم پیش میومد.

- با حالت dd بوتیبل کردید روی فلش یا iso ؟ 

بهتره dd بوت شه اما بعدش باید فلش رو پارتیشن بندی کنید[هم توسط خود کالی با ابزار Gparted میشه هم در ویندوز توسط MiniTool Partition Wizard]

موفق باشید.

سلام میشه مراحل نصب کالی لینوکس 2017.1 را بگید. 
پاسخ:
سلام
کامنت شما در مطلب "خلاصه ای از مراحل نصب کالی گنو/لینوکس در کنار ویندوز" پاسخ داده شد.
موفق باشید.
سلام ...نصبش کردم اما نمیاد بالا یه صحفه تیره میاد و اجرا نمیشه ...چکار کنم لطفا کمکم کنید
پاسخ:
سلام دوست خوبم
موفق باشید.
ببخشید تفاوت دستوری هم بین kali linux 2017.1 و kali linux 2016.1 هم هست آخه شنیده ام که تفاوت زیادی دارند من هم آموزش هایی که دارم درشون از ورژن 2016.1 استفاده میشه ! مرسی اگه پاسخ بدید
پاسخ:
سلام
دوست عزیز، اگه منظورتون دستور های ترمینال(یا همون خط فرمان) هست؛ نه تفاوتی نکرده
از همون گذشته تا حالا ترمینال کالی از زبان بش اسکریپت(Bash) استفاده میکنه و قواعد تو همشون یکیه.
کاملا سینتکس(Syntax) سر جاشه. شما نه تنها میتونید از دستور های ورژن های قبلی کالی استفاده کنید، بلکه اگه با کد زنی در ترمینال آشنا بشید، متوجه میشید که تعداد زیادی از دستور هایی که تو جزوه های آموزشی توزیع های دیگه(مثلا اوبونتو) هستند رو، تو کالی هم میتونید استفاده کنید.

+ بعضی از تفاوت ها رو تو همین پست بهشون اشاره کردم اما قواعد دستور های ترمینال تغییری نکرده(و بعید میدونم بعد از این هم بخواد تغییر کنه)
+ اکثر توزیع های لینوکس از دستور زبان یکسانی استفاده میکنن(زبان بش اسکریپت) و تفاوت هایی که دارن فقط در ظاهر کد هاشونه نه در قواعدشون. یعنی مثلا اگه شما کد زدن تو ترمینال اوبونتو رو بلد باشید، به راحتی میتونید تو ترمینال کالی هم(با تفاوت خیلی کم در ظاهر کارها) کار ها تون رو انجام بدید.
+تغییر کردن بعضی از دستور ها که مربوط به آپدیت کردن مخازن نرم افزاری(apt-get update) هستند؛ مثل محتوای فایل sources.list در هر آپدیت احتمال داره اتفاق بیفته(توی ورژن رولینگ 2016 و رولینگ 2017 یکی هست اما ماله ورژن های غیر رولینگ متفاوته و آدرس مخازن رو باید از سایت کالی بردارید)

ارسال نظر

لطفا در صورت ارسال نظر خصوصی ایمیل خود را در فرم نظرات ذکر کنید! درصورت نبود ایمیل هیج راه ارتباطی برای پاسخ دادن سوال شما وجود ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کالی یوزر | Kali User

سلام به اونایی که کنجکاوی شون حد و مرزی نمیشناسه و چیزی نمیتونه جلوی حرکت اونا رو واسه حل معما هایی که برای عبور از دیوار ها و شکستن چهارچوب های ذهن برای پی بردن به مجهولات لازم هست رو بگیره.
در جستجوی دانش، در حال گذر از کوچه خطرناک "کالی" در شهر زیبای "گنوم" در استان "دبیان" از کشور آزاد "لینوکس" واقع در قاره "گنو" بودم که گفتم تجربیاتم رو جایی بنویسم تا راهنمایی باشه برای گردشگر های کنجکاو و مشتاق در حال گذر از مرز های بیشمار علم.

آخرین نظرات
نویسندگان